Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mommesfrites - Ej medlem längre2009-04-02 23:48
Antal inlägg: 7605

Vad trevligt, Krutmarie, att ni mår prima av rökningen. Önskar att alla andra gjorde det också.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-02 23:50
Antal inlägg: 2790

Jag gör det mommesfrites...)

mommesfrites - Ej medlem längre2009-04-02 23:52
Antal inlägg: 7605

Det var bra det, Chewbacca2. Du gör väl inte av med alla pengar när du är kung i baren?

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-02 23:53
Antal inlägg: 2790

Absolut inte dricker en öl sen låter ja brudarna bjuda på resten eller var det så .

krutmarie2009-04-03 00:11
Antal inlägg: 1696

Mommes, du hade ju själv rökt och slutat. Då, förr, var du ju också beroende eller? Vet inte om ditt senaste inlägg var ironiskt eller inte, men jag kände lite så. Ja, det är trevligt och underbart och allt det där att vi (min man och jag) än så länge mår bra. Mina 4 barn har aldrig rökt. Vi försöker heller inte blåsa rök på folk som står i närheten, vi ställer oss inte i medvind för att alla andra ska få känna den äckliga lukten. Vi röker hemma, på vår lilla täppa, bakom eller framför huset där vi jobbar och det är tillåtet att stå. Alltså mao försöker vi att ta så mycket hänsyn man kan göra, men ändå är det alltid ngn som är missnöjd och retar sig på att vi öht finns till.

Chew, ha så kul i baren, tänk på att det är 3 v kvar till nästa löning ;)

sophistry - Ej medlem längre2009-04-03 01:55
Antal inlägg: 277

Dana Point har rätt.

Varför blunda för fakta?

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-03 02:04
Antal inlägg: 1702

Att kalla en stor mängd människor för dummare än andra är väl närmare "förtal", "hets mot folkgrupp" eller "fördom" än "Fakta".

Puritansk racism måhända.

Badsnake2009-04-03 02:45
Antal inlägg: 22

Denna frågan kan diskuteras i all oändlighet utan att folk kommer att bli eniga...enda sättet att få slut på det hela är att det sluta upp med all försäljning av cigaretter,cigarrer m.m som har med rök att göra...att förbjuda folk att röka på sin balkong eller i hemmet fö övrigt är ju helt fel..då kan man ju förbjuda grillning utomhus också då..det blir ju mer rök av de.?!..hellre att folk är utomhus och röker än sitter inne och bolmar så det sätter sig i väggar och tapeter..har man ont av att dom sitter på sin balkong och röker så kan man gå in och stänga fönster och dörrar ett par minuter sen kan man gå ut igen.

Badsnake2009-04-03 02:46
Antal inlägg: 22

men håller med om att det inte ser sä vidare fräscht ut när det ligger fimpar,snus m.m på marken

Miss_jk2009-04-03 06:58
Antal inlägg: 8941

För att inte tala om tuggummi, hundbajs, kolapapper, kvitton m.m.

Baxz2009-04-03 07:30
Antal inlägg: 30

Om ni stör er på era rökande grannar, så ge dom en slutaröka kurs eller ge dom ett visitkort på slutarökalinjen varje gång ni ses. skriv små lappar å lägg i brevlådan, fråga om dem rökt mkt idag. håller ni på ett bra tag kanske dem bara slutar röka när dem vet att ni är i närheten!!

SuperGreta2009-04-03 08:53
Antal inlägg: 216

Tänk om man skulle förbjuda allt som kan vara skadligt?
Eftersom man betalar hyra för sin lägenhet och sin balkong/uteplats, så gör man vad man vill på detta område. Själv har jag grannar som röker I sin lägenhet och varje gång de öppnar ytterdörren, så luktar det rök i hela trappan.
Men vad har JAG med det att göra? Vem är Jag att bestämma vad andra får och inte får göra?

Kanske e dags att skaffa ett jobb istället? ;)

OneW2009-04-03 09:08
Antal inlägg: 1207

jag röker.
jag försöker ta hänsyn. Står INTE och röker i busskö eller går på Drottninggatan där det är en massa människor. Sätter mig hellre och röker min cigarett i fred utan att få en jävla massa onda blicka.
Och faktiskt, jag slänger INTE mina fimpar på marken utan har en miniaskkopp i handväskan. Med tanke på att det tar 400 år att bryta ner ett filter så..
Men jag röker på min balkong och det tänker jag fortsätta med.
Visst det stör säkert men tänk vad jag störs av skrikande ungar, nuppande grannar och matos.

