Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-08 00:12 | |
![]() | På konflikten runt Israel, ja. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-08 00:17 | |
![]() | Om inte ens Israelerna själva är nöjda med hantering av "Ship to Gaza" hur kommer det sig då att pro-israeler runt om i världen försvarar våldshandlingarna? | |
| bove | 2010-06-08 00:36 | |
![]() | BE1: "Israel brukar för övrigt komma högt upp på listan när världens länder rankas med avseende på demokrati, frihet och mänskliga rättigheter - hos såväl UNDP som Freedom House." Oj. "Demokrati, frihet och mänskliga rättigheter", det låter ju som en definition av det av Israel ockuperade området Gaza. När palestinierna väljer en regering som inte faller Israel och USA på läppen så försätter de helt sonika hela området i blockad och genomför en brutal väpnad attack. Det är motsatsen till demokrati, frihet och mänskliga rättigheter. Och hur ligger Israel till på Reportrar Utan Gränsers pressfrihetsindex? | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-08 00:37 | |
![]() | Grundsnygg: "Det är samma FN som möjliggjorde grundandet av Israel. " Jag noterar att du slingrar dig. Kan det bero på att du inser att jag har rätt i sak? ""Påstår du att de är ett gäng objektiva, opolitiska, juridiskt kunniga människor med sanningen som enda ledstjärna?" Ja!" Mm, jag misstänkte det. Och det är därför den här diskussionen är så meningslös. Jag tror ärligt talat inte att du vill förstå konflikten eller dess orsaker, och inte heller att du är för fred, demokrati och mänskliga rättigheter. Det enda du verkar vara för är Israelhat. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-08 00:40 | |
![]() | Bove: Anser du att du vet bättre än UNDP och Freedom House? Redovisa då din SAKLIGA utredning i frågan och skicka den till dem. "När palestinierna väljer en regering som inte faller Israel och USA på läppen så försätter de helt sonika hela området i blockad och genomför en brutal väpnad attack. " Och det var precis så det gick till? Nej. Så varför påstår du det? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-08 00:44 | |
![]() | BullsEye: Egentligen så är det jag vill säga att jag tycker Israel beter sig otaktiskt, min återkoppling till FN var inte riktad till dig utan till Lydia12. Tycker du att Israel hantera det här på ett bra sätt? | |
| bove | 2010-06-08 00:48 | |
![]() | BE: Nähä. Dela gärna med dig av din högst objektiva och sakliga uppfattning om vad som egentligen hände. För en genomsnittlig israelisk medborgare är säkert livet ganska behagligt. För att förstå att palestinierna är ljusår ifrån de rättigheter som israelerna åtnjuter så behöver man inte göra en utredning, det räcker att vara klar i huvudet. Men du får hemskt gärna argumentera för på vilket sätt palestinier och israeler har samma förutsättningar om du vill. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-08 01:18 | |
![]() | bove: "För att förstå att palestinierna är ljusår ifrån de rättigheter som israelerna åtnjuter så behöver man inte göra en utredning, det räcker att vara klar i huvudet." Grattis till den insikten. Den insikt du dock tycks sakna är att bristen på mänskliga rättigheter hos palestinierna beror på deras sällsynt korkade val av ledare. Islamister är ju som bekant inte så värst roade av "dumheter" som demokrati och mänskliga rättigheter. "Men du får hemskt gärna argumentera för på vilket sätt palestinier och israeler har samma förutsättningar om du vill." De har precis samma förutsättningar att välja intelligenta ledare som vill deras bästa. Men uppenbarligen har palestinierna ett betydligt sämre omdöme än israelerna. | |
| Incubation | 2010-06-08 01:27 | |
![]() | Bulls, eller så visar det på att palestinierna har levt under sämre förhållanden och därför är mer benägna att välja extremistiska grupper. Och israelerna verkar inte ha bättre omdöme med tanke på att Netanyahu vann senaste valet. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-08 01:40 | |
![]() | Incubation: "Bulls, eller så visar det på att palestinierna har levt under sämre förhållanden och därför är mer benägna att välja extremistiska grupper. " Jaså? Och jag som trodde att de som har det dåligt vill ha det bättre? Jag måste ha fått det helt om bakfoten. "Och israelerna verkar inte ha bättre omdöme med tanke på att Netanyahu vann senaste valet." Med tanke på de rådande omständigheterna gör han ett bra jobb. Och israelerna tycks på det hela taget vara nöjda med honom. | |
| Incubation | 2010-06-08 01:48 | |
