Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 11 |
Mobilspel
Pågående | 20 148 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
wildcard | 2010-04-22 12:16 | |
![]() | Oj, jag glömde en nypa färsk koriander | |
Bitte - Administratör | 2010-04-22 12:16 | |
![]() | Nasi Goreng Det här behövs till 6 personer: 3 dl ris 6 dl vatten 2 gula lökar 1 purjolök 2 vitlöksklyftor 2 tsk paprikapulver 2 tsk curry ( går bra med stark curry men minska då på mängden om du vill) 3 msk kinesisk soya salt, peppar 400 g fläskkött 200 g skalade räkor Koka riset i vattnet och låt det färdiga riset ånga av. Hacka löken och skär purjolöken i tunna ringar. Fräs mjukt i smör. Blanda ner riset i löken och fräs tillsammans en stund. Tillsätt mer smör om det behövs. Pressa i vitlök och krydda med paprika, curry och soya. Fräs under omrörning. Skär köttet i bitar och bryn dem i smör. Krydda med salt och peppar. Blanda köttet med riset och stek ytterligare en stund tillsammans. Rör i räkorna och värm. | |
Gilena | 2010-05-08 18:45 | |
![]() | Tänkte jag skulle hitta något bra recept här på beta, hittade denna tråden och oj så mycket gott det finns här! Till kvällens middag blir det kyckling på nåt gott vis Jag har kycklingfiléer och bacon, tänkte man kunde linda och köra i ugnen, köpte en 27% grädde som kan få bli bas i såsen, kanske ta med lite rosépeppar i kalaset.... Eller kanske göra nåt thaitema med det hela, dela kycklingen i bitar, fräsa i en panna och fräsa wokgrönskaker separat, sedan blanda ihop dessa och låta det gosa ihop sej tillsammans med cocosmjölk, mango chutney och lite sambal oelek... Fler snabba förslag - hinner ju inte läsa hela tråden nu, men ska definitivt komma tillbaka och läsa allt en annan dag. | |
wildcard | 2010-06-02 11:20 | |
![]() | Kyckling eller lax En stor näve färsk mynta En lika stor näve färsk koriander En avokado per portion En liten låda körsbärstomater limezest och juice från en halv lime. En liten näve solrosfrön. Rulla till en boll och hacka myntan och koriandern. Skala, kärna ur och tärna avokadon, klyfta tomaterna, riv lite limezest och pressa juicen från limen i skålen. Om du vill kan du salta och peppra lite i salladen. Stek kycklingköttet eller laxen och servera till. Jag hade en klick creme fraiche till men det är ju valfritt... Resten av limen kan du klyfta och lägga i vattenglaset som du dricker till. | |
HäjkonBäjkon | 2010-06-02 11:38 | |
![]() | Revbensspjäll, antingen kamben eller spare ribs (det går garanterat med tjocka revben också). Koka benen i kryddat vatten i minst en timme, in i ugnen i typ 20 min i 225 grader med någon glaze av t.ex. honung, sambal oelek, soja, olja och vitlök. Vänd efter halva tiden så att de får färg på båda sidorna. Ät och njut, köttet blir så mört så att det smälter i munnen. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-02 11:49 | |
![]() | Antingen sätter jag mig på uteserveringen på hörnet,eller så fixar jag själv; lax potatis broccoli tomat spenat Sedan upp på löpbandet. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-02 12:06 | |
![]() | Eller så blir det Kungsgatan 56. det finns så många val. | |
wildcard | 2010-06-02 12:10 | |
![]() | anneli72: hur gör man Kungsgatan 56? Är det i ugnen eller på spisen eller plockar du fram grillen? | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-02 12:15 | |
![]() | Dom fixar allt! man behöver bara göra en beställning. | |
wildcard | 2010-06-02 12:20 | |
![]() | Aha! =) Jag blev så nyfiken, bara. Trodde att det mest handlade om att lägga in recept i den här tråden men såg att den är ganska "ostyrd" i frågeställningen... | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-02 12:22 | |
![]() | Jag gillar alternativa lösningar. | |
wildcard | 2010-06-02 12:23 | |
![]() | =) Jag gillar hemlagat, det verkar vara en alternativ lösning i dagens samhälle. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-02 12:41 | |
![]() | Jag också! | |
ojjojj | 2010-06-22 11:43 | |
![]() | jag skulle tacksamt ta emot recept på vildsvin. tack på förhand | |
wildcard | 2010-06-30 11:56 | |
![]() | 4 port. Hajmal 800g (jag delar dem i mindre delar, 3 st per filé) riv zest från en lime saft från samma lime pressa en stor vitlöksklyfta en halv chilifrukt en dl olivolja salt Lägg allt i en skål, låt det stå och dra i minst en timme. Stek fisken. Häll i marinaden i stekpannan i slutet, när du tagit upp fisken och låt den reduceras lite till en god skysås. Sallad till Squash Morot Ruccola Paprika Purjolök Skiva allt och blanda i skål. Sätt lite balsamvinäger (om du har råd, hehe, annars fejkbalsamvinäger), rödvinsvinäger, olja, kryddor ovanpå och blanda ihop. Lite hot och mycket gott! | |
wildcard | 2010-07-01 13:04 | |
![]() | 750 g lammfärs en kvist färsk rosmarin två klyftor vitlök två hackade rödlökar Rosépeppar och svartpeppar. salt grädde i lagom mängd Stek alltihop i en stekpanna. I en annan stekpanna steker du två skivade auberginer som är penslade med olivolja och lätt saltade. Blev det för torrt? Då kan du ta tzatsiki till... tomater är också gott till | |
elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-01 14:32 | |
![]() | www.bloggomaten.se/2...ko sss.html Svingod lax i saffran- och kokossås med stekt potatis & bladspenat. | |
Blondie__90 | 2010-07-01 14:45 | |
![]() | Fläskfilé, hasselbackspotatis och hemgjord bea (: | |
Tess 08 | 2010-08-13 00:00 | |
![]() | Kladdkaka med havregryn 175* 300g smör eller margarin 5 dl strösocker 2 dl havregryn 4 ägg 3 dl vetemjöl 1 ½-2 dl kakao 1 msk vaniljsocker Smält smöret i en stor gryta och blanda i socker havregryn och ägg. Sikta ner mjöl, kakao och vaniljsocker och blanda ihop. Bred ut smeten i långpanna med bakplåtspapper och grädda i 175*. | |
Lill-IT | 2010-08-13 00:00 | |
![]() | Grädda hur länge? | |