Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SethGecko | 2010-06-23 10:08 | |
![]() | niala22: jag håller med dig. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:09 | |
![]() | thank you man | |
| niala22 | 2010-06-23 10:10 | |
![]() | lelou: pensionärerna och de sjukskrivna är snart någon i din familj, mamma, pappa, bror, syskon, kusin, farmor, föräldraledig ska vi inte ta hand om varandra? | |
| le-lou | 2010-06-23 10:14 | |
![]() | Seth - jag kan inte se att inte vi tar hand om de svaga i samhället idag? Hur menar ni? Titta upp ett tag, och ja jämför med världen vi lever i - hur vi svenskar tar hand om de svaga i samhället. Att säga att vi inte gör det är att spotta världen i ansiktet tycker jag, jag blir bara förbannad på bortskämdheten som sossarna har levererat folket. Gör de beroende av oss - så röstar de för alltid på oss. Så vad då, vi ta inte hand om de svaga? - genom att utförsäkra den som gått hemma för länge med luddig diagnos eller vad ? Exakt på vilket sätt skiter Sverige i ALLA sjuka människor? På en del här inne låter det som att de sjuka ligger i rännstenen och äter plast för att överleva. Jag är helt övertygad om att fortfarande år 2010, så får den sjuke svensken ekonomisk hjälp i Sverige: är lika intresserad av personliga fall där nån hamnat i kläm (det sker i alla system) som att läsa medias löpsedlar när Maggan, sjukskriven i 5 år helt plötsligt måste gå till soc. Förmodligen av rätta skäl. Om ni tror att sossarna OM de kommer till makten, kommer att åter reformera sjukförsäkringen så kan ni fortsätta drömma. Varför skulle de göra det när det var deras förslag från början? Läs på. | |
| golden | 2010-06-23 10:16 | |
![]() | läs på? du är galen | |
| niala22 | 2010-06-23 10:16 | |
![]() | word | |
| hussar | 2010-06-23 10:22 | |
![]() | Blir de nån skillnad på vad man än röstar på? | |
| niala22 | 2010-06-23 10:22 | |
![]() | ja uppenbarligen | |
| niala22 | 2010-06-23 10:23 | |
![]() | Det här kan vara det viktigaste valet någonsin | |
| Gautama | 2010-06-23 10:23 | |
![]() | Usch mår dåligt att läsa egoistiska inlägg:-( Men tyvärr så inser jag att det ser ut så i vårat Sverige nu för tiden. Kram till niala22, vi delar verkligen ståndpunkt!! | |
| niala22 | 2010-06-23 10:24 | |
![]() | <3 | |
| hussar | 2010-06-23 10:26 | |
![]() | Jag tycker det verkar vara samma sits för oss ungdomar hur vi än röstar :P, Och verkar aldrig bli någe direkt skillnad i kö-v'äntan för sjuka, eller någon ändring med korruption, egoism, och vad som helst i vårt land,, så , jag funderar på blankt,,, ^^ | |
| niala22 | 2010-06-23 10:27 | |
![]() | blankt löser inget | |
| SethGecko | 2010-06-23 10:28 | |
![]() | le-lou: det är ju ett utmärkt resonemang det där. "i andra delar av världen är fattigdomen och klyftorna mycket större mellan rika och fattiga, så vi får ändå vara nöjda med det vi har." Sorry, det hjälper inte de arbetslösa eller de utförsäkrade som lever på existensminimum och bara sjunker ännu djupare ner i depressioner och apati. Högerpolitik har ALLTID gått ut på att gynna de som redan har pengar och missgynna de som inte har pengar. Varför tror du man vill privatisera det mesta? Så att medelinkomsttagaren inte ska ha tillgång till det sjukhuset, eller den skolan, eller vad det nu kan vara. Vi har ett skattetryck i Sverige som är tillför att gynna alla människor. Inte bara de rika, inte bara de som redan har det gott ställt. Att påstå att den politiken inte skapar några nya jobb eller några nya incitament eller någonting är patetiskt, det är bara att titta på de senaste 50 åren. Har det inte skapats några nya jobb under den perioden? Har vi levt i fattigdom de senaste 50 åren? Problemet är att vi i Sverige har fått rätt många förmögna människor nu. Människor som i många fall inte var höger innan de började tjäna pengar, men nu, när de har pengar, när deras företag eller idéer börjar bära frukt, företag som dessutom ofta har fått ekonomiskt stöd av socialdemokratiska regeringar, så vill de inte längre dela med sig. Det är girighet och det är girighet som är högerns stora drivkraft. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:30 | |
![]() | Niala22 has left the building. keep it up Seth! | |
| Gautama | 2010-06-23 10:34 | |
![]() | Jag läste någonstans att vissa privata läkarcentraler gav en bonus till läkarna om de tog ett visst antal patienter. Det låter överjävligt i mina öron och gynnar inte den sjuka. Lite OT med tanke på privatiseringar. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:36 | |
![]() | www.youtube.com/watc...5v vrUrBuQQ musik medan ni funderar | |
| hussar | 2010-06-23 10:39 | |
![]() | Skulle inte du dra :P? hehe | |
| niala22 | 2010-06-23 10:40 | |
![]() | Kapitalet höjer hyrorna och staten bostadsbidragen så kan man fiffla en smula med den järnhårda lönelagen och till och med betala mindre i lön än priset för mat och för hyra för staten skjuter så gärna till om levnadsomkostnaderna blivit allt för dyra. Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt staten och kapitalet, dom sitter i samma båt fast det är inte dom som ror, som ror så svetten lackar och piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar. Skolans uppgift är som sig bör att skola arbetskraften om kvastarna skall sopa bra får man inte slarva med skaften spärrar och kvoter och testprogram är ett system för att sålla agnarna från vetet och för var o en till hans rätta fålla. Sida vid sida, tillsammans stryker de fram staten och kapitalet, två vargar fromma som lamm fast det är inte dom som ror, som ror så att svetten lackar och piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar. Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt staten och kapitalet, dom sitter i samma båt fast det är inte dom som ror, som ror så svetten lackar och piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar. Tempot höjs vid maskinerna, här drillar man eliten produktionen har inte plats för den som blivit illa sliten men för att ingen skall tro att det är något fel med de tunga ackorden betraktas han som ett sjukdomsfall och behandlas av den barmhartiga arbetsvården. Sida vid sida, tillsammans stryker de fram staten och kapitalet, två vargar fromma som lamm men det är inte dom som ror, som ror så att svetten lackar och piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:41 | |
![]() | jo, jag blev bara väldigt engagerad, jag ska gå snart | |