![]() | Är det inte det Hamas lovar palestinierna? Det är väl klart som fan att israelerna är nöjda, det är ju inte de som blir offer för hans upptåg. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-08 02:24 | |
![]() | Bullseye: Du skriver "Med tanke på de rådande omständigheterna gör han (Netanyahu) ett bra jobb. Och israelerna tycks på det hela taget vara nöjda med honom." Nu är ju inte jag Israel (kanske du är) men om man läser Israelisk press typ Haaretsz, så tycks ju inte alla vara eld och lågor över Israels hantering av frågan. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-08 02:27 | |
![]() | Parentesen med Netanyahu var min och inte bullseye`s men jag antar att det var Netanyahu som Israelerna i huvudsak var nöjda med. | |
| regression | 2010-06-08 09:21 | |
![]() | Detta är faktiskt on-topic: Igår tog en pappa med sig sin sexåring till en motdemonstration riktad mot Sverigedemokraterna. Dessa sammandrabbningar har i flera fall slutat med stökigheter och polisingripanden. Idag publicerar en sverigedemokrat bilder på motdemonstranterna under rubriken "Stilstudie i odemokrati". Bland annat sexåringen är med på bild. Detta, att publicera en bild på en sexåring i den politiska debatten, döms förstås ut som ett osmakligt grepp. Sverigedemokraterna skall återigen polisanmälas. Men det GÅR faktiskt att ställa frågan vad i helvete pappan till sexåringen ville åstadkomma genom att utsätta henne för en sådan risk som det faktiskt innebär att delta i en motdemonstration. Man kan också ifrågasätta det moraliska att överhuvudtaget blanda in barn i politiska manifestationer. Allt detta kan man fråga sig UTAN att överge tanke att SD i övrigt är ett populistiskt och smygrasistiskt skitparti. Jag tycker det finns en parallell här. Vi måste få tillåtas vara konsekvensialister och bedöma handlingar efter förväntad effekt och inte efter moraliskt uppsåt. Det SKA gå att ifrågasätta vad en trubadur och en religionsestetiker vill uppnå med sin inblandning i en IHH-finansierad aktivistarmada med en i det närmaste trivial volym hjälpförnödenheter, SAMTIDIGT som vi skriver under på Israels fullständiga illegitimitet i sammanhanget. | |
| bove | 2010-06-08 11:26 | |
![]() | Bull: "Grattis till den insikten. Den insikt du dock tycks sakna är att bristen på mänskliga rättigheter hos palestinierna beror på deras sällsynt korkade val av ledare. Islamister är ju som bekant inte så värst roade av "dumheter" som demokrati och mänskliga rättigheter." Du vräker ur dig medvetna falsifikationer som vanligt. Det som överlägset mest har försämrat palestinierna i Gazas levnadsstandard sedan valet är Israels urskiljningslösa krig och blockaden de har försatt området i. Om man väljer att inte vílja begripa varför Hamas vann valet så kan man låtsas som att palestinierna är ett av naturen våldsamt och konfrontativt folk. Rasism alltså. Om man vill förstå kanske man inser att Hamas är den organisation som, genom sitt humanitära arbete, har varit räddningen för många människor genom åren, och att åren av eftergifter mot ockupationsmakten inte har tagit dem någonstans, utan cementerat Gazas underläge och isolation. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-08 11:30 | |
![]() | Grundsnygg: "Nu är ju inte jag Israel (kanske du är) men om man läser Israelisk press typ Haaretsz, så tycks ju inte alla vara eld och lågor över Israels hantering av frågan." Läser man bara vänsterpress, så får man det svar man (du) söker. Men det finns en hel del andra tidningar i landet - och i övriga världen. Incubation: "Är det inte det Hamas lovar palestinierna?" Säkert. Och palestinierna är insnöade nog att tro på det. Å andra sidan har de inga vettiga politiker att välja mellan. Allt de har är en bredd sortering av terroristgrupper med noll intresse för palestiniernas liv. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-08 11:36 | |
![]() | Bove: "Du vräker ur dig medvetna falsifikationer som vanligt." Se dig noggrant i spegeln. Du är konsekvent blind för verkligheten - troligen för att du själv är rasist ut i fingerspetsarna - mot såväl judar som muslimer. | |
| bove | 2010-06-08 12:11 | |
![]() | Hahaha! | |
| micro113 | 2010-06-08 12:13 | |
![]() | Bulls_Eye_1 "Allt de har är en bredd sortering av terroristgrupper med noll intresse för palestiniernas liv." Så med andra ord spelar det ingen roll vad de väljer, för det kommer alltid finnas ursäkter för Israel. Så har det alltid varit och så kommer det förbli. Varför blir man inte överraskad av retoriken *suck* | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 12:14 | |
![]() | Skulle bove vara rasist? Herregud, denna överkonsumtion av ordet rasist gör mig äcklad. | |