Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 574

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jamo2008-05-20 10:16
Antal inlägg: 438

Och helröret, hoppas du har ledigt idag, jobbat natten eller börjar sent så du inte sitter här o skriver på arbetstid ;)

Helröret2008-05-20 10:17
Antal inlägg: 364

Det måste finnas arbetsuppgifter som skall göras det är inte meningen att man ska sitta och surfa på arbetstid. Jag lovar att finns saker som skall göras även på natten. Antar att man lägger en massa på natten som inte dagspersonalen hinner med. Och på hotell kan jag berätta att det finns en hel del att göra på natten.

Jamo2008-05-20 10:28

Ok, hotell kanske var ett kasst exempel eftersom jag inte har jobbat på nåt :) Men på en sjukhusavdelning får du gärna berätta vad man ska göra. Nattpersonalen har oftast inget med patienterna att göra. Inga patientsamtal, kontaktpersoner osv. Vår nattpersonal sitter och ska ha koll att det är lugnt på avdelningen (jobbar inom psykiatrin). Framåt morgonkvisten sätter dom nålar på de patienter som behöver ha det. Vid 6 delar dom ut mediciner till de som är vakna plus att dom antecknar i datorn om det hänt nåt under natten och hur sömnen varit för patienterna. Systern som jobbar delar också medicin för senare tillfälle så dag-systern slipper det. Har vi ständigt vak på nån patient så sitter man där 1 timme var tredje timme (3 personal på natten). Det är det dom gör och kan göra.

Ser inget problem att dom sitter vid datorn på natten. Gjort det själv dom nätterna jag jobbat.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-05-20 10:30
Antal inlägg: 1609

tuta, va har du fär arbete egentligen? Är du egen företagare och den enda anstälda har jag inget o säga.
Men om du jobbar inom vården eller liknande och säger "nä nu har jag gjort mitt, nu går jag och surfar lite" så är de fan riktigt illa.

Miss_jk2008-05-20 10:40
Antal inlägg: 8941

Jag kan lova att det inte finns arbetsuppgifter här när allt är gjort. Jag tömmer papperskorgar, "skalar" bort plast från pallar, gör en massa jobb manuellt som egentligen skulle gått i maskin m.m m.m. men till slut finns det verkligen inget annat att göra. Har pratat med chefen om detta eftersom jag tycker det är tråkigt och att tiden går så fruktansvärt långsamt när man inte gör något, men han säger att "tyvärr kan jag ju inte trolla fram jobb". Så, vad göra då då, Helröret?

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-05-20 10:46
Antal inlägg: 3488

Jag är både egen företagare och anställd och på båda mina jobb kan jag surfa och spela beta utan större problem. Som egen sitter jag hemma (som nu) och översätter och då kan jag förstås surfa bäst jag vill.

På jobbet där jag är anställd (personlig assistent + arbetsledare) får jag hur mycket dötid som helst vissa dagar eftersom jag bara ska finnas tillhands när min brukare behöver mig, vilket brukaren inte gör dygnets alla timmar (men jag måste ändå finnas till hands hela tiden). Att göra nåt "nyttigt" för sakens skull, kommer inte på fråga, för då skulle jag få sparken direkt eftersom min brukare vill ha lugn och ro och behöver tid då det händer så lite som möjligt runt omkring. Givetvis gör jag allt som måste göras också, men det tar knappast hela dagen. Så, ja, jag kan utan det minsta dåligt samvete både Betapeta, WoW:a, chatta etc på arbetstid om jag skulle vilja. Det ingår rent av som krav på arbetsplatsen att man ska kunna sysselsätta sig själv längre stunder. :-)

Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-20 10:49
Antal inlägg: 52

Hade jag haft dator på jobbet så hade jag betat hela nätterna igenom.
Jobbar natt och gör absolut ingenting, så en dator hade jag behövt.
Då skulle jag aldrig byta jobb, haha.

snorklan2008-05-20 11:10
Antal inlägg: 1686

Jag skulle beta om jag kunde (när det fanns tillfälle), men IT vägrar öppna brandväggen :(

milla392008-05-20 11:59
Antal inlägg: 211

Är inte på jobb för att spela,men det är upp till var å en vad man prioterar ju :P Å sen tror jag inte jag fått sitta ett helt spel då jag jobbar med dementa så tanken att ens spela har inte funnits..

