Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2012-02-25 15:41 | |
![]() | Men herregud-vad ska vi då ha honom till om han inte ens behöver kunna nånting och har andra som gör jobbet åt honom. Om han inte gör nånting vad är det då som är så jäkla bra med honom egentligen-allt det där himla bra som alla säger att han gör för landet? Ingenting då. Vill dessutom bara säga till den där annielöw som inte ens vågar bemöta frågor kring hennes inlägg att jag tror att dom som är emot kungahuset troligtvis är bra mycket kunnigare vad gäller både historia och annat än okunniga rojalister som väljer skygglappar före kunskap. | |
slånbär | 2012-02-25 15:42 | |
![]() | Ungefär lika onödig som gud då men en lika kostsam historia....... | |
Lillstölla | 2012-02-25 15:46 | |
![]() | Inget större fan av kungahuset själv, visst är det skoj att Viktoria och Daniel fått barn, men inte för mig. För folket så att säga gör det ju ingen som helst skillnad, ja, en till att betala för då, men inte i övrigt. Jag lider med det stackars barnet som ska behöva leva det livet, ständigt påpassad, bevakad och begränsad. | |
ektis - Ej medlem längre | 2012-02-25 15:50 | |
![]() | jag tycker det är trevligt med kungahus. och ärligt talat så stör det mig inte att betala några kronor dit, eller hur mycket det nu är. det nyfödda barnet kommer nog inte direkt få ett lidsamt liv, om någon tror det. är det så att hon inte vill vara prinsessa, så abdikerar hon nog. inget att oroa sig för: ) | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 16:05 | |
![]() | 2012-02-25 15:18 Nu vet jag inte vem du riktade frågan till, men hur som helst så tycker jag att vi snart nästan kunde lägga snacket och analyserna om kungen åt sidan, för det är ju nya vindar på gång. Det lär väl inte dröja så länge till innan Victoria tar över och jag tror att det kommer att bli riktigt bra. Jag för min del har svårt att förstå det, många gånger, så föraktfulla sättet svenskarna talar om kungen/kungafamiljen. Hur kan man ta sig sådana friheter? Oavsett vem det än gäller så bör man väl ändå i officiella (som ex nätet är) sammanhang kunna avstå ifrån att bete sig på ett så lågt sätt. Eller? Och, som sagt, om man blickar lite framåt så ser det väl rejält ljust ut för kungahuset? Jag tror och tycker att monarkin i just den här formen som den finns i landet är bra för Sverige. Och sen ska man inte heller glömma bort hur otroligt mycket det säkert kräver av en individ att kunna tackla en svår dyslexi. Personer med såna svårigheter får min största respekt. Jag tror att de som på ett eller annat sätt kan övervinna en sån prövning måste vara extra smarta. Och han börjar ju bli lite gammal och gaggig också, det märks ju. Stor idé att spy en massa galla över en sån person? Visst har han gjort sina misstag under åren, det vet ju jag också, men jag orkar verkligen inte uppröras över dem, för när jag tittar på helheten så tycker jag att den ser helt okej ut. Det är vad lilla jag tycker... | |
gnill | 2012-02-25 16:10 | |
![]() | Nya vindar:Rrepublikanska föreningen har fått 1000 nya medlemmar sedan Victoria fick barn. Personer med dyslexi som kämpar förtjänar all respekt, men det behöver de inte vara kungliga för att förtjäna. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 16:12 | |
![]() | "Personer med dyslexi som kämpar förtjänar all respekt, men det behöver de inte vara kungliga för att förtjäna." Ja, sicken tur då att jag inte menade så heller. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 16:23 | |
![]() | Och...bara en liten sak till; OM staten tröttnar på gnället. Såpass så att hela gnälle-landet säljs till Kina, hur f***n gör vi då? ^^ DEN regimen är inte att leka med hörni. ^^ | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:15 | |
![]() | LEVE KUNGAHUSET!!!!!!!!!!!!!!! !!!! | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:17 | |
![]() | *aaaaaasg* :D | |
cadette - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:19 | |
![]() | Ännu ett barn som växer upp påpassad av media, i en struktur där hon begränsas av uråldriga traditioner. Om inte annat, så avskaffa kungahuset för barnets skull. Rik är hon ju ändå, så det ska väl inte vara några problem.. | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:21 | |
![]() | sicken välvilja | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:22 | |
![]() | Ja, sicken. *nickar instämmande* | |
cadette - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:28 | |
![]() | Det räcker väl med att se hur folk har spytt galla över vad hon heter? Knappt född och redan tycker folk att man kan behandla henne som något sorts objekt i olika forum/media. Omröstningar i kvällspressen "vad tycker du om namnet".. Välvilja? Ja, faktiskt. Att kräva att andra ska leva hela sitt liv som nån j*a skyltdocka tycker jag visar på en tydlig empatisk oförmåga. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:51 | |
![]() | jag älskar uråldriga traditioner | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:52 | |
![]() | jag skulle kunna ge vad som helst för att vara prinsessa av Sverige | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:53 | |
![]() | jag tror ni bara är avundsjuka | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:56 | |
![]() | Javisst ligger det en hel del i det du påpekar, cadette, men jag tänker att kungafamiljen ställer upp för Sverige av fri vilja och att de har möjligheten att avsäga sig allting om de vill. Men därmed _INTE_ sagt att folk skulle ha någon som helst rätt att behandla dem föraktfullt, utan tvärtom, delvis just _därför_ att de faktiskt ställer upp för landet av alldeles fri vilja så borde detta också värdesättas och respekteras. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 18:58 | |
![]() | Vart tog AnneLöw vägen nu då? :/ Jag tyckte det var så trevligt med någon som så snabbt tog till sig ord som jag skrev. Blir det inga fler "bravo" och "sicken" nu? :/ | |
slånbär | 2012-02-25 19:12 | |
![]() | Annelöw sitter väl och funderar över varför hennes hyllningstråd stängdes....... Ttiittii- förvånar mig inte ett dugg ttiittii- världen är full av människor vars högsta önskan är att leva ett låtsasliv på bekostnad av andra. Du skulle nog trivas förträffligt tillsammans med knugen. | |