Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 233 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:26 | |
![]() | Helt med le-lou. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:29 | |
![]() | ha ha, ska höra vad mitt ex säger om att bli utdömd som peddo | |
| apbur | 2012-05-19 22:34 | |
![]() | Jag anser att kåthet är en kroppslig reaktion. Vi blir inte kåta om den kroppsliga reaktionen uteblir. Andra kroppsliga reaktioner kan påminna om kåthet och sätter igång känslan. Det här har säkert med libido att göra och är den hög är den förmodligen också lite mer spretig. | |
| Yamma | 2012-05-19 22:35 | |
![]() | Stackarn! | |
| le-lou | 2012-05-19 22:35 | |
![]() | så våldtagna kvinnor som ändå kan bli våta under samlaget med våldtäktsmannen ska alltså benämnas vara "kåta"? | |
| le-lou | 2012-05-19 22:36 | |
![]() | och abur, killar som har svårt att få stånd kan mkt väl vara kåta för det. | |
| apbur | 2012-05-19 22:37 | |
![]() | Att bli kåt utesluter ju inte parallella tillstånd. | |
| Yamma | 2012-05-19 22:37 | |
![]() | Poängen var ju att Resurrections ex inte är pedofil för att hon "kände sexuell njutning" eller vad man nu vill kalla det, när hon ammade. Och det i sin tur tyder på att det inte är helt ologiskt att, när man ser NÅGON ANNAN amma sitt I ENS EGET TYCKE alldeles för gamla barn, drar man mentala kopplingar till pedofili, dvs sexuell njutning av barn. Inte för att man tror att mamman som ammar är pedofil, utan för att hjärnan frivilligt eller ofrivilligt gör kopplingar till andra saker ibland. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:37 | |
![]() | hör och häpna, killar som har stånd kan också vara kåta | |
| Yamma | 2012-05-19 22:38 | |
![]() | Resurrection, nä nu hittar du bara på. KÄLLA PÅ DET!!! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:39 | |
![]() | ja, alla är väl överens om att det finns någon ålder där det inte är passande att man ammar? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:39 | |
![]() | jag har förstahandsuppgifter på det, yamma :-) | |
| SkySpy_ | 2012-05-19 22:40 | |
![]() | Gränsen är flytande. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:41 | |
![]() | jupp | |
| Yamma | 2012-05-19 22:43 | |
![]() | Gränsen är flytande, och därmed är allas åsikter lika mycket värda i den frågan. Både de som sätter gränsen vid ett år, och de som sätter den vid tolv. Eller? Jag tror snarare att det blir mer och mer obehagligt för de allra flesta, som apbur skrev tidigare, och det "normala" hamnar troligen runt ett år, om jag ska dra till med en vild gissning. | |
| le-lou | 2012-05-19 22:45 | |
![]() | menar , det handlar ju om situationen, kåthet är inte enbart kroppsligt utan också mentalt ju. om nån suger på bröstet - blir kåt . tittar ner och ser ett spädbarn dia. kåt? ge din kille en avsugning och låt sedan hans mamma komma in och titta på- ungefär samma resultat. fortsätter kåthet i en sån situation så ..tja. | |
| apbur | 2012-05-19 22:45 | |
![]() | le-lou, vi kan ju reducera känslor till fysiska reaktioner också och det blir mest en lek med ord. Jag förstår vad du menar och vill ha sagt men jag håller inte med om att kåthetskänslan i en situation som är "fel" bör betraktas som något sjukt. Däremot vad vi väljer att göra med den, hur vi agerar på den. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:47 | |
![]() | mamma kommer in och tittar på --> huge turn-on! | |
| slånbär | 2012-05-19 22:48 | |
![]() | Yamma-jag har inte någonstans sagt att det är sjukt att sätta den gränsen för lågt. Jag tycker bara att det är märkligt att tycka att en 1.5 åring är för stor för att ammas då det fortfarande på dom flesta sätt handlar om ett litet barn. Jag tycker det är konstigare att man kan bestämma sig för en viss ålder innan man ens vet hur det kommer att funka än att man inte gör det. Det är som sagt högst individuellt. Det har helt enkelt att göra med när barnet är redo och i dom allra flesta fall så faller det sig helt naturligt och om ett barn som börjar närma sig fyra femårs åldern fortfarande har det behovet kvar då kan barnet behöva hjälp att stärka sin sjävlständighet. Det vet ju dom flesta att barn ska separera sig från sin mamma vid en viss ålder och däribland att sluta med tex amning,blöja, och annat. Men att säga en exakt ålder då detta är dags måste ju ändå ses som högst individuellt. Alla barn utvecklas ju inte exakt på samma sätt efter exakt samma tids schema. Och ni som hela tiden tjatar om en exakt ålder kommer alltid dragandes med ytterligheter som att amma en tolvåring. Det blir ju bara löjligt. Sen pratas det ofta om vad som är passande och inte och att man ska amma på ett passande sätt dvs göra det lite i skymundan och förallt i världen inte visa bröstvårtan. Detta känns väldigt gammaldags och fånigt. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-19 22:48 | |
![]() | bra apbur, mitt ex valde att skämmas och sluta vara upphetsad | |