Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 983 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linda88 - Ej medlem längre | 2008-05-12 09:20 | |
![]() | Varför har du katt om du gnäller på att de är så dyrt, ett tips är ju att kolla om du har råd att ha ett djur innan du skaffar de. Dessutom så finns de ju billigae märken som tex willys.eldorado och euroshoper, har du en vanlig bondkatt utan speciell päls eller problem så funkar de. | |
| emmylicious | 2008-05-12 09:24 | |
![]() | Min katt gillar inte kattmaten på burk med smak av kött av olika slag, men han åt gärna dom med smak av fisk och räkor. För övrigt skulle jag inte ens kommit på tanken att köpa hundmat åt min katt och inte kattmat åt hunden heller för den delen. Rå äggula är jättebra, precis som bompa72 säger. Tycker inte katten om det så mosa in det i blötmat. Det brukar jag göra. | |
| kermis | 2008-05-12 09:57 | |
![]() | Linda88: En vanlig bondkatt utan speciell päls mår inte bra av ett kasst foder, lika lite som en långhårig raskatt. Den kan också få urinsten till exempel. Vad är det för sätt att resonera? Jag uppfattade inte som att trådstartaren inte tyckte sig ha råd med katt utan hade mer en fråga om varför det var såna prisskillnader. | |
| Aleu | 2008-05-12 10:03 | |
![]() | Kermis: Visst stämmer det du säger. Och ni andra: rå äggula är jätte bra! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:36 | |
![]() | Billigt foder innebär inte automatiskt kasst foder. Stirra sig blind på märket kan vara förödande. Däremot bör man kolla ph-värdet noga. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:44 | |
![]() | Min katt äter inte något som kommer från gris. Vet inte om det beror på hans religiösa läggning men seriöst så dissar han all chark och fnyser åt råa kotletter. Däremot är han galen i ägg och kommer sladdande så fort man smygknäcker ägg till pannkaka lr dyl. Nötfärs och fågel lockar också. Fisk är klart favorit. Han får mycket kokt mört, där hjärna och lever bidrar med fett och vitaminer. Många katter blir sjuka av mjölkprodukter. Torrfoder för katt kan användas som godis för hundar. De brukar vara förtjusta i köttsmaken och det är en bra belöning vid "dressyr". | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:45 | |
![]() | Ger hellre egengjort godis till mina vovvar. | |
| Prindo | 2008-05-12 10:47 | |
![]() | katter är kräsna djur, dom äter inget som inte är tjänligt. till skillnad från hundar, min valp älskar att äta sin egen avkomma, samt sten =( | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:49 | |
![]() | Sin egen avkomma?!? *Får mardrömmar* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:50 | |
![]() | Mjo, hundar behöver nog lite gruskross i magen, för att smälta ben mm | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:51 | |
![]() | Många hundar äter avföring. Debatterna går varma om varför men ännu så vet ingen riktigt varför. Skönt nog så växer de flesta ifrån det. Men inte alla dock. | |
| Prindo | 2008-05-12 10:51 | |
![]() | ok hoppas på det bästa=) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:52 | |
![]() | Jag inbillar mig att euroshoppers och coopextra torrfoder innehåller kadavermjöl. Fräscht kan det inte vara iaf, då mina katter får bokstavligen kväljningar av det. Jag tömde ut nästan en hel 3-kgssäck till räven, åt han dög det. | |
| Aleu | 2008-05-12 10:52 | |
![]() | inte avföring då? eller har din valp fått avkommor redan? | |
| Prindo | 2008-05-12 10:53 | |
![]() | självklart mena jag avföring =) | |
| Prindo | 2008-05-12 10:54 | |
![]() | tänkte ja skulle va lite rolig, men lyckades väl sådär =) | |
| Prindo | 2008-05-12 10:55 | |
![]() | Mina katter äter inte heller euroshopper eller eldorado, så nått konstigt e de ju i dom | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-12 10:55 | |
![]() | Hehe | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-12 11:31 | |
![]() | Alla mina fyra katter äter bara Euroshopper torrfoder, allt annat ratas, utom möjligen rå köttfärs! Ingen av dom mår dåligt och alla har superfin päls! Den äldsta är 8 år nu och kärnfrisk enligt vetten. De yngsta är dryga året och de fick också beröm hos vetten för att de var lagom i hullet och hade sagolik päls! | |
| Kia | 2008-05-12 11:33 | |
![]() | Kattmat ska inte innehålla magnesium,inte mycke iaf för det kan orsaka urinstenar.Har två katter som haft det ett par gånger o att ta dom till vetrinären,få spolade i urinrören osv,kostar stora pengar, jag går till djurkliniken här i E-tuna o köper en speciel mat till dom,men den är dyr.Helre det än att kosta på flera tusen till vetrinären. | |