Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade21
Mobilspel
Pågående20 075

Forumkategorier

Användare Inlägg  
beab2008-05-18 23:24
Antal inlägg: 6

hah när jag är full dansar jag på borden & är helt galen, fruktansvärt kul faktiskt ;) Nykter, sitter jag o funderar på vad jag ska prova för drink... brukar bli en sex on the beatch - stavningsproblem.se, den smakar typ bara juice ju, så det är underbart.. haha

mommesfrites - Ej medlem längre2008-05-18 23:26
Antal inlägg: 7605

guuu va intelligent det lät!

beab2008-05-18 23:29
Antal inlägg: 6

hahaha ;)

alapet_torsk - Ej medlem längre2008-05-18 23:42
Antal inlägg: 137

citat- man kan ha kul utan alkohål men det är synd att chansa. den är bra tycker jag

Vikage2008-05-18 23:49
Antal inlägg: 579

Visst kan jag supa utan att ha kul.
..eller vänta vad var frågan nu igen?

illiterate - Ej medlem längre2008-05-18 23:50
Antal inlägg: 6521

Jag kan inte ha kul utan min mössa, men det är kanske bara psykologiskt. Jag brukar försöka dricka alkohol ibland, men då blir jag snurrig, det tycker jag är skumt.

emman2008-05-18 23:53
Antal inlägg: 1630

Jag kan förstå när tonåringar tycker "jag var såå full" = "jag hade roligt", men att var dag (jobbar på krogen) se vuxna män och kvinnor som super sig dyngraka för att "ha kul" (eller ser det som att det skulle vara en merit att kunna dricka 17 stora stark på en utekväll) är bara sorgligt och känns aningen patetiskt.

Miss Lyckad 2008-05-18 22:14

"Ser inget fel med att dricka för att ha kul heller, jävlar va mycket kul man haft :P
Men sen finns det ju såna där bittra typer som inte varit utanför huset de senaste tjugo åren och vars enda intresse i livet är barnen. Jag förstår att det är svårt att se andra roa sig då."

I motsats till dig Miss Lyckad så ser jag det inte som något negativt att hellre tillbringa sin tid hemma/med barnen, än att "roa sig" (om nu roa sig måste betyda festa, så visst, men nu är det ju faktiskt så att det finns folk som trivs alldeles utmärkt med sitt liv trots att de är hemmasittare).

Candee2008-05-19 00:34
Antal inlägg: 1256

Jag är inte den som festar till varje helg inte ens varannan. Dricker jag så är det för att ha roligare..kul har jag ändå, ja jag har förmågan att roa mig och skratta utan alkohols påverkan.
Men går jag ut för att parta så tar jag mig några rackabajsare..det gör att man slappnar av från vardag och stress och bara kan sitta och relaxa med vänner. Men jag jobbar inte för att bli stupfull för vad ger det mig dagen efter...minnesluckor och dåligt mående..nä, det hör till ungdomens dagar..hehe

Men visst för 17 har jag roligare med alkohol..har provat utan och det funkar men faktiskt roligare med. Alla har ett val av om de dricker, hur mycket de dricker som med allt annat. Tragiska personer som alltid eftersträvar att bli så packade att de knappt kommer ihåg kvällen är tragiskt. Men det är ju något de valt..
Men att bli lite berusad ibland i goda vänners lag..inget fel alls i det.

Lagom är väl bäst i alla lägen..att kunna hålla sig till lagom är en konst...;)

emman2008-05-19 00:41

Dessutom är det väl långt ifrån alla som ser "roa sig" som synonymt till "dricka alkohol". Det är just inställningen att folk som inte "festar" är bittra/har tråkigt/sitter hemma som jag vänder mig emot.
Drick gärna ni som vill det, men att vara nedlåtande mot människor som hellre tar hand om hem/barn/familj/hobby än att gå ut och partaja är ju bara larvigt.

Folk som inte partyknarkar, är de tråkiga med Miss Lyckad?

emman2008-05-19 00:44

(det ska tilläggas att jag inte är bitter/aktiv nykterist. Jag har druckit mer än nödvändigt, och tar gärna en öl eller tre när andan faller på)

Candee2008-05-19 00:46
Antal inlägg: 1256

Jag tycker om att sitta hemma med barn och familj oxå..det ena utesluter inte det andra.

Men jag kommer nog aldrig vara den som bara sitter hemma och inte går ut o partajar ibland..det är ju oxå ett val man själv gör. Och absolut inget fel i det..

emman2008-05-19 00:48

Givetvis inte =)

Helröret2008-05-19 11:03
Antal inlägg: 364

Jag tycker att det e fint o ta en rejäl fylla ibland! Det rensar upp i min nyktra skalle och kommer till klarhet med livet.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?