Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:55 | |
![]() | katalias: nej, det gjorde du inte.. då hade du inte skrivit en icke-replik. | |
| Caligatia | 2008-05-21 22:56 | |
![]() | OK, jag lovade att inte fortsätta på min avstickare, men jag ångrade mig just. :) Dr. Snarare är det väl tvärtom? Om alla i samhället hade accepterat varandra, visat respekt, och haft ett öppet sinne, så hade nazismen förmodligen inte funnits. Snarare är det när människor förkastar allt som inte inbegrips av deras världsbild som dylika ideologier lever vidare. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:56 | |
![]() | basta: inte för mig, men för samhället.. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:56 | |
![]() | Flubber, va? | |
| Dyslekso | 2008-05-21 22:57 | |
![]() | FluBBer: spelar ingen roll, det går ju att få bra diskussion ändå. Slitz-tråden är också trolleri, men det finns ju ändå en del att säga där. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:58 | |
![]() | Dr: Den poäng jag menar på att de andra som ifrågasatt dig vill göra är att man inte "ska bekämpa eld med eld". En rätt fattig liknelse men jag hoppas du förstår vad jag menar. Nazism, främlingsfientlighet osv är naturligtvis inget som vi önskar ha i vårt samhälle men det är väldigt svårt att lagstifta mot detta så länge det håller sig på åsiktsnivå utan att man ger sig in på en väldigt farlig stig. Att förbjuda en viss åsikt är att utge sig för att ha ett åsiktsmonopol. Ngt som tex just nazismen gärna gör. Jag tror istället på att utbilda bort okunskap och lita på folks förmåga sjävla avgöra vad som är rätt. Om ngn "väljer fel" (väldigt klumpigt uttryckt) tror jag inte på metoden att lagstifta dem tillbaka på rätt väg. Problemet kvarstår ju ändå. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:58 | |
![]() | Sant Broder Dyslekso... Du vet vad jag menar dVb. | |
| IchbinTysk | 2008-05-21 22:58 | |
![]() | Flubber: Nej, det kan du inte. Jag känner dVb och vet att hon är långt ifrån ett troll. =) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:59 | |
![]() | Vad är samhället? Är inte det du och (kram) jag. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:59 | |
![]() | Flubber, nej, jag vet faktiskt inte vad du menar, därför frågade jag! | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:59 | |
![]() | Hon skriver uppenbarligen såväl trolltrådar som trollinlägg ivf.... | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:59 | |
![]() | Jag är gamla NoX-lady iofs...men troll, det vet i tusan.. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:00 | |
![]() | Flubber, jag diskuterar på ett forum, om saker som jag finner intressanta.. problem med det? Förstör inte tråden ditt troll, håll dig till ämnet! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:00 | |
![]() | Men du, Ultra, kom igen. Att vilja förbjuda åsikter ÄR ignorans. Förstår du inte följderna av en sådan lagstadgning? Vem ska avgöra vad som är rätt och fel? Vem ska avgöra vilken ideologi som ska förbjudas eller förordas? Är det så att du vill ha ett totalitärt samhälle, modell Nazityskland/Kommunistsov jet? Att förorda ett samhälle med förbud mot vissa åsikter är att förorda inskränkningar i den frihet vi tar för givet idag. Alltså: okunskap. | |
| Snoosy | 2008-05-21 23:01 | |
![]() | Men Gariam, det är bra för en del, dåligt för en del. Alltför många är det dåligt för, för att jag ska tycka det är bra med en sekt. ichbinTysk, för det första så ville jag inte ta bort tråden för att jag är emt dig. Du har fått det om bakfoten. Det handlar om, säger det igen. Att jag inte tyckte det var rätt av Guppa att värva medlemmar på betapet. Hade han skapat den som en diskussionstråd, genom att använda det som en fråga, vad tycker ni om scientologi ?? så hade jag helt klart tyckt det var rätt. men hans första inlägg var mer ett påsteånde. Att propagera för andra att dem är välkomna, att det är så bra. fast han, som det visat sig. Knappt känner till allt omd en, han har varit med en kort tid. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:02 | |
![]() | FluBBeR och dVb, när jag var liten kallade min mamma mig för trollunge. Har ännu inte agerat som sådant, men det vore nästan lite roligt att försöka. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:02 | |
![]() | Så...du är alltså Scientolog dVb? För du trollade inte i och med detta påstående va? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:02 | |
![]() | Flubber: trolleri eller inte, tråden är alldeles för intressant nu för att jag ska bry mig om dess ursprung. Trådskaparen är ju knappt med i diskussionen längre heller så då består den ju ändå av icke-trollare. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:04 | |
![]() | apan: håller med dig i stort, anser dock att du tillsammans med de andra trivialiserar just nazismen.. det är upprörande och tyder på bara på en sak; att ni inte direkt tillhör hjärntrusten här på beta. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:06 | |
![]() | Jag hör dig Apan... Tycker också att ämnet är intressant och lovar lägga ner trolleri-kommentarerna från och med nu. | |