Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| znizze | 2008-12-08 12:49 | |
![]() | som du ser så är det över 300 inlägg i denna tråd och du menar att jag inte kan ta kritik?? jag måste ju få lägga min åsikt men allt du snackar om är ju inte sant så jag motarbetar tillbaks | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:49 | |
![]() | znizze man får inte ta i en bok när man har mens...herre gud säger jag bara gud så dumt | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:50 | |
![]() | Risotto det gillar jag inte heller | |
| Måns_E | 2008-12-08 12:50 | |
![]() | wikipedia är inte en "fakta"-sida, det är ett öppet uppslagsverk. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:51 | |
![]() | Karandache jag har inte gjort nåt personangrepp på TS, däremot var det hon som började vara otrevlig mot mig | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:51 | |
![]() | znizze finns koranen på internet eller delar av den? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:52 | |
![]() | Ok, ja inte konstigt att även samerna känner sig förorättade när moralpredikanter som du är i farten. Hur ska människor få vara olika när vissa vill forma alla lika? | |
| znizze | 2008-12-08 12:54 | |
![]() | VISSA INSLAG UR KORANEN FINNS PÅ www.islamguiden.se och du anser att när man har mens så är man super fräsch? tycker inte du att du känner dig äcklig ibland när du blodar ner dig? det är OREN | |
| y not | 2008-12-08 12:54 | |
![]() | citerar zigenartråden Beklämmande att se hur vissa människor spyr ur sig fördomar och rena rama elakheter gentemot ett folk de förmodligen knappt ens träffat i verkliga livet! Till detta kommer att det klart och tydligt står i reglerna att man ska motivera sig etc då man skapar nya trådar ... Tråden stängs! Mouche apropå att jag startade med exakt samma inledningsmening och syftet bara för att uppmärksamma denna tråd. | |
| Måns_E | 2008-12-08 12:55 | |
![]() | Förövrigt blir hela diskussionen något sned, när man utgår från att muslimsk tro också innebär muslimskt stadsskick och lagar. Även här i kristna västvärlden så hade kyrkan och religionen stort inflytande innan det blev sekulariserade stater istället. Det är knappast religionen i sig som skiljer sig så värst mycket utan att vi här numera delar på kyrka och stat (vilket jag tycker är ganska vettigt). | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:56 | |
![]() | Muslimer är också överskattade. | |
| znizze | 2008-12-08 12:57 | |
![]() | och BINO8 koranen är en helig bok OCH INGET man lägger ut över internet som vem som helst kan sitta hitta på saker | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:58 | |
![]() | Jag torkar mig i arslet med koranen. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:58 | |
![]() | men att det förekommer våld i guds namn bland muslimer,,det kan knappast ngn förneka,inte ens dom själva,alla i omvärlden ser & hör hur kan de undgå vissa av dom själva?min mor har varit tillsammans med en muslim & vi har pratat mycket mycket om sånt & det gör honom olycklig att sånt pågår,,,,, muslimer elr inte,,som inte håller på men NGN form av våld överhuvudtaget,tycker jag om & vad dom sen vill göra med sina liv utöver det elr ha på sej,,skiter jag i=)sen kvinnoförtryck osv,förekommer även i kristna hem,utövande elr inte ,,,att egentligen bara diskutera muslimer & deras tro och bara komma in på tråkigheter,,är väldigt synd & orättvist,,men nu handlar ju tråden om muslimer & frågan är vad vi tycker | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-08 12:58 | |
![]() | znizze, vad tycker du själv om Islam? jag vill ha ett objektivt svar, frågan är inget angrepp på dig. | |
| znizze | 2008-12-08 13:00 | |
![]() | schäferhatt jag säger bara ALLAH | |
| Karandache | 2008-12-08 13:00 | |
![]() | Skrämmande vilket hat det finns bland oss svenskar! Det finns en del seriösa inlägg men mycket är rent och purt HAT! Fy f-n! | |
| znizze | 2008-12-08 13:01 | |
![]() | JAG älskar islam allt är bra inom islam som jag lever idag är perfekt om jag ska titta på hur jag var som icke muslim..... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:01 | |
![]() | Risotto jag har ingenting alls emot samerna. | |
| micro113 | 2008-12-08 13:02 | |
![]() | Myspruppen Du har rätt i att koranen på många håll misstolkas, och att män använt den för att på olika sätt förtrycka kvinnan. Detta är ju sant också för bibeln -- men med den skillnaden att bibeln faktiskt är kvinnoförtryckande i högre grad än koranen. De muslimer som vi ser och hör talas om i media, är ju de som på olika sätt är fanatiska. Det finns inget nyhetsvärde i att skriva om folk som lever i lugn och ro och inte stöter sig med västvärlden. När man lever i en religion, eller konverterar till en religion, så kan man ju välja att läsa och tolka skriften som den står -- och då kan man ju också finna och leva efter det goda som religionen erbjuder. Kvinnor i fattiga delar av världen, som inte kan läsa, - detsamma gäller f ö män - blir lätta att dupera och fylla med falska budskap eftersom de inte kan kontrollera att innebörden av det de får lära sig stämmer med koranen eller bibeln. Som upplyst kvinna med förmåga att själv tolka det skrivna ordet kan jag mycket väl förstå att man vill konvertera, eftersom koranen ger kvinnan mer rättigheter och högre värde än bibeln. Däremot skulle jag alltid råda en kvinna som konverterar för en mans skull, att kolla upp vad som gäller i hans kultur, och hur man uttolkar koranen där. För det kommer sannolikt bli det kontexet hon får leva och anpassa sig i -- och inte efter det rena ordet. Konverterar man för att bli muslimsk kvinna i Sverige, och planerar att leva här, då ser jag inte att det ringer några varningsklockor. | |