Miss_jk2008-05-20 13:18

Jag prioriterar helt klart jobbet när jag är på jobbet, men det finns tid till annat ändå...

Helröret2008-05-20 13:22

Det finns alltid något man kan göra. Om det nu inte skulle finnas några arbetsuppgifter anser jag att det är arbetsgivaren att lösa problemet, kan han inte det så kanske han inte ska vara det. Nöjessurfa läsa
icke relevant text osv kan göras på raster. Är det inte det raster är till för?
Sen finns det alltid undantag.

Marie082008-05-20 13:48
Antal inlägg: 292

Jag tror att de som nöjessurfar på arbetstid är för måna som sina raster för att surfa bort dessa...
Vore jag arbetsgivare så skulle jag absolut inte vilja betala mina anställda för att surfa, msn'a eller debattera....men att ha en mejlsida öppen skulle vara okej.

Sen undrar jag lite hur pass tillgängliga de som jobbar inom vården är om de sitter upptagna med ett betaspel?

Jamo2008-05-20 15:39

Marie, läs igen. Det jag pratar om är nattjobb inom vården.

Helröret, vad ska vi som sitter vak på avdelningar göra under natten, har du exempel?

Helröret2008-05-20 15:49

Nu var det väl inte bara natt det hanslade om.

Men ok jag ändrar mig, vi skattebetalare ska betala dig som sitter o surfar hela natten.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-05-20 15:50

Och en relevant fråga... För vems skull ska man konstruera dessa utökade arbetsuppgifter? Om både arbetsgivare och arbetstagare tycker att det är okej att den anställde får tid över att slösurfa eller whatever när alla sysslor som ska göras under passet är gjorda, varför behövs då fler arbetsuppgifter?

Och av egen erfarenhet kan jag säga att det går alldeles utmärkt att vara tillgänglig på jobbet samtidigt som man spelar eller vad man nu gör. Prio ett är ju ändå jobbet, och behövs min insats lämnar jag datorn. Svårare än så är det inte. :-)

Helröret2008-05-20 16:00

För vems skull? För företaget såklart! För att maximera tiden som finns man vill inte betala för folk som inte arbetar.
Visst är det ok med arbetsgivaren so fine. Men i min värld låter det väldigt absurt att jag ska betala en arbetstagare lön för att denna ska nöjesurfa när denna har betald rast?

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-05-20 16:00

Helröret, alla jobbar väl inte inom den offentliga sektorn och får sina löner från skattepengarna? Vad anställda inom Volvo, Ericsson etc gör på sin arbetstid är väl respektive företags bekymmer?

Alla jobb handlar inte om effektiv produktivitet. En del handlar om omvårdnad och att finnas till hands. Sedan finns det jobb mitt emellan som för det allra mesta är hektiska och personalen knappt har tid för lunch, men som emellanåt faktiskt bjuder på lugna stunder. Jobbar man natt krävs det väl dessutom nästan att man håller sig sysselsatt med något, som inte stör någon annan, för att inte somna.

Helröret2008-05-20 16:06

Som jag skrev är det ok med arbetsgivaren/chefen så visst.

Miss_jk2008-05-20 18:32

"Om det nu inte skulle finnas några arbetsuppgifter anser jag att det är arbetsgivaren att lösa problemet, kan han inte det så kanske han inte ska vara det."

"är det ok med arbetsgivaren/chefen så visst."

Hmm, vad menar du egentligen?

Mimikryp2008-05-20 18:35
Antal inlägg: 9057

Visst har det hänt att jag spelat Betapet på jobbet, men frågan om man surfar på arbetstid..: JA! :-)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?