Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-07-13 11:50 | |
![]() | Rulan - så vad säger du till människor som ar sökt och inte hittat nån gud? Då finns han helt enlelt inte eller sökte personen inte på rätt sätt? För mig är det lika enkelt och tydligt som för dig, det finns ingen Gud, det finns bara det som är just nu, här i detta livet, sen är det slut. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 11:51 | |
![]() | @stuvelsberg Tsk, tsk. Kränkande? Du får mig att fnissa med glassen i mun. Inte snällt! Nej, jag vill inte att någon ska sluta använda sitt förnuft. Tvärt om. Och det vill inte Gud heller. "Du ska älska herren din Gud med hela ditt hjärta och hela ditt FÖRSTÅND" Din sista fråga har jag svarat på säkert tusen gånger i tråden redan. Eller i alla fall kanske fem. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-13 11:54 | |
![]() | stuvel. Jag förhåller mig till det på samma sätt som jag förhåller mig till att man försöker bestämma/fördumma över någons tro oavsett om det är i resten av världen eller bara i den här tråden. Det ska beivras överallt. Det är enda anledningen faktiskt till att jag fortsätter att skriva i den här tråden. Jag trodde man skulle kunna hålla en intressant diskussion om tro, men det sket sig direkt. | |
| stuvelsberg | 2013-07-13 11:56 | |
![]() | Så då återstår bara frågan, ska vi sträva efter ett sekulärt samhälle och driva på internationellt för att detta ska ske? Att låta religionen som trots allt enbart handlar om en tro, oftast säkert på egoistiska föreställningar, få detta enorma inflytande på människors liv måste en gång för alla upphöra!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!! | |
| Jusia - Ej medlem längre | 2013-07-13 12:01 | |
![]() | Helt enkelt : Gud finns inte :-) Bara de som tror på har blivit hjärntvättat :) | |
| stuvelsberg | 2013-07-13 12:05 | |
![]() | Det är en förnuftig slutsats, att folk trots bättre vetande tror är enbart egoistiskt och syftar på att se en mening med livet och fram för allt döden, vilket är ok så länge inte andra drabbas, men verkligheten ser tyvärr annorlunda ut. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-13 12:05 | |
![]() | Stuvel. För mig är det självklart att man ska sträva efter det överallt. Men man måste börja med sig sjölv. För det handlar till syvende och sist om att man accepterar andras tro även till vardags. Man kan inte prsta med kluven tunga. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-13 12:08 | |
![]() | Stuvel. För mig är det självklart att man ska sträva efter det överallt. Men man måste börja med sig sjölv. För det handlar till syvende och sist om att ALLA accepterar andras tro även till vardags. Man kan inte prsta med kluven tunga. | |
| Gunilla _ | 2013-07-13 12:14 | |
![]() | I den här tråden är det några som berättat att de sökt gud men inte fått någon respons. Hur kommer det sig? | |
| Rultatultan | 2013-07-13 12:17 | |
![]() | @Sote Om man sökt men inte funnit Gud? Rent generellt skulle mitt svar vara: Fortsätt söka. Leta på andra ställen. Det kan ta ett liv att hitta det man söker. Men om man sökt och anser sig funnit att det INTE finns någon Gud (till skillnad från att man "bara inte hittat honom. Än), då skulle jag gråta en skvätt inombords (ja, kanske utombords också) och hoppas och be för att personen som sökt får ett härligt ,rikt liv ändå! :) | |
| Gunilla _ | 2013-07-13 12:23 | |
![]() | "Leta på andra ställen"?? | |
| stuvelsberg | 2013-07-13 12:28 | |
![]() | Lika flummigt som hela det religiösa konceptet, som sen ligger och legat till grund för människors elände, allt bara för att vissa inte vill acceptera att döden är slutgiltig.Hur många fler människor ska behöva lida för enskildas egoism? | |
| Gunilla _ | 2013-07-13 12:31 | |
![]() | Jag tror att om man egentligen inte är en sökare, men försöker söka gud så misslyckas man. Däremot så om man VILL hitta gud så hittar man honom. Lite som kejsarens nya kläder... | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-13 12:34 | |
![]() | Man ska be till Gud av hela sitt hjärta, hela sin själ och hela sitt förstånd. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-13 12:36 | |
![]() | stuvel. "Att låta religionen som trots allt enbart handlar om en tro, oftast säkert på egoistiska föreställningar, få detta enorma inflytande på människors liv måste en gång för alla upphöra" Det är väl flummigt när du samtidigt skriker i hela tråden att ingen lyssnar på dig och att du vill ha mer sekularisering i världen. Det är nämligen så att det inte är tron i sig som skapar religionskrig utan det är att andra ska bestämma över någon annans tro. Så enkelt så det borde du förstå. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-13 12:40 | |
![]() | Innan jag mötte Jesus, så minns jag hur jag i skolan hånade en klasskompis för att hon trodde på Gud. Hon blev aldrig arg, utan bad för mig. Jag är glad att hon gjorde det :) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 12:41 | |
![]() | @Gunilla Ja? | |
| Gunilla _ | 2013-07-13 12:43 | |
![]() | ordminna; "Man ska be till Gud av hela sitt hjärta, hela sin själ och hela sitt förstånd." - det är det många som gör utan att det blir nåt av'et. Vad gör de för fel? Eller... om man är en sökare och vill hitta gud, så gör man det. Hur lite hjärta, själ och förstånd man än har... Ps. Jag tror att jag skulle tappa en stor del av respekten för någon som, uttalat, bad för mig. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 12:43 | |
![]() | @Gunilla Kejsarens-nya-kläderna-te orin... ...kan nog stämma i vissa fall. Min erfarenhet är dock inte sådan. Jag har mött människor som verkligen, från djupet av sina hjärtan, velat nå fram till och få en gudsupplevelse, men som gång på gång blivit besvikna av en eller annan anledning. Det var sannerligen inget fel på deras vilja. Eller är. Några söker fortfarande så vitt jag vet :) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 12:44 | |
![]() | @Gunilla Oups. Jag ber för dig. Katten också :/ | |