Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade62
Mobilspel
Pågående20 450

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grönöga - Ej medlem längre2008-05-17 12:30
Antal inlägg: 5570

Självklart påverkas man av medias syn på vad som är vackert mm mm. Men personligen har jag aldrig *till skillnad mot många andra* tyckt att Richard Gere är snygg/läcker. I mina ögon betyder det att jag till viss del har förmågan att vika av från den stora massan och ha en egen åsikt/smak om vad som tilltalar mig. Och jag kan förstå att kvinnor som i 20 år har haft en viss mängd "fyllning" i sina bröst och efter amning blivit "av" med hälften kan känna ett behov av att "återställa" sina bröst till det dom var, för att de vill det och njöt av sina bröst så som dom var. Dvs inte för att uppfylla medias krav utan helt enkelt bara "återställa".

le-lou2008-05-17 12:34
Antal inlägg: 17500

var och en gör det, den mår bäst utav och får således ta det ansvar som medföljer på egen hand.

Jag är dock övertygad om att självförtroendet kommer innifrån, även om man projicerar det på tex att man har små eller hängiga bröst.
Förr eller senare hittar man nåt annat att må dåligt på.

Men men, det är bara min uppfattning och även jag hör till dem som tycker det är ledsamt med den här "skönhetsbilden" av framförallt kvinnan som media prånglar ut ....och som vi kvinnor blir så påverkade av.

Jamo2008-05-17 12:34
Antal inlägg: 438

Ordvältaren, naturligtvis :) Det är jag helt inne på också. Jag tror media och speciellt reklam påverkar oss mer än vi tror. Tror de flesta av oss tänker att vi alls inte påverkas på nåt sätt av reklam. Men bara att gå in och kolla vad man har för tandkräm och fundera på varför man just har det märket. Alla säger nog, "för att det är ett bra märke", men vart har vi fått det från? Vi har ju knappast undersökt och jämfört själva för att komma fram till att det är en bra tandkräm :)

oceano - Ej medlem längre2008-05-17 12:36
Antal inlägg: 1563

What!! Richard Gere är ju urläcker!!
Ojojoj,,nu får jag ta mej en funderare över vår fortsatta vänskap grönis!!?? :-))

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 12:36
Antal inlägg: 614

Grönöga: Bra uttryckt, så tänker jag med. Tycker dock att R Gere är rätt snygg, MIN åsikt dock :)

dahlgren_2008-05-17 12:59
Antal inlägg: 733

Jag förstår också dig johanna73.. Klart att man påverkas av media i allmänhet men det är inte det som får dig att vilja göra som du vill i det här fallet. Dumt att fortsätta tjata om att det skulle vara det..

Jag känner också att jag vill operera mig för att jag känner mig annorlunda och jag vill när jag blir äldre kunna tänka tillbaka och känna att jag någon gång haft ungdomliga bröst som de flesta andra. Inte för att media säger att det ska vara så, utan för att de flesta har det och jag vill också ha det.

Jamo2008-05-17 13:02

Dahlgren, men då påverkas du ju av andra, eller hur?

dahlgren_2008-05-17 13:03

Ja klart jag gör, anledningen e ju att jag vill vara som alla andra, men det är inte media som påverkar mig där

Jamo2008-05-17 13:06

Men du faller ju för normen vad som är "fint och normalt" i samhället. Och den normen dyker inte bara upp utan den skapas av något eller någon. Bilderna vi har av vår norm idag kommer från media till största delen.

dahlgren_2008-05-17 13:08

Ja, den har kommit av hur de flesta ser ut, alltså kommer den av hur mina klasskompisar ser ut. Det är normen, jag vill se ut som dem och av dem kommer normen i media

Jamo2008-05-17 13:12

Läser du veckotidningar/månadsmaga sin (veckorevyn, kosmopolitan osv.) så kan du inte komma säga att den normen som finns i de tidningarna speglar hur kvinnor verkligen ser ut?

