Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 973

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mimosa2008-05-20 13:58
Antal inlägg: 42

Susssen: Som sagt, det är upp till var och en, men vad vi gör och lägger våra pengar på påverkar de kommersiella krafterna och därmed media och attityder. Vi har makt som konsumenter. Det är upp till oss att välja hur vi använder den.

Susssen2008-05-20 13:58
Antal inlägg: 286

mimosa: Ingen fara, bara ett påpekande ;)

huginmunin2008-05-20 13:59
Antal inlägg: 152

Självklart är det upp till var och en Susssen, det är bara tråkigt tycker jag att kvinnan har varit förtryckt i många år och i detta morderna samhälle används hon fortfarande som ett objekt, men istället för att vara barnaföderska och städslav så används hon i syftet att sälja lösnummer och späda på mäns fantasier. Det som är mest tragiskt är de tjejer som känner att de vill ställa upp på detta jippo. Det är ett under att vi har rösträtt fortfarande...

huginmunin2008-05-20 14:00

sorry... moderna ska det vara, inte moRderna...

Susssen2008-05-20 14:03

Mimosa: Självklart! Och jag håller med dig. Men då kan man ju moralisera i princip allting. Åker du kollektivt för att minska utsläppen? Köper du kravodlat? Allt handlar ju om att göra val. I det här fallet var det ju bara några tidningar.

Jag tycker det finns betydligt värre saker att oroa sig för. Det är allt.

Ballerina2008-05-20 14:04
Antal inlägg: 1726

Jag tycker att det är tråkigt att nästan alla tjejer har sillisar, de flesta killarna verkar ju inte ens tycka att det är snyggt. Eller har jag fel?

Susssen2008-05-20 14:07

huginmunin:
Jag säger inte att jag tycker det är bra. Men alla läser ju faktiskt inte tidningen för att kolla på ettpar silkonbröst. Utan för att de är tidningar man kan blädra igenom lite avslappnat i all enkelhet.

huginmunin2008-05-20 14:08

Ballerina: Har väl ingen betydelse om utvikningsbrudarna har sillisar eller ej?

Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-20 14:09
Antal inlägg: 52

Dom är lika fula ändå

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 14:09
Antal inlägg: 763

snorklan; haha, ja du..jag brukar svära så... vet inte var jag fått det ifrån dock.. tycker det är rätt skönt att säga så iallafall :)

huginmunin2008-05-20 14:10

BTW Ballerina: Gör man sillisar ska man göra det för sin egen skull, inte för att nån annan ska tycka du är snygg.. OT I know =)

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 14:10

exakt, det är faktiskt mycket mer än bara halvnakna tjejer... Som jag skrev, är kanske max 5 sidor, eller 4, med bilder på den aktuella tjejen som är på omslaget. Resten är ju lika mycket trams som det finns i Cosmopolitan.

mimosa2008-05-20 14:12
Antal inlägg: 42

Susssen: Japp. allt går att moralisera. Om man orkar. Jag orkar olika mycket. Jämställdhet är viktigt för mig så även om jag hade gillat tidiningar som aå tydligt objektifierar kvinnos skulle jag inte köpt dem. (Nu är det ju enkelt för mig eftersom jag inte har något intresse av lyxklockor, bilar och nakna brudar iofs.) Jag åker nästan bara kollektivt, köper ekologiskt/kravprodukter när jag tycker mig ha råd och om det finns i affären jag befinner mig i, ger regelbundet pengar till Rädda Barnen, äter vegetariskt när det är enkelt och gott... och där tog min ork slut. Jag flyger på utlandsresor, jag ger inte pengar till tiggare, jag sopsorterar inte alltid exemplariskt, jag köper vanliga kläder på HM som säkert inte är ett dugg ekologiska etc. Klart jag kunde vara en bättre människa men jag gör det jag orkar och det är bättre än inget. Det tråkiga är att så många människor tänker att det är allt eller inget som gäller, men jag hävdar att man får vara inkonsekvent. Att det är bättre att göra lite och vila i att det får räcka, än att göra inget eftersom man ändå inte kan göra allt. (Ledsen att jag inte följer trådens ämne, men jag känner att jag vill svara på tidigare kommentarer.)

Ballerina2008-05-20 14:13

hugin

Jo det tycker jag absolut att det är. Mycket konstigt ideal, ohälsosamt som många andra ideal. Men just att operera in silikon för att "bli" sexig. Nää, ok om nån har det men i de tidningarna har ju nästan alla sillisar.

Ballerina2008-05-20 14:15

mimosa

Bra sagt! Alla kan göra nåt, men man kan inte göra allt :P

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 14:16

ja, men de flesta i Stockholm har också silikon, eller operarat sig av detta syftet att "bli" snyggare... Jag tycker tillochmed att det är bedrövligt att folk använder så mycket smink.. Fast nu var ju inte detta det handlade om, fast en väldigt intressant diskution. :)

Låt kilalrna tro att tjejrna är sådär otroligt sexiga, det är dom faktiskt på bidlerna.. retuscherade och allt. Vi tror ju att Brad Pitt or who ever är så otroligt snygg som han va i fight club, tex.. fair enough?:)

huginmunin2008-05-20 14:16

Ballerina:
Ja, och där kommer ytterligare ett fel med denna typ av tidningar där ett visst ideal pumpas ut. Trådsmal med jättebröst. Det finns säkert massor av tjejer som inget hellre vill än att uppfylla de "krav" som ställs för att vara sexig och opererar och bantar och grejar.
Sedan vad gäller sillisar, har du inga bröst och mår dåligt av det, eller om du kanske blitt av med ena bröstet, då tycker jag att du har alla rätt på din sida i ditt beslut, men att pumpa upp dem i en enorm storlek bara för att idealen som pumpas ut i media visar sådant, det är helt fel!

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 14:17

exakt lika fånigt med våra tjej-tidningar.. "Så här blir du sommar-snygg på 20min"

"Gå ner 5kg utan att motionera"

"gör si och så"..gah

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 14:18

huginmunin, de här "jättesmala" tjejerna är inte alltid så otroligt smala, det kallas också retuschering...photoshop FTW.

Svårmodig - Ej medlem längre2008-05-20 14:18
Antal inlägg: 52

Jag bor i Sthlm, och med tanke på hur många bröst jag kännt på så kan jag med största säkerhet säga emot dig, dvb. De flesta i Stockholm har inte silikon, fattar inte hur du kan ha fått en så naiv bild?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?