Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 20 101 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-01-11 21:56 | |
![]() | Vi pratade frihet att tro ich tänka vad man vill. Inte idrottsprestationer. Inte slkoholism. Inte hög position i samhället. Eget tänkande. Tycka/tro vad man vill. Om du förstår vad det är. | |
mz_lzrd | 2015-01-11 22:11 | |
![]() | Barnen ska väl fortsätta bo med sina föräldrar, Moose. Det är ju skolan som ska vara så fri som någonsin möjligt från indoktrinering. Uppfostra sina barn som man önskar inom gränserna för vad som är lagligt (barnaga påbjudes i Bibeln men är ju förbjudet enl. svensk lag.) fick man göra förr också, före de religiösa friskolornas tid. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-11 22:32 | |
![]() | Ramble mobil.margus.bloggpl...tv eckling/ Ja kids får tycka och tro på vad dom vill men vi pratade först om föräldrars rätt att visa på eller uppfostra barnen efter de värderingar dom har och inte statens. Eget tänkande påverkas ju bla av hur föräldrarna lever. Vem har pratat om dåliga föräldrar? Det finns många i dina ögon dåliga föräldrar som också lyckats med mycket. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-01-11 22:35 | |
![]() | Moose. Du pratade om dåliga föräldrar. "Pelle är alkoholist och det är hans son Oskar också" Presentera mig inte andra människors bloggar. Jag läser dem inte. Läser bara dina egna ord. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-11 22:44 | |
![]() | Mr_izrd I ett sekulärt samhälle bör vi akta oss för att säga föräldrar. Räcker med att säga förälder. Vilken skola håller på med indoktrinering? Om någon friskola har nån extra timme med religionsundrvisning eller hockye eller friidrott spelar det någon roll för dig? Eleven har väl valt det av någon anledning. Kom ihåg att vi alla betalar skatt, även religiösa gör det. | |
Rhotheta | 2015-01-11 23:25 | |
![]() | Hannaskolan i Umeå. www.vof.se/blogg/hur...r- sverige/ | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-12 08:49 | |
![]() | www.adventist.se/art...se tro.aspx ""Johannes kommer nog klara en eventuell granskning av skolinspektionen. Det finns en mycket enkel och väl fungerande anledning till det, (och det kanske är nyheter för dig Anders) skolinspektionen är satta att granska utbildningen i själva skolan, inte vilken religions- eller åsiktstillhörighet en lärare har som person. Vill du och din vän Daniel "klämma åt" någon person pågrund av att du tycker att den är en "religiös tokstolle", så blir det nog väldigt svårt för er att få hjälp av någon myndighet eller journalist så länge vi har lagar om religionsfrihet, tryckfrihet och åsiktsfrihet bl.a. Därtill finns lagar mot diskriminering. Du har inte funderat på om du skulle trivas bättre i ett annat land, exempelvis Kina. Eller föredetta sovjetunionen, Där är man inte lika vidsynt från mydighetshåll mot varken åsikter eller religion, som här i "den fria världen." Skolan blev fö friad. | |
Rhotheta | 2015-01-12 10:29 | |
![]() | Jag vet. Det ändrar inte det faktum att J håller på med indoktrinering. Har läst ingående på hans blogg och tagit del av vad många av hans elever skriver. De är helt borta med vinden och ockhams rakkniv säger att orsaken är deras NO-lärare som är helt okunnig i det han lär ut. Han hade inte kunnat arbeta som NO-lärare i en vanlig skola. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-12 10:50 | |
![]() | I skolan läser barnen om alla religioner.Det tycker jag är bra att dom gör för jag är inte tillräckligt insatt i dom alla.Sen har mina 11 barn självklart en Kristen värdegrund vilket har varit otroligt viktigt att ge barnen. Inga av barnen dricker alkohol det har också varit viktigt för mig att förmedla alkoholens alla baksidor.Det är bevisat att barn till alkoholister dricker mer än andra, gener eller det sociala arvet eller både och. Alla föräldrar indoktrinerar sina barn vad dom en tror på eller inte tror på hur skulle det vara möjligt att inte göra det? | |
mz_lzrd | 2015-01-12 11:03 | |
![]() | Men moose, alla barn har föräldrar. Ännu förökar vi oss inte genom delning. | |
mz_lzrd | 2015-01-12 11:05 | |
![]() | Barn som får fyrverkeripjäser som leksaker råkar ut för fler olyckor med fyrverkeripjäser än barn som inte leker med fyrverkeripjäser. Häpnadsväckande, men sant. | |
limpan__2 | 2015-01-12 11:30 | |
![]() | "Alla föräldrar indoktrinerar sina barn vad dom en tror på eller inte tror på hur skulle det vara möjligt att inte göra det?" Just därför är det viktigt med en likvärdig skola för alla. Religiösa friskolor är ett otyg som bör avskaffas omgående. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-12 11:58 | |
![]() | Jag har inte gått i friskola och mina barn ska inte gå i friskola, men likväl måste föräldrar få bestämma själva hur dom vill att deras barn ska vägledas. Extra mycke idrott eller extra mycket kristendom.Är det du limpan som ska bestämma det? Ska barn få gå på privatskolor? | |
Rhotheta | 2015-01-12 12:15 | |
![]() | Det är väl knappast extra mycket kristendom som är problemet utan helt vansinnig omvärldsuppfattning i övrigt. Jag känner inga frikyrkobarn som blivit snuvade på oändliga timmar jesus trots allmän skola. Det brukar reda sig ändå. | |
Rhotheta | 2015-01-12 12:19 | |
![]() | Naturligtvis tar man risken att någon genomskådar bluffen om de får adekvat naturkunskapsundervisning , men min erfarenhet är att skeptiskt tänkande är en läggningsfråga och att flera av dem tids nog skulle omvänts via youtube och forum ändå. | |
Rhotheta | 2015-01-12 12:21 | |
![]() | (Därmed inte sagt att skeptiskt tänkande automatiskt leder till omvändelse. ) | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-12 12:26 | |
![]() | Och den tokiga världsuppfattningen är att Gud skapat oss människor och universum? För att allt är en slump det låter ju inte tokigt alls. | |
ingson | 2015-01-12 12:29 | |
![]() | Vem säger att allt är en slump, Moose? | |
janne121212 | 2015-01-12 12:42 | |
![]() | Jag säger att allt är en slump. | |
Rhotheta | 2015-01-12 12:47 | |
![]() | Nej, den tokiga världsuppfattningen är att universum är 6000 år, att Mount Everest täcktes av vatten på en månad, att jordens arter inte är besläktade, att lejon och tigrar har varit vegetarianer, att människor har umgåtts med dinosaurier, att grand canyon uppstått under ett år och mängder av dylika galenskaper som är helt uppåt väggarna. Att gud skapat universum är inte en sinnessjuk idé. Den är bara inte sann, helt enkelt för att det är vi människor som skapar gudar. Skulle vi idag nollställa samtliga hjärnor så att ingen kände till någon enda religion, skulle vi ändå snart ha fullt av religioner, andar och gudar. | |