Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 574 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-19 13:50 | |
![]() | Tack Bitte för ett mycket behövligt inlägg, då jag också lagt märke till hur många till en början intressanta och seriösa diskussioner spårar ut i att man driver med varandra och ämnet. Håller också helt och hållet med om att könsord inte lämpar sig på en site som är öppen för alla åldrar. Det är trist när någon som har något seriöst att säga tystas med en skämtsam gliring, eller ännu värre en sexuell anspelning liknande sådana om "nice boobs" som mommes nämner, det tycker jag är direkt nedvärderande mot den som formulerat sin åsikt. Inget fel i humor, men jag tycker inte att den ska användas till att negligera andras åsikter och jag vill kunna läsa och skriva i forum utan att störas av sexuella anspelningar. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-19 13:55 | |
![]() | Allvarligt talat: Jag håller med Bitte, trots att jag väl är den som "snuskat" och "sexat" mig nästan mest. Jag kan förstå att det blir tröttsamt för de flesta att läsa ovidkommande oneliners av tramsig(sexuell) natur. Så, jag ska lägga ner den biten. Jag får dra ett par djupa andetag när det rycker till i långfingrarna och jag vill smattra in något "blajs". Okej, friends? | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-19 13:56 | |
![]() | Låt oss skapa det tråkigaste forumet, där ingenting är tillåtet, och skriver man något med lite humor eller med glimten i ögat bör man omgående tystas ner av moderatorer. För övrigt så kan vi fortsätta att favorisera extremt mycket också. Guppa | |
| Brunne1 - Ej medlem längre | 2008-05-19 13:56 | |
![]() | Halleluja. Glenn skulle gilla dig nu! | |
| Ballerina | 2008-05-19 14:01 | |
![]() | I forumen tycker jag inte att det är så farligt, det är mest hela det sexistiska samhället jag stör mig på. Allt ska ha med sex och utseende att göra. Fast jag tror att det är bra att prata sex har själv haft sexualkunskap med tonåringar och det behövs, men antar att det inte är det ni menar utan själva fixeringen? | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:04 | |
![]() | Ballerina, tycker du inte att det sexistiska samhället återspeglas i forumet då? | |
| Ballerina | 2008-05-19 14:08 | |
![]() | little_red Hmm. Har faktiskt inte tänkt på det så mycket, kanske inte har varit så mycket i "sex-forumen" :) | |
| maliinh_ - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:10 | |
![]() | Haha Galet snack det var här. ska det va sexsnack tycker jag det absolut ska vara bara sexsnack om hur det är och så, inte flörtgrejjs då kan man gå äver till mejl elelr msn, elelr nått sånt, eftersom det är ett forum ska det bara snackas sex o sånna saker, men inte flört grejjs. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:15 | |
![]() | Nu ska jag ICKE skriva något om hur snygga damerna här ovan är. Puh, det gick ju bra. | |
| maliinh_ - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:15 | |
![]() | möuh, jag mena över.. inte äver. HAHA! | |
| Miss Lyckad - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:21 | |
![]() | finns flörtgrejjs i saol tro : P | |
| le-lou | 2008-05-19 14:22 | |
![]() | ok, bax till tråden tack. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:26 | |
![]() | Henn, jag fattar när det är humor och jag är själv ganska bra på skämt, ironi eller att vara ful i munnen. Undrar bara om 13-åringar uppfattar sexistiska skämt med glimten i ögat eller om de ser uttrycken som ett sätt man bör vara på, för att sätta sig i respekt. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:27 | |
![]() | Ett annat typ av forum med förgrenade trådar eller vad det heter ( www.betapet.se/forum...ea did=9955 ) kanske skulle göra att det här problemet kan undvikas då en "flört" inte skulle störa tråden på samma sätt?! | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:29 | |
![]() | Och förövrigt tror jag att dom flesta vettiga människorna inser att sexistiska skämt och könsord inte hör hemma här, tyvärr finns det väl troll överallt.... | |
| Miss Lyckad - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:36 | |
![]() | Lycka till med att komma ifrån det.. Å ju fler som upprörs desto roligare lär det bli för dem andra. | |
| jorlen | 2008-05-19 14:39 | |
![]() | En stor mängd människor blir upprörda och irriterade över stötande och förnedrande snack om sex. Närvaron av människor med annorlunda värderingar och ideal kan var väldigt påfrestande, för oss alla. T.ex. när dessa utan förbehåll påpekar hur deras moral och värderingar är normen. Och hur avvikare borde avlägsna sig eller åtminstone försöka undertrycka sin avvikande drag och smälta in i vilken norm det nu är som gör sig mest högljudd. Skydda era barn med korrekta fakta om världen, om sex och allt annat de kan tänkas stöta på vårat informationstäta samhälle. Det kommer rusta dom långt bättre för livet än mini-korståg på en on-line-spels forum. Sex-tokiga lågvattenmärken och översittande moralmänniskor har båda att lära om förståelse och respekt. | |
| Ballerina | 2008-05-19 14:42 | |
![]() | mommes Vad är det som skulle vara olämpligt för en 13åring att höra? Haha jag kan nog känna mig lite träffad då jag skrev att Greta Gris såg ut som en kuk, men tror du att någon tar illa upp? Jag sa till min systerdotter som är 3år att hon hade en tröja med snopp Greta, hon skrattade och jag tror inte att jag har skadat henne för det :P | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-19 14:46 | |
![]() | Nu står det väl i reglerna att snack om sex inte är ok Bitte | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:46 | |
![]() | För att inte riskera att missuppfattas: Jag anser inte att humor är förkastligt och vill inte på något sätt skapa ett forum där man inte kan skämta med varandra. Men visst inser ni skillnaden i en diskussion som från en början var skämtsam och en diskussion som tillintegörs för att man istället för att bemöta någons åsikt fäller en sexuell kommentar om den som framfört den. Och för det andra är grova könsord helt enkelt inte passande då det finns unga medlemmar som tar del av forum-diskussionerna. Jag stör mig inte på flirtande och på en lättsam ton i trådarna, utan just på den mer sexistiska ton som faktiskt då och då förekommer. | |