Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 982

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tuta2008-05-14 00:35
Antal inlägg: 770

o de som MissT sa.. att de e så dyrt i sthlm... ja de e väl sant. ja betalar dubbelt nu för en lgh än för ett hus ute på landet men jisses, de skiter ja i . betalar hellre de dubbla än hamnar på dårhus för man blir galen då man inte kan vara privat för 5 öre.

Miss_jk2008-05-14 06:35
Antal inlägg: 8941

Men vad får man för att betala det dubbla då? Jo, närheten till precis allt, inklusive betydligt fler jobbmöjligheter. Har massa kompisar i Skara som är sååå nöjda med att bara betala 300 000 för en trea "mitt i stan". Men vad är då mitt i stan? Jo, närheten till två pizzerior, två pubar och tre restauranger. Och så Berits mode, inte att förglömma. Jag skulle aldrig klara av att bo så. Vi äter ute flera dagar i veckan, då vill jag ha ett stort utbud. Och tyvärr så räcker inte "bara en timme till stockholm" för mig. Jag orkar inte sitta på en nattbuss i en och en halv timme efter man vart ute på krogen. Stockholm med dess förorter, det är det enda raka för mig!

gnill2008-05-14 07:55
Antal inlägg: 1942

Kärringstan, säger jag. Bara ett stenkast från asfalten och latten på Södermalm, men ändå nakenfis-femåring-i-trädg ården och möjlighet att gå själv till parken/skolan etc.

tuta2008-05-14 08:10
Antal inlägg: 770

håller så me dej miss_jk.. lätt att ja betalar de dubbla för att kunna göra nästan vad ja vill nästan när ja vill..
o om man sen tänker på att man ska ut på landet för att barnens skull så tror ja att barnen trivs där föräldrana trivs.. vantrivs man massor på landet så tror ja de kvittar hur nakenfis man än får vara.. bättre att ha kläderna på o trivas ordentligt...

-Trixan- - Ej medlem längre2008-05-14 09:01
Antal inlägg: 33

Jag bor på landet mitt ute i skogen, 400 meter till närmsta granne,5 km till ett samhälle och affär, 6 mil till närmsta stad men jag stortrivs här och kan inte tänka mej att flytta ........
alla ställen har sin charm....:)

oceano - Ej medlem längre2008-05-14 09:04
Antal inlägg: 1563

Just nu vill jag bo mitt i storstadspulsen. Det där beror ju lite på vilket skede man är i livet. Men jag kan också tänka mej att bo i en liten stuga nära havet. Men det får jag ta senare i mitt liv och när jag hittat min själsfrände:-)

vulcan2008-05-14 09:36
Antal inlägg: 7666

Jag var länge antistorstad, även om jag inte ville bo i nån liten håla heller. Tyckte Linkeboda (Linköping) var ganska lagom. Men jag tänkte om och kan konstatera att min återflytt som vuxen till Stockholm 1994 var ett vinnardrag. Har inte stängt dörren helt dock mot att bo nån annanstans i framtiden - det vore ju dumt. Har av någon underlig anledning än crush på Vadstena - varje gång jag åker dit får jag en underlig känsla av att jag borde stanna.

Smalltown är f.ö. en av de absolut bästa rocklåtar som någonsin skrivits. Vilken oerhörd kraft och känsla den låten har! Det verkligen känns hur den har sprungit ur det djupaste djupet av John Mellencamps hjärta.

... Ett annat småstadstema från 80-talet med mycket känsla. Tyvärr åstadkom de sen aldrig nåt i samma klass, även om Jimmy Sommervilles röst är lika behagligt känslosam att lyssna till.

www.youtube.com/watc...7- q1WRaKNg

Little_Red - Ej medlem längre2008-05-14 10:08
Antal inlägg: 1092

Vadstena - ditt ska jag flytta när jag blir nunna
Där finns världens mest ironiska nunnor :-)

www.birgittaskloster.se/

vulcan2008-05-14 10:40

Man kan flytta till Vadstena utan att bli nunna. Som sagt var :)

oceano - Ej medlem längre2008-05-14 10:42
Antal inlägg: 1563

Har du bott i Linköping vulcan?
För övrigt Sveriges tråkigaste stad enligt mej:-)

