Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 535

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LoveEye2008-05-22 13:03
Antal inlägg: 364

www.betapet.se/forum...ad id=10303

här är tråden jag blev anklagad för att vara en lögnare för..

LoveEye2008-05-22 13:04

vulcan, varför kunde då inte den andre personen också bli avstängd? Det är sån otrolig särbehandling här...helt sjukt

vulcan2008-05-22 13:07
Antal inlägg: 7666

Om ni tycker att allt är "relativt" så förstår jag inte varför ni klagar på att ni tycker att vi gör bedömningar enligt samma princip?

Men ytterst är den här diskussionen egentligen rätt ointressant. Hit har ännu inte revolutionen nått, utan det här är private property. Ägaren bestämmer vilka regler som gäller för gästerna. Som gäst får man bestämma sig för att antingen acceptera reglerna som de tillämpas, eller besöka någon annan sida. Det betyder dock inte att vi utövar reglerna godtyckligt - det pågår en ständig diskussion både allmänt och om konkreta fall för att hitta rätt nivå som ger bästa tänkbara stämning på Betapet - både i spelrum och i forum.

Avskydd - Ej medlem längre2008-05-22 13:08
Antal inlägg: 40

Har en fråga som kanske kan besvaras här av Vulcan eller annan forumvärd. Varför inte vara uppriktiga mot alla när det gäller avstägning - allstå kopiera allt som skrivs i adminforum när ni tar ställning till en avstägning eller än hellre, diskutera det i en öppen tråd som självklart är stängd för allmänheten. Se det som en riksdagsdebatt?

Pg up - Ej medlem längre2008-05-22 13:08
Antal inlägg: 1354

LoveEye, ah, ser. En fråga som inte är centralt i denna tråd, men underförstått, du är dVb som blev avstängd?

vulcan2008-05-22 13:09

"vulcan, varför kunde då inte den andre personen också bli avstängd? Det är sån otrolig särbehandling här...helt sjukt"

Se mitt första inlägg, första stycket. Mer än så varken kan eller ser jag någon poäng med att motivera mig.

Miss_jk2008-05-22 13:10
Antal inlägg: 8941

Hur svårt kan det vara att hålla sig inom ramarna? Även om ramarna är luddiga så är det väl bara at använda sitt sunda förnuft. Prata på en normal nivå, skit i ord som bitterfitta och liknande. Passar det inte så finns det hur många andra forum som helst där ute att gå in och skriva svordomar i.

LoveEye2008-05-22 13:11

Men då ska väl "gästerna" ha samma rättigheter och skyldigheter? Inte särbehandlas? Att kalla någon 'bitterfitta' eller 'lögnare' är väl egentligen ingen skillnad?

Bitte - Administratör2008-05-22 13:12
Antal inlägg: 24212

Hittar ingen som skriver att du är en lögnare, i den tråden du hänvisar till..

Bitte

LoveEye2008-05-22 13:12

Ja sant Miss_Jk.. Men då ska anklagelser som 'lögnare' inte heller tillåtas.

LoveEye2008-05-22 13:12

Bitte, Scientolog tråden...

Miss_jk2008-05-22 13:13

Kanske inte, men skit i att skriva något av det så slipper du bekymra dig om det. Hur j-a svårt kan det bli?

Pg up - Ej medlem längre2008-05-22 13:13

Bra att Scientologi tråden stängdes i alla fall, bland de första gångerna som jag ser en tråd stängas och pustar ut.

Bra jobbat, Nemi.

LoveEye2008-05-22 13:13

Pg up, ja jag är dvb..faktiskt.

LoveEye2008-05-22 13:14

JAg tänker inte acceptera att bli kallad lögnare. Därför sa jag emot.

Pg up - Ej medlem längre2008-05-22 13:17

LoveEye, okej, och du gapade "töntar" i ett av rummen igår. Minns du?

Det förvånar mig inte att du blev avstängd med tanke på ditt språkbruk. Dock bör personen som skrev lögnare till exempel också bli avstängd osv.

Men nåja.

LoveEye2008-05-22 13:19

ja, jag vet iaf vad jag skrivit och kan krypa till korset och erkänna att det var dumt. MEn det gör mig irriterad att andra person kan skriva vad som helst

Miss_jk2008-05-22 13:21

Men som Vulcan sa, det beror också lite på vad man "har i ryggsäcken". En person som skött sig oklanderligt och sedan en enda gång skriver "lögnare" (t.ex.) kanske bara får en varning, eller kanske inte ens det, medan en annan som har skrivit tönt, bitterfitta, kukskalle och en massa annat troligtvis inte ens får en varning utan åker direkt. Inte så konstigt.

vulcan2008-05-22 13:23

Jag ser ingen som helst poäng i att redovisa interna admin-diskussioner. Som Miss_jk är inne på så är det ett inte särskilt svårt att följa reglerna på den tänkta nivån för en förkrossande majoritet av spelarna. Enstaka övertramp tolereras nästan alltid, åtminstone om de inte är alltför grova. De flesta brukar också förstå markeringen som ligger i att man plockar bort ett dumt inlägg med en kommentar om varför (Mitt normala sätt att hantera urspårningar i forum) Det lilla gäng som tycks ha upprepade problem är jag inte så säker på att ens en kurs i forumvett på Baggböle kursgård skulle hjälpa för.

Sen är det din tolkning LoveEye att det skulle vara tillåtet utan reservationer att kalla folk för lögnare. Läs mitt första inlägg igen. Alla övertramp leder dock enligt ovan inte nödvändigtvis till samma påföljd. Att vi låser in folk på livstid för mord men inte för rödljuskörning innebär ju inte att det senare tolereras. Jag anser f.ö. att den som drog upp lögn-tråden är en av flera medskyldiga till att tråden spårade ur så att min kollega tvingades stänga den.

LoveEye2008-05-22 13:23

jo.. jag vet vad jag skrivit förr, jag har skriv tönt, bitterfitta... inget annat, som varit elakt..tror jag?

jag skrev att jag tycker det är töntigt det med sedelläran eller va tråden hette.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?