Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Vigdir | 2008-05-14 12:59 | |
![]() | Om ni vill ha buskspel, välkomna till Forsviksdagarna www.vastsverige.com/...od Id=53659 Det lär ska bli mycket buskspelande, enligt säker källa. Jobbar delvis med folkmusik numera, dvs utan att vara musiker, jag bara sköter pappersjobb/marknadsförin g/kontakter och litet allmänt krafs... | |
Jamo | 2008-05-14 13:02 | |
![]() | Miss_ia: skojar du? :) Sitter just och lyssnar på Arcana :) The calm before the storm är helt suverän :) | |
miss_ia | 2008-05-14 13:20 | |
![]() | Jamo: hahha, där ser man, världen är bra liten .jag sa nyss till Bergatroll att vi är okända i Sverige, men uppenbarligen finns det några få som lyssnar därute;)...Ja, första skivan är ju den som folk ser som den bästa...för mig med i stor utsträckning, iom att jag mötte Peter via den musiken. Men jag ser nog Raspail som den bästa..Peter har gjort underverk på den:) | |
Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-14 13:21 | |
![]() | Raspail är bäst för den har högst lägstanivå! ;D | |
Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-14 13:24 | |
![]() | Bergatroll: Owh owh, era tre låtar på myspace var riktigt bra! O fader vise hade underbart släpande trummeri som gjorde det hela väldigt suggestivt. Dock störde jag mig på sången lite, kändes hela tiden som jag ville att hon skulle gå upp lite i tonläge, och typ nästan skrikande jojka emellanåt. Träfuran var väldigt upplyftande musik! Hjält'n kändes lite mer slätstruken och mindre engagerande än de andra två för min del, men den var ändå helt okej, den med! | |
Cajsa-Stina | 2008-05-14 13:33 | |
![]() | Ett folk/rockband jag gillat i åratal är Runrig...från Skottland. Här ett smakprov: www.youtube.com/watc...re =related | |
trädgård | 2008-05-14 13:40 | |
![]() | Svart kaffe, Hulling och Nyckelharpsorkestern tycker jag är bra! Och Ranarim äger men det har ju redan konstaterats..... | |
Bergatroll | 2008-05-14 14:07 | |
![]() | Nattravn: Tack för kritiken. Det är rätt gamla låtar som ligger på den sidan, vi ska in i studion den 2:a juni och spela in tre nya låtar. De gamla låtarna har inte ens riktiga trummor och en hel del synthstråkar (som verkligen inte ska vara där, synthstråkar är big no no hos mig) så det är lätt att det blir lite slätstruket. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-14 15:25 | |
![]() | Vad spelar du själv, trollet? | |
Bergatroll | 2008-05-14 15:31 | |
![]() | Jag spelar vevlira och moraharpa/nyckelharpa mestadels. Men lite mandola, säckpipa, gitarrer och mungiga slinker in ibland det också. | |
tengeling | 2008-05-15 11:25 | |
![]() | rekomenderar gruppen VÄSEN | |
Bergatroll | 2008-05-15 12:09 | |
![]() | Lyssnar på Väsen jämt :) Försöker lära mig några av deras låtar på nyckelharpan, men det är riktigt klurigt ibland. | |
Skogs Finnen | 2008-05-15 12:13 | |
![]() | Kenett and the knutters är fina grejer! | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-15 12:16 | |
![]() | Vevlira är coolt! Ska du inte komma till sthlm och lira på sjätte tunnan nån kväll? :) | |
Mårten | 2008-05-15 12:25 | |
![]() | Min bror är kock på sjätte tunnan :) | |
Bergatroll | 2008-05-15 12:30 | |
![]() | Jag känner ju både Göran och Johannes (båda vevlirare som håller till mycket på tunnan) och jag har sagt att jag ska komma hur många gånger som helst men det blir aldrig av. Men i sommar då jäklar i min låda blir det veva och fiddla där :) | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-15 12:50 | |
![]() | Jag känner också Göran. :) Då ses vi kanske där, kul! | |
zacco | 2008-05-15 17:07 | |
![]() | rekommenderar lite ödmjukt mitt eget band tre ögon i bäcken. www.toib.tk kan du kolla in, eller myspace. har bara skummat tråden men om inte sorkar och strängar blivit nämnda så nämner jag dom nu. | |
zacco | 2008-05-15 17:11 | |
![]() | iofs ingen ny grupp.. kom och tänka på ett annat band, kraa från härnösand. dom är riktigt bra. | |
y not | 2008-05-15 17:18 | |
![]() | kul du kommer till Urkult Bergatroll :) misstänker att du redan kollat in årets artister urkult.se/artister.html Mari Boine är ju en annan typ av neofolkmusik som i alla fall hör hemma här. Mina favoriter från Urkult genom åren är Tarika från Madagasker, Habib Koité från Mali och Östblocket | |