Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hALvPACKAd - Ej medlem längre | 2009-02-06 21:39 | |
![]() | skulle vara intressant att se lite officiell statistik på hur många procent av spelen som är slumpade. jag gissar på 85 % | |
| Skrmf | 2009-02-07 00:27 | |
![]() | Jag skulle bara vilja säga puffelipuff. För jag tycker det är en ypperlig idé med ett spelrum för klassiska spel. | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:43 | |
![]() | Silverin, det är tydligen du och jag. Vulcan är bakbunden likt många andra och fegheten gentemot överhögenheten talar. Jag är ytterst glad åt att det tidvis är fyllt i papegojan av klassiska spel, men beklämd åt faktumet att admin. sitter passiv trots återkommande önskemål. Restens rädsla för att säga sin mening är talande! | |
| Skrmf | 2009-02-07 01:28 | |
![]() | Men ärligt talat kan man väl inte vara RÄDD att säga att man vill ha ett klassiskt spelrum?? Det är ju märkligt om man nu kan ha ett eller flera "böjningsrum", att man inte också kan ha ett med ursprungsidén för spelet... Eller? Nu ska jag nog sova. =) | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-07 01:33 | |
![]() | helt korrekt skrmf, men presige är vissa människors gissel | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-07 01:54 | |
![]() | Med prestige menar jag att admin. har gett sig fullständigt faen på att, vilka argument som än framkommer och vad än skälen månne vara, aldrig någonsin gå med på att hörsamma en hängiven grupp Betapetspelares önskemål att skapa ett rum för klassiska spel. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-07 10:41 | |
![]() | Besparar mig inblanding i att "skylla" på enskilda personers vara eller icke vara när det kommer till engagemang. Däremot undrar jag om det finns flera som kan tänka sig att öppet hjälpa till o stötta idén. Jag e lite trött på att dra lasset nästan själv, med info o uppmuntran. Som det ser ut nu så får det gå som det går. Jag har lite annat att pyssla med, så nu hänger det på er andra klassiker. Ha en bra helg. | |
| Tess 08 | 2009-02-07 10:49 | |
![]() | Jag undrar om ni inte kan se skillnad på tex böjnings-rummet, IT-rumme toch ett helt vanligt rum? I böjnings- och IT-rummen är ju godkända ord annorlunda än i övriga rum. De MÅSTE ha ett eget rum, för att det annars blir 'fel' i övrig rum. Jag fattar att man kanske inte vill göra ett klassiskt rum. Klassisk har ju samma regler och samma ordlista som slump och special... Iofs skulle det ju vara skönt att slippa klassiska spelare då jag själv spelar slump, men jag kan förstå att det inte genomförs. Det finns även önskan om rating-indelade rum.. Ska man genomföra det också? Då blir det ju miljarders rum och ganska svårt att genomföra | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-07 12:18 | |
![]() | Mej veteligen Silverin har jag bara talat generellt om admins. ovilja i sammanhanget, alltså inte enskilda individer. Att jag tar upp Vulcans namn beror på att detta är en duktig spelare som kanske själv antagligen borde kunna se att ett sådant rum skulle underlätta för den kategori spelare han själv tillhör dvs. standardspelare, men det kanske är det som är bekymret när det gäller att driva frågan(egenintresse) vilet jag har förståelse för. Därav min fundering runt bakbundenheten. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-02-07 12:23 | |
![]() | Jag behöver inte miljarders rum, Tess 08. Det räcker så gott med ett enda - för klassiskt spel. | |
| Elvisp Resly | 2009-02-07 12:37 | |
![]() | Jag kräver ett slumpfritt rum! Nu! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-07 13:12 | |
![]() | Giraffens (främst då) popularitet tycks gå före intresset av att skapa ett klassikerrum i Papegojan. Say no more... *PMS-ig surkärring* | |
| Bahia-Maria | 2009-02-07 13:14 | |
![]() | Count me in! Ses i Pappis! | |
| Tess 08 | 2009-02-07 13:15 | |
![]() | zagg 2009-02-07 12:23 Jag behöver inte miljarders rum, Tess 08. Det räcker så gott med ett enda - för klassiskt spel. Ja, det är vad DU vill ha!! Sen vill någon annan ha ett slump-rum och någon ett rum för spelare med rejt över 1800. Sen kommer någon och vill ha ett rum för spelare som bara spelar special med rejt över 2200 osv... Då uppstår ju frågan om VEM som ska få som den vill. Varför ska DU få som du vill om inte någon annan får ett rum för spelare över en viss rejt? Det är så jag menar. | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2009-02-07 13:31 | |
![]() | Man kan ställa sig många frågor om detta. Behövs det ett separat rum där det endast går att starta klassiska spel (och eventuellt specialspel)? Vad händer om vi loggar in en dag och det plötsligt finns ett rum där det bara finns klassiska eller specialspel? Behövs det ett rum för dem som spelar slumpat stress? Ett för slumpat panik, för obegränsat slumpat osv? Finns det behov? Finns det behov för nåt alls utom det som redan finns? Känner mig lite främmande för den där rättviseaspekten som Tess 08 sätter i främsta rummet; det är inte nån som talat för de andra typerna av dedikerade rum som hon nämner, annat än de gångerna då och då när det aktualiseras för klassikerspelarnas del ("Får de så vill också vi ha", vilket är lite sandlådedemokrati enligt min uppfattning, speciellt när det formuleras som Tess 08 gör i sitt inlägg). Lite sandlådeaktig självhävdelse känns det också som när spelaren konsekvent lyfter fram sin uppfattning om att det hos admins skulle ligga nån slags prestige i att neka detta klassiska spelrum. Jag hoppas att dessa envisa upprepningar från det hållet inte blir tungan på vågen och för gott sätter lapp på luckan för ett sådant rum... | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2009-02-07 13:32 | |
![]() | "spelaren" är lika med en annan än Tess 08, ursäkta den tvetydiga syftningen! | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-07 13:32 | |
![]() | Jag blir så trött. Har det framkommit återkommande önskemål om någon annan typ av rum???? | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-07 13:40 | |
![]() | Varför i helskotta hänger ni inte i Papegojan då klassiker undrar jag? Varför drar ni inte med er spelen dit istf att följa strömmen o låta andra sköta jobbet o sen dyka upp när det redan e fullt av spel? Sur på er klassiker som kör "mkt snack o ingen verkstad"! | |
| Tess 08 | 2009-02-07 13:42 | |
![]() | Orsvall. Förklara gärna detta: Lite sandlådeaktig självhävdelse känns det också som när spelaren konsekvent lyfter fram sin uppfattning om att det hos admins skulle ligga nån slags prestige i att neka detta klassiska spelrum. Har jag skrivit någonstans att det ligger prestige i att neka ett sådant rum?? Fattar inte riktigt hur du menar... | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2009-02-07 13:46 | |
![]() | Tess 08: i inlägget under det som du citerar har jag förtydligat att syftningen blev fel - missade du det..? Alltså en gång till: det är en annan spelare som avses i den satsen, INTE du. | |