Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 86 |
Mobilspel
| Pågående | 19 799 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stormfrun | 2008-05-17 17:30 | |
![]() | Min dotter var ofta kopplad när hon var liten. Vi bodde så nära vattnet så det blev ett måste när man skulle springa och hämta något. Valet var att hon skulle gå iförd flytväst hela tiden och det vet ju alla hur det är. Hon har inte tagit någon skada av mitt hemska uppförande i alla fall, hon jobbar som utbildad friskvårdskonsulent i dag. | |
| boffertomte | 2008-05-17 18:03 | |
![]() | Det är ju jobbigare för föräldrarna att ha barnen i koppel än att låta dem fara omkring och gallskrika och bete sig som monster. Om man har sina ungar under uppsikt kan man ju nästan tänkas ha ett visst ansvar för vad de ställer till med, och barn blir så kinkiga och sura om man säger till dem att de inte får göra si eller så... | |
| pysse | 2008-05-17 23:07 | |
![]() | Jag erkänner - jag har haft sele på min son en gång. Vi skulle till Frankrike - sonen var två år och jag skulle ha med mig två resväskor, handbagage och sonen. För att ha en rimlig chans att få med mig både resväskorna och sonen till flyget, investerade jag i ett barnsele. Sonen tyckte det var väldigt roligt och vi klarade oss helskinnade både dit och hem. När vi kom hem slängde jag selen - jag skämdes faktiskt för att använda det. | |
| annaanderss | 2008-05-17 23:13 | |
![]() | Jag/vi har fött upp 3 barn utan sele (förutom i sittvagn) det har gått hur bra som helst fast vi har tätt mellan barnen. (den äldsta var 3,4 år när yngsta var nyfödd) men det är upp till alla att bestämma om de har möjlighet att hålla koll på sina barn, man måste bestämma själv och inte hänga upp sig på vad man tror att andra tycker!!! | |
| HappyU | 2008-05-17 23:17 | |
![]() | När jag jobbade i London var det många som hade koppel på sina barn. Föräldrarna såg det som en extra säkerhet. Jag har inga egna barn men jag tror jag skulle kunna ha koppel på mitt barn om/när man var i folksamlingar, där man lätt kan tappa bort varandra, använda det som en förlängd arm. | |
| SweetieseN | 2008-05-17 23:19 | |
![]() | Men det är väl ingen nyhet direkt? Barnkoppel? Min lillebror är född 77 och vi använde ett sånt på honom. Vet inte vad han tyckte, men vi äldre syskon lekte att han var vår hund och VI hade jättekul=) | |
| Maninskij | 2008-05-17 23:31 | |
![]() | Undrar om den finns i större storlek om man har en odresserad karl...? Som tur är har jag inte det, men en del karlar verkar behöva det... *flina* | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-17 23:33 | |
![]() | Håller med dej Maninskij! Kan man ha det på barn så kan man väl ha det på en karl också. Jag menar människa som människa!? Blir inte barnet kränkt så blir väl inte karl det heller:-)) | |
| Maninskij | 2008-05-17 23:37 | |
![]() | Hähä det är kanske något att satsa på? Kan vara bra om man har en slöfock till snubbe som sitter framför teven och glor för mycket på sport till exempel. Då kan man bara ta kopplet och gå ut och rasta lite :D | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-17 23:39 | |
![]() | Precis!! För inte snacka om när man ska handla med dom. Försvinner alltid iväg till nån teknikavdelning. Sen ska man leta efter dom också...suck! Säger bara det, fram med kopplet!! | |
| DennisPlz | 2008-05-17 23:41 | |
![]() | www.youtube.com/watc...9l eOXVr46c | |
| Maninskij | 2008-05-17 23:41 | |
![]() | Hahaha i ett nötskal! Visserligen brukar jag också smita iväg till teknikavdelningen och stöta på snubben där tillslut. Men det är värre när han är vid bildelshyllan. Där är jag inte så ofta. :) | |
| Kefirmannen | 2008-05-17 23:43 | |
![]() | Jag skulle helt klart kunna tänka mig att bli kopplad men en såndäringa sele! Men så är jag nog något av ett bokstavsbarn, kanske inte barn, men ändå. Börjar ju närma mig 30-strecket och känner inte att energin direkt börjar avtar som det sägs att den skall göra. Teknikdelen och bildelshyllan är ju räddningen för oss karlar när tanten skall ut och shoppa!! Ta inte den ifrån oss vad ni än gör! | |
| Maninskij | 2008-05-17 23:44 | |
![]() | Hahaha! Dennis, jag garvar fortfarande! Hahahaha! | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-17 23:49 | |
![]() | Hahaha,,den va bra Dennis!! | |
| Kefirmannen | 2008-05-17 23:58 | |
![]() | Dennis: Synd att dom inte har en sån där hörna. Skulle helt klart välja den framför 3 timmar på Ikea en lördageftermiddag. | |
| Maninskij | 2008-05-18 00:03 | |
![]() | Skulle oxå vilja ha en sån där hörna. Så kan man shoppa lungt så länge man vill, så vet man att gubben inte sitter och halvsnarkar i ett hörn. Man kanske kunde sätta in lite trasiga bilar att meka med eller så? | |
| Maninskij | 2008-05-18 00:05 | |
![]() | Fast å andra sidan vill man ju ha med sig snubben hem oxå... *asg* | |
| taru | 2008-05-18 00:18 | |
![]() | Precis vad jag behöver! :) Tur jag slapp köpa hundkoppel, haha! | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-18 00:23 | |
![]() | Har ett bättre alternativ. Skit i att ha nån snubbe:-)) | |