Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-27 11:06 | |
![]() | Jag har stora sympatier för överviktiga som inte lyckas gå ner i vikt även fast de vill det. Är man tröstätare eller matmissbrukare så är det ju väldigt besvärligt att bli av med sitt beroende: En pokerspelare eller alkoholmissbrukare kan välja att avstå helt, och tvärt sluta. En matmissbrukare måste lära sig att fortsätta med sitt missbruk, men under diciplinerade former. Dvs att omvandla ett missbruk till ett bruk. Vilken AA-medlem som helst skulle nog berätta att detta är omöjligt. Det finns bara ett val: Att sluta helt. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-27 11:28 | |
![]() | Mycket bra sagt illiterate! Håller med föregående talare. | |
| Teppy | 2008-06-27 12:11 | |
![]() | det GÅR att gå ner i vikt om man verkligen vill. Så inga sympatier ifrån mig inte. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-27 12:23 | |
![]() | Fasen vad hårdnackad du är Teppy. Har du sympatier för någon alls som inte tycker eller är som du?? | |
| Teppy | 2008-06-27 12:28 | |
![]() | Ja då, klart jag har :) Men just övervikt är något självförvållat (oftast), jag har sympatier för de som går upp av medicinska själ osv. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-27 12:34 | |
![]() | Men allt är inte svart eller vitt här i världen Teppy. Och jag vill inte på något sett låta nedlåtande men visdom kommer oftast med åldern. Så jag tror att du kommer se annorlunda på vissa saker när du blir lite äldre. Självklart kan de flesta göra något åt sin övervikt med det är inte på något sett enkelt ska du veta. Det är ett slit varje dag för vissa att hålla koll på kalorierna. Ett råd till dej är att se lite utanför din egen sfär och inse att inte alla människor är skapta i samma form och har samma förutsättningar som vissa andra. | |
| Teppy | 2008-06-27 12:39 | |
![]() | 'sätt | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-27 12:41 | |
![]() | Ååhh vad det ditt bildade svar Teppy?? Nu höjde du verkligen min förståelse för din inskränkthet! | |
| Teppy | 2008-06-27 12:46 | |
![]() | Absolut inte, men varför tycker du att jag är inskränt som du så fint kallar det? För att jag tycker feta får skylla sig själva? | |
| Teppy | 2008-06-27 12:47 | |
![]() | det krävs inte bildning för att stava RETT. ;) | |
| Teppy | 2008-06-27 12:50 | |
![]() | inskränkt*.. oj, Teppy är mänsklig. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-27 12:51 | |
![]() | Alla former av beroende går som tur är att ta sig ur och matmissbrukare är inget undantag. Att se missbrukare som offer kan vara bra för att förstå att de är just fängslade i sina ovanor. Men att köpa missbrukarnas ursäker är aldrig konstruktivt. | |
| Teppy | 2008-06-27 12:53 | |
![]() | allt handlar om viljan och att se sitt problem. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-27 12:55 | |
![]() | Men det är nog inte så lätt teppy, alltid enkelt att kommentera von obend... | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-27 12:55 | |
![]() | Det har du alldelsed rätt i Teppy. Man kan dock känna sympati för människors viljesvaghet ibland :) | |
| Teppy | 2008-06-27 12:59 | |
![]() | Jag kan tycka att det är tragiskt att dom inte tar tag i sina liv.. Kolla på dom feta som knappt orkar gå. Häromdagen satt jag och fikade på uteserveringen, kollade upp och ser en ¨jättetjock tjej, som går i för kort linne som är 2 storlekar för liten och super tighta leggings.. Är det så det ska vara? Plus att hon gick och drack en stor milshake och åt en vaniljbulle på köpet... | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-27 12:59 | |
![]() | Om jag läser de trådar som du varit med och debatterat i Teppy så tycker jag att jag har starkt belägg för att tycka att du är inskränkt i ditt SÄTT att se på din omgivning. Om feta, homosexuella, kvinnor, pengar, osv... | |
| Teppy | 2008-06-27 13:00 | |
![]() | Oceano, okej? Vad har jag för inskränkt syn på pengar nu då? På homosexuella? Vore väldigt intressant att veta, PM:a mig gärna :) | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:04 | |
![]() | Så jävla enkelt att klanka ner på feta människor eller folk som har problem på annat SÄTT när man ser det från ovan. Jag tror inte att de människor som måste bäras ut med lyftkran har "valt" att väga 400 kilo, men när man är inne i ett missbruk så mår man så jävla dåligt och man tänker inte på att "jag äter nog för mycket" det ligger nåt annat bakom... | |
| SmirnoffBice - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:07 | |
![]() | oceano, nu får du ta det lugnt. jag och teppy har länge varit vänner utan att hon dömt mig. och då ska du veta att jag lätt kan representera 3 utav de 4 områden inom vilka du säger att hon är inskränkt! | |