Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-22 07:59 | |
![]() | Larsson ftw! anthropologynet.file...og ists.jpg OT *Undrar i vilken skepnad TS återvänder* | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-22 07:59 | |
![]() | ...minus ett "s". Geeez | |
| Ballerina | 2008-05-22 11:28 | |
![]() | skogs finnen Vad snackar du om? Flubber Vad? | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 13:14 | |
![]() | Miss_jk: Så tjejen är onaturlig för att tidningen retucherar? tänk om hon är med i två tidningar varav en retucherar? Är hon som person onaturlig då? | |
| Miss_jk | 2008-05-22 13:19 | |
![]() | Nej, jag skrev "en tjej i en tidning" och menade då på de bilderna hon är med som är retuscherade. Det kan väl inte ha vart alltför svårt att fatta? | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 13:22 | |
![]() | Miss_jk: Men min fråga syftade på att en tjej som person är onaturlig, dvs till sitt utseende innan retuchering. det va det diskusionen handlade om, inte huruvida bilden är onaturlig. Det kan väll inte ha varit så jättesvårt att räkna ut, tycker jag? | |
| Miss_jk | 2008-05-22 13:34 | |
![]() | Okej, då kan jag väl säga att jag tycker nog att en fettsugen tjej med silikon, botox både här och där, löshår, lösnaglar och lösögonfransar är ganska onaturlig. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-22 13:56 | |
![]() | Jag tycker att tejer som bor i städer överlag är ganska onaturliga. Det är ingen självklarhet för dem att man ska vara bra på att hugga ved till exempel. | |
| KARR0 | 2008-05-22 15:31 | |
![]() | Skogs Finnen: "en kvinna är nåckånting en man ska nulli med"? Kan väl knappast du ha fått uppleva iaf | |
| KARR0 | 2008-05-22 16:08 | |
![]() | Ursäkta för mitt barnsliga inlägg ovan! Kan man inte radera sina egna inlägg på detta stället? | |
| Ballerina | 2008-05-22 16:10 | |
![]() | Karro Haha, kanske inte var så snällt sagt men å andra sidan var det så snällt av honom att uttala sig så? :) | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 16:47 | |
![]() | Budalv: Och vad har man för nytta av att vara bra på att hugga ved om man bor i storstad? Visst, bor man i bräcke eller någon annan liten håla, där det inte finns mkt annat att göra än att hugga ved och sortera kottar så är det klart man ska vara bra på vedhuggning. Att ligga och oma sig framför en kamera kan vara precis lika viktigt som att hugga ved :-P | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-22 16:49 | |
![]() | det vore kul att höra vad din definition av naturlig/onaturlig är Bergarn:) | |
| DennisPlz | 2008-05-22 16:51 | |
![]() | Om det finns, är det det naturligt. | |
| KARR0 | 2008-05-22 17:04 | |
![]() | Ballerina. Nej det var ju ett ganska korkat påstående av den där skogsmullen (om jag nu fattade det rätt, det hela var aningen obegripligt skrivet) men jag vill tro att jag kan låta bli att sänka mig till samma sandlådenivå... Å andra sidan kan man ju tacka den där finnen, för det har stundtals känts ganska bortkastad tid med att försöka övertala folk här om att kvinnosynen på många ställen i samhället är vrickad.. men det där uttalandet talar ju för sig själv... | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-22 17:12 | |
![]() | du menar allt som inte är en fantasi Dennis? det gör ju frågan väldigt filosofisk. jag frågar mest för att det verkar som att många tolkar orden olika. ser man till ordets grund så menar det ju att det bör vara något medfött och okonstlat. och där får man ju faktiskt säja att det är ett faktum att tex. silikonbröst är onaturliga. som jag ser det blir det svårt att argumentera emot. tekniskt sett tycker jag att man kan säja att en person som gör ett sådant val är onaturlig, sålänge vi pratar fysiska attribut. dock är ju det mesta mer eller mindre onaturligt om man ser det så. och jag säjer påstår inte att jag själv är ett fan av en naturlig look. många bohemer tvättar sig ju sparsamt och har smutsiga fötter! not my cup of tea. | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-22 17:13 | |
![]() | Det är väl ganska naturligt att förstora brösten nu för tiden? | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-22 17:16 | |
![]() | om du med naturligt menar att det är mer vanligt och accepterat: ja. men jag faststår vid att det ÄR onaturligt i ordets rätta bemärkelse. att många människor väljer att göra en viss sak gör väl inte att den för det blir naturlig? | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-22 17:21 | |
![]() | Vart går gränsen för vad som är onaturligt då? Så fort man drar på sig smink så blir man ju inte naturlig, om man ska hårddra det hela. Och i så fall så är man ju aldrig helt naturlig. Så frågan är då, vad är naturligt? | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 17:21 | |
![]() | Min defenition på naturlig är väll ändå en som passar in i sin omgivning. typ det är naturligt att vara bonde i bräcke, medan det är onaturligt att vara brat med backslick. Allt är relativt. Det finns minst 2 sätt att se på naturlighet i utseende. En aspekt är den ni praktiserar (utan "modifieringar"). Dvs, man är naturlig om man inte gör allt för mkt förändringar i kroppen, typ bröstförstoring, botox, smink osv osv. En annan aspekt (socialt) är att naturligt kan vara att man passar in i mängden. Eller i sin omgivning. Dvs, man har ungefär "rätt" storlek på brösten, ungefär "rätt" kroppsbyggnad. Då skulle kan man säga att kvinnor utan befintlig brösttillväxt är onormala, eftersom de står ut från mängden. Likaså folk som har förstora bröst. Här kan man också säga att folk som har överdrivet stora bröst är överrepresenterade i branchen som utvikningsflicka, och blir därför naturligt i den omgivningen? Nu säger jag inte att dethär är mina åsikter, då det vore att ta etiskt självmord, och jag antagligen skulle bli hemsökt av rabiata feminister. Dethär är två olika sätt att se på saker och ting. Jag kan bara säga att jag förstår människor som modifierar sitt utseende för att bli naturlig. Strävan efter att passa in är hos vissa stor, och det borde man respektera, oavsett hur det speglar samhället. Likaså strävan efter att stå ut finns hos vissa, och det är inget fel med det heller Folk som har varit med om olika trauman gör plastikoperationer för att bli naturlig, ur den soicla aspekten, dock blir man onaturlig ur den andra synvinkeln (modifierings synvinkeln, hittade inget bättre namn på det :-P) | |