Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 36 |
Inloggade | 72 |
Mobilspel
Pågående | 19 779 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Challe_B - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:24 | |
![]() | på tal om trög så kom jag helt plötsligt att tänka på långfil. finns den kvar ens? har inte käkat det på säkert 15 år | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:26 | |
![]() | Haha Ja, Arla har | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:27 | |
![]() | Finns i Norrland (Milko). Fast vet inte vad som händer med den när de blivit uppköpta av Arla. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:27 | |
![]() | Har Arla en egen också alltså? | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:28 | |
![]() | Just det, den har jag ju också sett nångång (bildgooglade). | |
levakdörB | 2012-01-29 23:29 | |
![]() | Min mjölk jag öppna idag gick ut den 27:e inget jag tror har påverkar mig som person. Annars håller jag med Challe B, nulltj, ektis m fl. Sunt jävla förnuft=) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:30 | |
![]() | Jag var f ö ironisk. Inte om Arla då, utan om mjölkrelaterad tröghet. | |
Challe_B - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:31 | |
![]() | sunt förnuft kräver nästan 400 inlägg på beta | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:33 | |
![]() | Ja. | |
marmeladov22 | 2012-01-29 23:37 | |
![]() | oja | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 23:49 | |
![]() | nulltj Kan ju inte påstå att jag skulle vara nöjd med källorna, men hittar just nu inte den jag letar efter; var någon mer trovärdig person (i en intervju) som sade ungefär samma sak som dom i de här inläggen. "Annika jag har hört om mindre smickrande förklaring till "röran" i dammsugaren, nämligen ihopsopade skit från golvet Låt oss innerligt hoppas att så inte är fallet. Fast....jag äter inte dammsugare just på grund av alla de här "teorierna" kring innehållet. Samma med den äckliga Skogaholmslimpan; jag hörde någon vars son praktiserat där. Han berättade att de sopade över mjöl från golvet på en skyffel och hivade ned i degen. Blää." Sant eller ej, men det här tycker jag är ganska delikat: "Lollo ja, det tillhör väl allmänbildningen att veta sådant? ; ) lite mer insideinformation är att det springer möss i maskinerna där Gille-kakor produceras. Ibland blir en mus lite platt. Då kör man maskinen tills blodet och eventuella musrester förssvunnit. Alltså tvättar man inte den. Kakorna med musrester brukar undvikas att säljas. Hahaha, det kaaaan hända att det är en skröna, men så är det jag fått det berättat det av mig av en vän som har en vän (det kanske var där jag skulle blivit lite kritisk eller misstänksam?) som jobbat på en "Gille-fabrik" "Ingela Som gammal konditor så kan jag bara hålla med om allt som tidigare sagts. Det är GAMLA kakrester (kakor som blivit stötta, fula, torra, torr marsipan och som inte längre kan säljas) som blir smeten. Sen sötar man den + kakao + arrak. Själv skulle jag aldrig äta en dammsugare från ett konditori men gärna från Delicato - mums! Skrönan om Gillebageriet kan jag tänka mig är sann, mycket vanligt med möss i bagerier (och mycket annan ohyra, sorry, but that´s true...). Smaklig spis!" Jag säger som Ingela, smaklig spis (i vilket fall). spiderchick.nu/2011/...ll tsa.html | |
apbur | 2012-01-29 23:56 | |
![]() | Det är ju lite skillnad på att återanvända torra kokor och att sopa upp kaksmulor från golvet. Varför skulle det första vara äckligt? | |
claramedc | 2012-01-30 00:03 | |
![]() | så länge det smakar gott så skiter jag i om det är lite musrester eller mjöl från golvet :) orka va kinkig. jag är visserligen vegetarian, men jag jobbar som förskollärare och då kan man inte vara lättäcklad! bäst-före-datum är så himla dumt, på vissa produkter stämmer det inte alls. så onödigt att slänga bra mat, det är för mig miljöförstöring och respeklöst. lukta å smaka. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 00:04 | |
![]() | Jag är ledsen, men att en vän till en vän sagt något som sedan publicerats på någons blogg är inte en källa jag skulle lita på bara sådär. Och jag håller m apbur, det är rätt stor skillnad på torra kakor och kakor från golvet? | |
levakdörB | 2012-01-30 00:04 | |
![]() | Lollo, berättelse låter som en klockren klintbergare. En otrolig historia, en inte alltför smickrande beskrivning av hur företaget löser det hela, samt att det allt är en vän, eller vän till vän.. Den kan du gärna ringa till Gille, samt miljöförvalntningen i den kommun där dem gör kakorna och fråga om ovan nämda. Annikas och lollos berättelse är identiska, samma uppbyggnad, dramaturgi. Ingela, eftersom hon är gammal konditor och säkert till åren kommen, har hon lärt sig o ta hand om råvarorna på bästa sätt. Gammal hederlig husmorskonst, ingenting åt slumpen. Syftet kan också disskuteras, för att äckla eller informera om hur det var på hennes tid? Tyvärr, länka till årets mamablogg 'är ingen vidare källa, när de citerade delarna kommer med ett påstående utan källa. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 00:05 | |
![]() | Och varför hellre äta en dammsugare från fabrik (delicato) än en från ett konditori? | |
levakdörB | 2012-01-30 00:12 | |
![]() | Innehållet i en dammsugare från delicato: Socker, vegetabiliskt fett, mandel, havregryn, vetemjöl, vatten, kakaopulver, glukossirap, ägg, hasselnötter, kokosflingor, fullhärdat vegetabiliskt fett, salt, skummjölkpulver, aromämnen (vanillin) stärkelse, emulgeringsmedel (sojalecitin, vegetabiliskt E471) konserveringsmedel (kaliumsorbat) färgämnen (karotener, E133). www.dabas.com/Public...ID ENT=1677 dabas.com är förövrigt en fantstisk sida att hitta information om livsmedel. lite knepigt att lära sig sökfunktoinen skall dock sägas. | |
apbur | 2012-01-30 00:13 | |
![]() | Det är lite osunt att gå omkring och tro att alla människor som hanterar livsmedel vill att man blir matförgiftad. Snacka om paranoia. Hur ofta blir folk sjuka av att äta dammsugare? | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-30 00:14 | |
![]() | nulltj Åh, jag tycker inte att du ska vara ledsen. Ta en arraksboll istället. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 00:19 | |
![]() | Jag är rätt glad :) | |