Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-09 13:56 | |
![]() | En bra o intressant video till alla ateister. " Atheists cannot explain this!" www.youtube.com/watc...LM XkkyZkUQ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-09 14:16 | |
![]() | En dag kanske Titti får en Upeenbarelse Och i Titti 1:1 Så kommer det att stå : Din sexualitet Är Din och ingen annans,Så länge Ni båda är med på det.Ingen har rätt att lägga sig i Din sexualitet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-09 14:19 | |
![]() | ADHD och ADD kan också vara en gåva vad vore värden utan assberger add och adhd ingenting,se ditt "handikapp" som en gåva,Dom mest fantastiska av alla människor jag känner har Diagnoser av olika slag | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-07-09 15:12 | |
![]() | det går alldeles utmärkt att vara en god människa utan att ens ha hört namnet jesus. det är inte namnet men kvaliteterna som jesus krediteras för som är avgörande. har man dessa kvaliteter finns det ingen anledning att bekänna sig till kristendommen. Kristendommen som helhet som den existerar (alla som bekänner sig till tron och vad de gör i guds namn) idag har på många sätt inget med dessa kvaliteter att göra. Tro måste alltid vara personlig och tjänar inget på att institutionaliseras. | |
| Rultatultan | 2013-07-09 16:22 | |
![]() | Carlmartin skrev: " Tro måste alltid vara personlig och tjänar inget på att institutionaliseras" Bra, bra! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-09 22:16 | |
![]() | självklart är tro personlig,men att alla samlas och firar Gudstjänst i gemenskap i Gud,är för mig inget negativt,men det är klart det kan vara negativt för människor med torgskräck och liknande | |
| Rultatultan | 2013-07-09 22:34 | |
![]() | @ttittii Att samlas för att gemensamt tillbe och dela den tro man har behöver inte innebära en institution per se. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-09 22:36 | |
![]() | självklart inte,men fick känslan av att cm ville se kyrkan=institution | |
| Rultatultan | 2013-07-09 23:06 | |
![]() | Ah, ok :) | |
| Rultatultan | 2013-07-09 23:24 | |
![]() | Mollee2 skrev: "För övrigt har jag lärt mig massor av livet p.g.a mina sjukdomar, jag är den jag är p.g.a dom och trots att jag alltid har ont, och trots att jag har svårigheter, så känner jag mig mer stark p.g.a mina aber och dessa har även gjort att jag känner mer kärlek och acceptans gentemot andra." Stark du! Att kunna göra sina "handikapp" i livet till styrkor är en välsignelse :) | |
| SämstpåBeta | 2013-07-10 00:47 | |
![]() | Det är ingen välsignelse, välsignelse betyder ju att det kommer utifrån, någon har givit mig den. Jag kan inte själv skapa välsignelse. Däri ligger rulltultans idioti. Mollee2 har själv skapat dessa förutsättningar utifrån sina handikapp, det är ren och skär intelligens, alltså något som kommer inifrån, en välsignelse kommer utifrån med den retoriken är hennes handikapp, välsignelser enligt dig rullofullotultan! Mollee2 använder sina förmågor för att dra erfarenheter och på så sätt bli herre över sina handikapp, istf att låta handikappen ta över och dominera tillvaron och resignera och typ tänka "om Gud så vill", i stället för att ta ansvar för sin situation och göra det bästa av det, det är ingen välsignelse, det är ren och skär intelligens! | |
| Rultatultan | 2013-07-10 01:24 | |
![]() | @Sämst Just därför är det en välsignelse. Det är inte alla förunnat att kunna göra något bra av något som är så svårt. | |
| Rultatultan | 2013-07-10 01:29 | |
![]() | @Sämst Och våga inte vända mina ord till något jag inte menar. Jag har aldrig påstått att en människas svårigheter - i synnerhet inte deras sjukdomar - på något vis skulle vara en välsignelse. ALDRIG. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-10 01:51 | |
![]() | Läs dina inlägg och se att du precis gjorde bort dig med att vara motsägelsefull. För vari ligger välsignelsen, hennes intelligens som kommer inifrån, eller ligger välsignelsen i hennes handikapp? Ska du argumentera mot mig, får du nog vara skarpare än så mitt barn! | |
| Rultatultan | 2013-07-10 01:57 | |
![]() | @Sämst Välsignelsen kommer utifrån. Gåvan att kunna använda det man har till något positivt. Vänd inte på mina ord. | |
| stuvelsberg | 2013-07-10 06:20 | |
![]() | Hon är välsignad med både handikapp och intelligens utan att ha bett om det. Andra är välsignade med enbart handikappet. Låter logiskt.Guds naturliga urval kanske. | |
| Rultatultan | 2013-07-10 09:21 | |
![]() | @stuvelsberg Om du vill kalla ett handikapp en välsignelse så får det helt stå för dig som individ. Kanske tycker du naturkatastrofer och fästingbett är välsignelser också. | |
| stuvelsberg | 2013-07-10 09:57 | |
![]() | Lustigt att du skriver som du gör med tanke på vad vi tidigare diskuterat angående naturkatastrofer kontra teodiceproblemet, Leder kanske till eftertanke? | |
| Rultatultan | 2013-07-10 10:12 | |
![]() | @stuvel Inte det minsta. Men du får gärna utveckla hur du tänker? | |
| stuvelsberg | 2013-07-10 10:15 | |
![]() | Allt ont i världen som en gud som är allsmäktig och gränslöst god kan ingripa emot. Därför får vi anta att gud antingen inte är allsmäktig eller inte är gränslöst god. | |