Little_Red - Ej medlem längre2008-05-14 11:33
Antal inlägg: 1092

Jag är uppvuxen i Mariefred i Södermanland, med ett invånarantal på 3000-4000 nånting (eller det var det när jag bodde där iallafall) och har bott i 6 st olika städer och samhällen sen dess med invånarantal från några hundra (en liten by i Gästrikland) till flera miljoner (London).

Kan inte säga att jag föredrar det ena före det andra, det passar väl olika i olika skeden av ens liv. Nu har jag bott i Gävle i över 3 år, och ett tag kändes det som om jag skulle kunna bo här resten av mitt liv, men nu flyttar ungefär halva av min närmare bekatskapskrets härifrån till hösten och andra framtidsplaner har blivit ändrade så jag känner mig helt plötsligt väldigt rotlös.

Fast det gör jag varje vår, varje gång jag har flyttat har varit på sommaren, jag var nog en flyttfågel i mitt förra liv.

"I feel summer creepin in and I'm tired of this town again"

classie2008-05-14 11:53
Antal inlägg: 3

big city BODEN! norrland, norrbotten, skogen.
jag trivs kanon!

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-14 14:03
Antal inlägg: 6214

På något vis skönt att höra att åsikterna är lika olika som rösterna i mitt huvud! ;)

Vulcan, vi får träffas och lyssna på John (Cougar) Mellencamp och småstadsromantisera lite kanske, i storstan.

mantikoran2008-05-14 14:23
Antal inlägg: 183

Hey dudeniro - fick inte upp nåt på första o sista youtubelänken - vad var det? Jag är nyfiken!

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-14 14:34

testar igen då

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-14 14:36

jomen fungerar ju! vet inte varför det inte går för dig:

Första länken: John Mellencamps "Smalltown"
Sista: Scorpions "Big City Nights"
(Du kan söka dem på youtube)

yayasout - Ej medlem längre2008-05-14 15:02
Antal inlägg: 1408

Själv är jag uppväxt i en by utanför en skitliten småstad ;) Skogen som granne och 3 mil in till "stan". Som litet barn var det en idyll som tonåring var det grymt tråkigt. Som vuxen är det återigen en idyll jag vill ge mina barn. Jag älskar storstan också och hade mycket väl kunnat tänka mig att bo i Stockholm om jag inte haft barn. Det jag saknar med att bo på landet är den kulturella biten. Teater och ett lite bredare filmutbud än det folkets hus kan erbjuda.

Antar att alla-känner-alla-mentalit etet både har sina för och nackdelar. För mig vinner fördelarna.

vulcan2008-05-14 15:07

De två länkarna gick inte vägen för mig heller. Annars får du komma och träna med oss i storstan dude (varje tisdag på Soft - se IRL-spel) när du har vägarna förbi. Småstadsromantik gör sig bäst på tryggt avstånd från hästskiten och pizzerian, dvs mitticity. :)

oceano: Jodå, Linköping 1988-94. Bott i Ryd och Tannefors. Dessutom lumpen 1987. Men nu har jag väl eg. bara par ett par kompisar där som länkar till den tid som var.

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-14 15:15

Tror detta kan vara min storstadsflirt (hoppas länken fungerar!)
www.youtube.com/watc...1G 73CQevY4

Im stranded in the jungle
Taking all the heat they was giving
The night is dark but the sidewalks bright
And lined with the light of the living
From a tenement window a transistor blasts
Turn around the corner things got real quiet real fast
She hit me with a tenth avenue freeze-out
Tenth avenue freeze-out
And Im all alone, Im all alone
And kid you better get the picture
And Im on my own, Im on my own
And I cant go home

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-14 15:21

(ja jag vet, sången har egentligen inget med storstaden att göra utan handlar om hur a great rock and roll band got together!!!)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?