Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 676 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kidelidideli | 2008-05-26 14:28 | |
![]() | Självklart gör de det, det gör min också! (jag har mina ute) Men man kan inte generalisera och säga att alla katter har det bättre ute. | |
| Bängan | 2008-05-26 14:30 | |
![]() | ofta du tänker avliva katten bara för att den kissar inne !? :O | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-26 14:30 | |
![]() | oj då förlåt det är klart ni oxå har bra tips! =C | |
| KittyHawk | 2008-05-26 14:30 | |
![]() | Ring Djurfarmacia i Trollhättan, de brukar veta det mesta | |
| le-lou | 2008-05-26 15:00 | |
![]() | det är ett jobbigt problem med innekissande katter, det blir ohållbart i längden. Veterinärundersökning först - kolla att hon inte har besvär med urinblåsan. Funkar inte byte av sand osv... så hade jag i så fall lämnat bort henne ut till landet där hon kan springa ut. Kanske protesterar hon mot nåt, det kan vara allt från lägenheten till tyvärr er :(. Avliva inte, låt henne bo på bondgård el nåt istället, katter är duktiga mössfångare. | |
| lelleli | 2008-05-26 15:01 | |
![]() | HAr pratat med en veterinär men han kunde inte säga vad det berodde på.. Men ska köpa sand idag och då ska jag testa en ny!! :) Alfons och Aysha tackar för alla godda råd hittills. Och alla Ni som tycker att katter mår bäst ute- svar JA! Men mina katter hade inte levt om jag inte tagit hand om dem och då tror jag faktiskt att de mår bättre att ligga i min soffa och mysa än att ligga begravde någonstans. Capish!? Kram till er alla | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-26 15:34 | |
![]() | Jag var orolig för att min katt skulle få psykiska besvär av att hållas inne, men där oroade jag mig i onödan. Vi bor mitt i skogen och han regerar över flera hektar och jagar. När jag skulle vara utomlands i två veckor, fick han lov att bo hos min dotter i stan, högt upp i ett hyreshus. Han trivdes hur bra som helst! Konsekvenserna var att min spänstiga kisse var riktigt rultig, när jag hämtade honom...hihi. Han hade ju mest tillbringat tiden i sängen eller vid matskålen. Och nog syntes lyckan, när jag släppte ut honom hemmavid igen. Lycka till med Aysha! | |
| lelleli | 2008-05-26 15:37 | |
![]() | tack:) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-26 15:59 | |
![]() | Har en kompis som flyttade till nytt hus inte långt bort från det gamla. Kattskrället dom har har kissat inne från den dagen dom flyttade och har väl bättrat sig något nu... de har bott där i ett halvår. Jag tror att katter KAN protestera mot saker de inte gillar, men det verkar inte vara vad din katt gör. Men testa de tips som andra redan har skrivit.. *lycka till* | |
| Drutten_N | 2008-05-26 16:24 | |
![]() | Det är nog bra att sterilisera katten, då det kan vara så att den kissar överallt för att " pinka in sitt revir".Katter mår nog bäst om de är kastrerade om man inte tänkt ha ungar efter dom. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-26 16:35 | |
![]() | Jag hade kollat ev sjukdom, testat div sprayer mm. Men bara till en viss gräns, sen hade katten fått en spruta för lång sömn. | |
| Minta | 2008-05-26 17:07 | |
![]() | Jag hade två katter som jag kastrerade vid 7 månaders ålder. Den ena katten slutade aldrig kissa inne på olika ställen. Jag var till slut tvungen att avliva henne. Mycket tråkigt, det var en mycket fin och vacker katt. Jag tyckte att jag provade allt, byta sandsort, byta sanden ofta - hon gick inte två gånger i samma sand. Men inget hjälpte. Efteråt har jag hört att det finns något medel, sprej kanske, som ska ha en lugnande effekt på en del katter som är ängsliga och ar behov att pinka in revir hela tiden. Det gick inte att stå ut med i längden. Jag hade en hankatt en gång som alltid satt i diskhon och ki.ssade. Den bara bajsade i lådan. Det var skönt att slippa kisslukten. | |
| Teppy | 2008-05-26 17:08 | |
![]() | släng ut katten. Usch och fy för katter! förutom Bonnie då | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-26 17:14 | |
![]() | Har du två katter som delar låda? Alfons och Aysha? Jag märkte att min honkatt (steriliserad) inte gärna ville gå på lådan om någon av mina två hankatter (ej steriliserade) just hade gått. Hanarna verkade inte bry sig utan kunde gå efter varandra. Ingen kissade inne, men jag märkte att honan tvekade att hoppa i lådan, så jag fick göra rent i den efter varje besök. Nu är de ute, tack och lov. Ett annat tips är att köpa en stor, djup plastlåda (förvaringslåda eller liknande) och fylla ordentligt med sand. Alltså större än de kattlådor som finns att köpa. Tycker vanliga kattlådor är sjukt små faktiskt. | |
| sadielasalle | 2008-05-26 17:58 | |
![]() | min han kisse kissar inne..fast då ger jag han hipprex, för urinvägsinfektion. du har inte ändrat ngt hemma, dom små liven kan kissa inne..när d sker förändringar..hoppas d löser sig. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-05-26 18:00 | |
![]() | Att bara ha tanken på avlidning är bedrövligt tycker jag. Är det en hankatt så kastrera han. Har du rent och fint i kattlådan hela tiden? det är väldigt viktigt för en katt. Har du varit till veterinären? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-05-26 18:03 | |
![]() | trashone du va mig en kall f--n | |
| SuckerMC | 2008-05-26 18:27 | |
![]() | gaffa tejp byt en gång i veckan! | |
| Minta | 2008-05-26 18:36 | |
![]() | Man avlivar katten när man inte står ut längre att få allt nerpinkat i sitt hem trots att man provat allt man kan tänka sig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-26 18:38 | |
![]() | BiNo8: Jaha? | |