Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Teppy | 2008-05-29 02:23 | |
![]() | fast går det inte blanda ut bensinen med alkohol, för er som inte vill betala fullt menar jag ? Systemet kanske är billigare? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-29 02:32 | |
![]() | Det är väl inte så att jag inte vill betala "fullt". Jag tycker att med tanke på det _måste_ vi har att använda bilen ( då vi inte har något val om vi inte vill cykla tre mil typ) så borde vi inte straffas med höga bensinpriser. | |
| Teppy | 2008-05-29 02:34 | |
![]() | kan man inte samåka, det är ju väldigt populärt nuförtiden? | |
| Vikage | 2008-05-29 03:17 | |
![]() | Jo samerna åker väl miljövänligt. Men i varmare och regnigare breddgrader får man nog sätta hjul på medarna om renarna ska orka dra släden. | |
| jonaker | 2008-05-29 06:23 | |
![]() | Om MPG-CAPS; No, they don't increase your mileage. They are, however, quite efficient in relieving you of large amounts of cash in a futile attempt to increase mileage. | |
| y not | 2008-05-29 06:39 | |
![]() | Jag tycker det är fascinerande att bilen och bensinpriset sätts så högt upp i prioritet över grundläggande värderingar. Priset kommer att öka mycket. ju snabbare bensinprisökningar desto större och mer genomgripande förändigar. Ju dyrare bensinpreis desto mer lönsamt blir alternativen , nya kollektivtrafiklösningar, lokal produktion, mindre arbete och mindre konsumtion. Och det kan väl inte vara fel? | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-29 08:08 | |
![]() | Klart som fan man kan ställa bilen. Extremt många TROR de inte kan leva utan bil, men om de tvingas göra det så märker de snart att det går ändå. Har man en taskig starttid på jobbet som gör att man inte kan åka T-bana eller buss får man väl förhandla med chefen. Kanske kan man få börja en halvtimme senare. Kanske kan man få ekonomisk kompensation så man har råd att ta taxi. Taxi är ju visserligen också bil, men då gör du bara din arbetsresa och använder inte bilen i onödan senare. Jag är själv bilägare och vet att jag kör åt helvete för mycket. Men jag försöker skärpa mig. Och visst, bara för att jag tar cykeln till golfbanan räddar jag inte världen. En halv miljard kineser och 300 000 000 indier lär också parkera om det ska bli någon skillnad. Men jag får i alla fall närmiljön att må lite bättre, och min egen plånbok. Släng upp soppa-priset till 30 spänn litern. Det betalar ju vi i Stockholm idag om man räknar in vägtullarna. Och folk kör ändå! | |
| -Lollipop- | 2008-05-29 08:19 | |
![]() | Jag blir galen bara jag tänker på bensinpriset....landsbygd en kommer att utarmas, där är man tvungen att ta bilen-då man kanske har 5 mil till närmsta buss! Då är det inte "bara att ta cykeln". Och jag skiter nu i fall vissa säger "flytta då"...då blir det precis det jag sa...utarmning. Det finns ingen ngt kan säga för att få mig att ändra åsikt!! SÄNKT BENSINPRISET TILL 8 KR!!! | |
| Mick-E - Ej medlem längre | 2008-05-29 08:19 | |
![]() | Höj det till 50 spänn för fan! Larvigt att folk så lätt upprörs över bensinpriset, men skiter i att grannen boxar på frugan eller sina barn. Om vi slutar att okynnesköra bilen bara för att det är bekvämt så kan väl ingen skadas av det? | |
| -Lollipop- | 2008-05-29 08:20 | |
![]() | hehe...okynnesköra. Du lever i en bubbla | |
| klunsen - Ej medlem längre | 2008-05-29 08:26 | |
![]() | Ja vad soppan kostar spelar mindre roll för mig. Min nya Prius kommer till nästa vecka. 0,4 l/mil. Skaffa en sån go vänner. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-29 09:40 | |
![]() | -Lollipop- Jo, om det blir förbjudet att köra bil så är det faktiskt bara att ta cykeln. Att cykla fem mil tar runt 1 och 40 om man jonnar på lite. Det är ingen orimlig restid! | |
| sjutusan | 2008-05-29 09:43 | |
![]() | hahaha "jonnar på lite"! Som en bonuseffekt blir sverige ett ledande land inom cykelsporten också! | |
| -Lollipop- | 2008-05-29 09:57 | |
![]() | vem betalar min barnomsorg när jag måste lämna barnen 2 h tidigare på dagis..du eller? | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-29 10:05 | |
![]() | Nej, det gör väl du antar jag. Eller om du läser mitt tidigare inlägg så ser du att du kanske får be din arbetsgivare kompensera dig. Du får vara så duktig på jobbet att de inte har råd med att du flyttar från bygden. | |
| -Lollipop- | 2008-05-29 10:07 | |
![]() | suck..ska stryka tvätt istället ... | |
| AlliC73 | 2008-05-29 10:08 | |
![]() | Vissa har inget alternativ till bilen. Själv har jag en arbetsplats som är från Kungsbacka och söderut i landet och måste ha c:a 20 kg material med mig när jag ska jobba. Hur sjutton skulle jag klara det utan bilen? Den dag jag kan åka till jobb med allmänna kommunikationer kommer jag att göra det men i dagslägert går det inte. Försöker köra så lite som möjligt när jag är ledig men ibland är jag ju tvungen att ta bilen till affären (har 15 km dit). Höjer de bensinpriset så blir de snart också tvugna att höja reseavdraget för att folk ska ha råd att jobba. Sedan kan man ju även koppla ihop bensinprishöjningar med inflation. Om bensinpriset höjs så kommer det att kosta mer att transportera varor och att få tjänster utförda,det leder till prisökningar och ökad inflation. | |
| Marsipulami | 2008-05-29 10:10 | |
![]() | Bensinpriset är klart för högt men det spelar ingen roll om man höjer till 30 kr litern, vi kommer att köra bil ändå. Hyra, mat och bensin kan kosta i stort sätt hur mkt som helst vi äter, bor och åker oavsett. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-29 10:14 | |
![]() | AlliC73! Svaret blir detsamma till dig. Om du måste ha bilen i jobbet så får väl din arbetsgivare hjälpa dig med bil eller lön. | |
| ZHZ | 2008-05-29 10:20 | |
![]() | Bensin är mycket billig, 4,00 kronor/liter. Resten är skatt och pålagor. Gnäll på rätt instans! | |