Jamo2008-05-17 13:13

Skulle betyda att i amerikanska tidningar skulle mer än 50% av kvinnorna på bilderna vara överviktiga till exempel.

loogard2008-05-17 13:15
Antal inlägg: 97

Jag skulle vilja säga att normen publiceras av media men jag tror inte att det är media som skapar den lika mycket som befolkningen över lag som bestämmer dessa normer.
Sen så tror jag att reklamindustrin är duktig på att egga normer, men om vi var öppna över lag och satte oss emot dessa normer så skulle normerna i media förändras till dem normer som åskådarna vill se. Jag tror inte att det är media som skapat siliconproppade playboy brudar, kan möjligtvis se det som så att media förvärkligade åskådarens önskemål genom att publicera det. Men nu handlade det ju inte om det egentligen... så åter till ämnet.

Jag ser ingenting fel i att någon önskar förändra sin kropp genom att lägga sig under kniven, menar hur många testosteronfyllda herrar finns det inte som tränar för att bli biffigare, då vårat ideal ligger i sådant som går att förändra utan operation så är det ingen som ser det som konstigt. Medans då bröst ifråga inte går att träna större fastare etc, så har jag full förståelse för dem damer som väljer att göra dessa ingrepp. Sen tycker iof inte jag att alla människor behöver vara lika eller toptrim för att vara vackra som dem är, men jag har endå förståelse för dem som vill ändra sin kroppsform. Om jag bara ser till mig själv hur många gånger har inte jag tränat lite mer för att se bättre ut på stranden?

dahlgren_2008-05-17 13:16

Nja ja läser inte sånna tidningar.. men ja, för 20 år sen var idealet det och sen har det blivit extremare. Jag vill ju inte se ut som i media hur som helst? Jag vill se ut som mina klasskompisar. Och jag pratar inte om silikonbröst nu, jag pratar bara bröst i allmänhet. Men ja ja.. jag ska iväg nu

beaujolais - Ej medlem längre2008-05-17 13:16
Antal inlägg: 338

Hehe - som de flesta ser ut?? De flesta i media ja! Inte i verkligheten.

Jamo2008-05-17 13:21

Loogard, nu ska du inte tolka det som om jag är mot att man ändrar nåt man inte är nöjd med. Det tycker jag absolut man kan göra om man mår bättre av det. Tycker ingen ska gå och må dåligt pga. nåt man kan ändra på, det vore ju bara dumt. :)

Men tror fortfarande att att vår fria vilja om hur vi vill vara inte är så fri. :)

loogard2008-05-17 13:26
Antal inlägg: 97

Det gjorde jag inte heller, tänkte bara skjuta in mina åsikter om hur jag tror media fungerar. och där tycker jag ju att ni bägge har rätt vilket oftast betyder när flera personer står på varsin sida och argumenterar om samma sak och hur det fungerar så över lag så är det så att bägga parter har rätt men delvis, eller så är det bara jag som har ytterligare en skev bild :) lika möjligt det.

Och så vitt jag sett Jamo så har du inte yttrat några direkt negativa saker ang operationer eller påhopp mot kvinnor som opererat sig.

Sen kan man ju säga slit dig från normen eller vad man vill, jag personligen ser väl inte riktigt ut som alla andra, eller så gör jag kanske det men inte som idealet, du vet dem där männen i kalsongreklamerna. shit jag har lurviga ben, skägg, tatueringar över halva kroppen. Men jag tror att det är lättare som kille att vara ful som stryk och kompensera det med självförtroende än vad det är som tjej. Och det är jäkligt synd tycker jag, kan själv sitta trollbunden vid en smålynnig tjej med hängiga bröst när hon strålar självförtroende och glädje.

oceano - Ej medlem längre2008-05-17 13:38
Antal inlägg: 1563

Jag tänker också som jamos sista inlägg.
Tycker det är fritt fram med skönhetsoperationer. Än så länge har jag inte funderat på att utnyttja det själv men den dagen kan säkert komma. Men som sagt, den fria viljan är nog inte så fri som vi skulle vilja tyvärr. Jävla sjuka kvinnoideal som det är idag!!

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-05-17 13:43
Antal inlägg: 706

Jag tycker att det är helt upp till den som vill operera sin bröst att få göra det...bara det inte blir så att all identitet sitter i bröstkorgen sen,,,som det blir för en jäkla massa tjejer.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-05-17 13:45
Antal inlägg: 706

Ett tillägg...och att Läkaren är seriös och talar om vad som borde passa på personens kroppstyp så att man inte smäller ditt ett par bomber som blir skrattretande i stället.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?