Spelrum
Giraffen | 19 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 18 552 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Satyra | 2011-09-27 23:00 | |
![]() | CrazyQ - Hahaha, jamen visst - änglahår efter klimateriet. ;-) Bra att du tycker den nya strukturen är till fördel för din frisyr nu, vore irriterande annars. :-) Super__85 - Svårt att säga, men det kan säkert vara psoriasis, ja. Man tycker väl dock att den läkare som checkade om det var svamp borde ha föreslagit/kollat upp var det var, efter konstaterandet att det INTE var svamp?!? :-o Lägger en länk här till psoriasisförbundet och en text om just hårbotten, om det kan vara till någon nytta. www.psoriasisforbund...ha rbotten/ Gå till läkaren igen! Om det är psoriasis så behöver du ju behandlas, så en diagnos är ju ett måste. Skulle även personligen rekommendera dig att testa ett tjärschampo. Har väldigt god effekt på så gott som alla typer av hårbottenproblem. | |
morsans syrr | 2011-09-27 23:19 | |
![]() | Bio+ Heter tjärschampot som Satyra menar. Ett annat bra schampo är Matrix Actrol dandruff som snart utgår ur sortimentet pga zinkpyriodyxinet som det innehåller. Schampot e dock mycket verksamt o bra mot både klåda o psoriasis. | |
CrazyQ | 2011-09-28 00:32 | |
![]() | Min kusin som har väldigt mycket psoriasis i hårbotten, prövade Herbalifes schampoo och blev av med alla skorpor och tråkigheter. Så det kan ju vara värt att pröva också. | |
Satyra | 2011-09-28 03:21 | |
![]() | Bra morsans syrr, att du lägger in lite färska produktinformationer. Jag saknar ju som bekant sådana. ;-) | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-09-28 07:40 | |
![]() | moroccan oil? Någon som har erfarenhet? Har bara hört mirakelhistorier. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-09-28 07:41 | |
![]() | Deli: jag blonderar klipper och gör allt själv vettu! | |
Gautama | 2011-09-28 21:51 | |
![]() | Måste få komma med ett bra tips. Ha långt hår och alltid haft stora problem med att reda ut det efter tvätt. Har verkligen avskytt att tvätta håret. För ett tag sen köpte jag en olja hos frissan som heter Mythic oil från Loeral. Vilken skillnad!! Håret känns mjukt som bomull. Den är också dryg eftersom det bara går åt några droppar varje gång. Den kan användas på både blött och torrt hår. Köp den!! :) | |
Super__85 | 2011-09-29 17:30 | |
![]() | tack alla tips. :) ska nog fara ti läkaren igen men de e är lång kö här. hoppas någåt hjälper snart blir tokig snart :D | |
Super__85 | 2011-09-29 17:33 | |
![]() | Satyra: och nej det var inte svamp :O tycke att ja sko prova ett shampo mot det å ska komma tillbaka om de int hjälpe men nu e de så långa kör så de kommer att ta länge innan ja slipper dit igen :( | |
Satyra | 2011-09-30 12:13 | |
![]() | Super__85 - Förstår inte varför läkaren tyckte att du skulle prova ett schampo mot svamp om det inte var svamp? Eller menar du att det var det som var diagnostiseringen från läkarens sida, att om svampschampot hjälper så är det svamp? Blindtest, så att säga?? :-o Förstår inte varför han/hon inte utredde mer än så. De symptom du beskrev tidigare kan ju mycket väl vara psoriasis och då behöver man rätt behandling mot det! Slarvig läkare, tycker jag! :-/ | |
Super__85 | 2011-09-30 13:56 | |
![]() | Satyra: hon tyckte att de liknade svamp så ja fick ett schampoo till det. tycker de e rent ut sagt skit stil :( | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-30 17:23 | |
![]() | Vad är moroccan oil egentligen? | |
Gautama | 2011-09-30 17:53 | |
![]() | Det är bara namnet på en av de oljor som finns till håret. Typ en sådan olja som jag nämnde tidigare. Tänker du på Maria i Montazami? :) | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-05 12:32 | |
![]() | Jaså. Hur använder man det? Finns det någon sida med MODERNA frisyrer på nätet? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-05 12:36 | |
![]() | En undran; Varför vill frisörer allt som oftast att man ska klippa bort allt hår som har antydan till att vara slitet eller torrt? Måste alla ha glansiga manar? :P | |
Satyra | 2011-10-05 12:48 | |
![]() | Delicious - Jag har då aldrig varit en frisör som vill klippa bort hår som inte är rent trasigt. Det är en av anledningarna till att mina kunder gillat mig och återkommit år efter år, just för att jag INTE klipper mer än nödvändigt, om kunden inte vill det förstås. Jag är inte heller själv så förtjust i släta, glansiga hårstrukturer - framför allt inte på mig själv ;-) - och det präglar väl också mitt sätt att se på kundens hår, antar jag. MEN - rent trasigt hår (som är delat/skivat/kluvet) klipper jag gärna bort, eftersom det inte är reparerbart utan endast bidrar till att förstöra även resterande av strået, om det inte kapas. Som en maska på en strumpa fungerar det - har strået delat sig så "klättrar" det vidare uppåt strået, om man inte stoppar det genom att klippa bort skiten. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-05 15:27 | |
![]() | I see :) Vissa är lite mer medgörliga och förstående men andra suckar för att man "bara" vill klippa 2cm. När jag sagt "ta allt som är slitet" så slutar det med att 12cm ryker. Har lite svårt att tro att det behövs :P Om man inte tvättar håret med tvål och fönar varje dag. | |
Satyra | 2011-10-06 14:55 | |
![]() | Du har nog rätt, Delicious. De flesta frisörer (verkar det som, om man ska tro kunderna - själv har jag aldrig varit till några andra salonger än mina egna ;-)) verkar klippa mer än vad som behövs. Varför förstår jag inte, man vill väl som frisör att kunderna ska bli nöjda och det direkt, inte efter ett par månader när håret börjat växa ut igen. ;-) | |
Satyra | 2011-10-06 15:01 | |
![]() | Att klippa snorkorta luggar på barn, om det bara handlat om att föräldrarna tyckt att det varit mest ekonomiskt att göra så, har jag dessutom alltid vägrat. Har istället erbjudit mig att klippa bara luggen på barnet igen gratis, efter någon månad (vilket de allra flesta nappat på, tack och lov). ÄR estet och avskyr att skapa saker som inte är snygga, bara för att de eventuellt skulle vara mer praktiskt. Nää, går bort! :-o ;-) | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-06 18:04 | |
![]() | Eller hur. Känns mer ekonomiskt gynnsamt om kunden kommer tillbaka också ^^ Gärna lite ofta. | |