Nu är det så att vi har valt att bo i ett hyreshus med många lägenheter och jag får acceptera skrikande ungar, nuppande grannar och matos.

kajix2009-04-03 09:22
Antal inlägg: 7767

OneW, om din granne meddelade att han/hon stör sig av ditt balkongrökande, vad skulle du göra då?

le-lou2009-04-03 10:04
Antal inlägg: 17500

Jag förstår inte riktigt - jag har en fabrik inte långt från där jag bor, det luktar rent ut sagt hönsskit dag ut och dag in. Jag får köpa läget känns det som. Personligen tjänar jag inget på den där fabriken, men ändå finns den. Den stör mig, jag vill helst stänga ner den.

Barnen ovanför stör mig med, och grannen som har sitt tv-dunk på som gör att jag inte kan sova. Ohälsosamt minst sagt.
En annan person på mitt jobb stinker svett så jag nästan får spykänslor när han går förbi. Jag mår fysiskt illa av det, men vad göra? Be honom börja tvätta sig? För det ska jag bestämma?

Om en granne röker på sin balkong så jag kan känna lukten - usch. Men det är samma sak där, jag får gilla läget. Jag kan inte bestämma vad andra tar sig för, vill jag slippa undan dofter och störigt beteende så får jag flytta till en stuga långt ut på landet istället. Så länge grannen inte röker I min lägenhet, så får jag hålla käft anser jag. SÅ länge det inte föreligger en klar hälsorisk för mig och det är jag väldigt tvivlande på att det gör...en som röker längre bort, att kalla det passiv rökning utomhus...haha.. det är ju bara töntigt! En tripp på stan ger dig förmodigen tusen ggr mer gifter men ändå protesterar ingen, eller ger bilförare arga blickar.
Uterummet är inte enbart mitt, och folk borde både få fisa, gå parfymerade och röka bäst de vill utomhus.

Prositi2009-04-03 10:14
Antal inlägg: 539

Jag har inget emot rökare som personer.
Har flera kompisar som röker.
Men jag tycker verkligen inte att vi som INTE röker ska behöva lida för att det finns folk som väljer att röka.
Det finns INGET som kan få mig att ändra på min åsikt.
Folk snackar om sunt förnuft, men inte fan visar folk som slänger fimpar på stan, röker på uteserveringar, på sina balkonger, i busskuren med mer något sunt förnuft.

De tänker ju inte det minsta på att det finns folk som verkligen lider av röklukten, har olika andningsbesvär med mer.

Folk säger att man kan gå undan om man stör sig på lukten, men jag tycker verkligen inte att det är rätt att vi som INTE röker ska behöva gå från en skön bänk på torget för att någon sätter sig bakom och röker.
Har flera gånger frågat den som röker om den kan flytta på sig pga att jag tycker inte om röklukten, på ett trevlig sätt det är klart.
90% av fallen har jag blivit bemött med att personen i fråga svarar med att vara kaxig och spydig och suttit kvar.
Snacka med grannarna som röker funkar inte, har redan provat, de blir arga och så...

Jag tror att den ilskan och irritationen som en hel del rökare känner när jag skrev den här tråden beror på att de vet att det inte är bra med rök, men att de inte kan lägga av med skiten.

Grejen är den att det GÅR, men det är inte lätt.

Jag har själv rökat i över 10 års tid och nej, jag var inte bättre själv, rökte på stan, min balkong med mer...
Men det går att lägga av.....

Prositi2009-04-03 10:17
Antal inlägg: 539

Alla ni som svarar med att ni stör av grannar som skriker, har sex, dunkande från någon stereo.
Det är fan ingen ni risker att dö av!

kissed - Ej medlem längre2009-04-03 10:26
Antal inlägg: 3037

Man riskerar inte att dö utav lite passiv rökning från en balkongrökare heller. Överdriv inte det hela så kopiöst.

trashone - Ej medlem längre2009-04-03 10:36
Antal inlägg: 18678

Det första som försvinner är hjärnceller vid rökning. Cred till de som röker och inte stör andra.

bizzzy - Ej medlem längre2009-04-03 10:48
Antal inlägg: 3169

Jag tillhör skaran som inte gillar rökning eftersom jag är känslig för det. Får inte astma eller så men blir trång i bröstet och det är jobbigt nog. Jag kan inte påstå att det är mysigt med grannar som röker på balkongen MEN man måste ha förståelse för de som röker också. Var ska de röka då? Det är ju trots allt utomhus de är och vinden tar med sig den mesta doften och inte dör man av sådan passiv rökning. I så fall borde du vara mer orolig för alla bilavgaser du inandas prositi..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?