Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dotter2008-05-30 11:24
Antal inlägg: 131

Ganska kul att se det är bara tjejer som vågar säga hur vi är som personer.

MiaHudik - Ej medlem längre2008-05-30 11:27
Antal inlägg: 72

dotter- De flesta följer sitt stjärntecken utan att vara medvetna om det faktiskt =)

Jamo2008-05-30 12:07
Antal inlägg: 438

Andra personer beskriver bättre vad man är för person än vad man gör själv.

Fånmåne - Ej medlem längre2008-05-30 12:20
Antal inlägg: 1035

Andra människor brukar beskriva mig som empatisk, och jag vill gärna tro att de menar vad de säger.

Fånmåne - Ej medlem längre2008-05-30 12:26

Med tanke på att jag är skytt, ska jag nu se vilka av dessa egenskaper jag prickar in...

Positiva egenskaper:
* Öppen, vänlig och trevlig som sällskap (tja, de två första stämmer väl relativt bra)
* Ovanligt ärlig oftast hederlig och rättfram (hederlig, ja... ärligt, njae)
* Flexibel och frihetsälskande, ger även frihet tillbaka (vad innebär det att vara "frihetsälskande"?)
* Sällan elak med flit och inte heller speciellt svartsjuk (stämmer väl sisådär bra, men elak med flit klarar jag inte av att vara)
* Idealist och dessutom den födde optimisten (haha, jag säger som vi säger på jobbet: my ass!)
* Älskar att resa och trivs bra utomhus i naturen (vem gör inte det?)
* Intellektuell och filosofisk (jao, fråga bara valfri vän)

Negativa egenskaper:
* Taktlös och ombytlig (när tusan blev det en negativ egenskap)
* Vårdslös och klumpig (vårdslös.... nej, klumpig, ja)
* Lite för godtrogen och optimistisk (godtrogen är jag, men för optimistisk... haha!)
* Kan ofta ta för lätt på flirt och otrohet (verkligen inte)
* Flackar runt och är ofta oansvarig (vad innebär det att vara oansvarig?)
* Glömsk (vem är inte det ibland?)
* Har gärna huvudet uppe bland molnen och låter tänkande och filosoferande gå före mer praktiska och jordbundna uppgifter (stämmer bra det, men det är inte på något sätt en negativ egenskap, vem tusan är människa nog att bestämma det?)

För sakens skull skall jag sedan kolla hur många jag prickar in på några andra stjärntecken. Men, det är en senare fråga... nu måste jag äta frukost, laga lunch, ordna matback, och sedan gå till jobbet. Bah!

trashone - Ej medlem längre2008-05-30 12:33
Antal inlägg: 18678

Vänta ni tror på stjärntecken?

MatsJoel2008-05-30 12:39
Antal inlägg: 686

Typiskt skyttar att tro på stjärntecken.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-30 12:43
Antal inlägg: 4715

Vem eru själv då, MatsJoel /Torkel.

MatsJoel2008-05-30 13:06
Antal inlägg: 686

Jag är en introvert, diplomatisk och realistisk "skytt".

_Candid - Ej medlem längre2008-05-30 13:07
Antal inlägg: 2602

Appropå stjärntecken, kopierade detta rakt av från overnaturligt.se. Jag är skeptisk mot astrologi, ändå stämmer detta ruskigt bra:

Vågens positiva egenskaper:

Vågen är glad, charmerande och vänlig och har en mycket stark känsla för rättvisa. Du är intelligent och klarsynt och tar gärna strid för orättvisor och ojämlikhet, varhelst du stöter på detta.

Vågen är sällskaplig och lätt att ha att göra med. Du anpassar dig bra till olika miljöer och situationer och du känns ofta harmonisk och avslappnad. Du är mycket mån om dina nära och kära.

Vågens mer negativa egenskaper:

Vågen är inte känd för att kunna fatta snabba beslut, vad det än gäller. Du måste alltid väga för och emot och det leder ofta till beslutsångest.

Vågen gillar också att njuta av livet, men ibland blir det ren lättja av det. Du kan ibland också verka en aning manipulativ och krävande, då du själv med liv och lust vill gå in som medlare i olika situationer, eller då du själv stöter på problem. Ibland kräver du kanske lite för mycket av andra.

Här finner du goda vänner och kärlek:

Du passar mycket bra med Tvillingarna och Vattumannen. Även med Fiskarna finns goda förutsättningar. Sämre förutsättningar har du med Stenbocken och Skorpionen.

(Fler vågar som känner igen sig??)

E Solu - Ej medlem längre2008-05-30 13:08

Jag känner igen mig _Candid. Är dock lejon.

_Candid - Ej medlem längre2008-05-30 13:10
Antal inlägg: 2602

Fniss :) ok, då är det väl som jag misstänker att horoskopen är väldigt generellt skrivna?

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-30 13:10
Antal inlägg: 2483

Jag är ganska säker på att stjärntecken existerar, men tycker inte de är nåt man ska fästa sig vid.

trashone - Ej medlem längre2008-05-30 13:23

Får motvilligt hålla med ordvältaren.

Fånmåne - Ej medlem längre2008-05-30 13:33

Trashone, jag tror inte det minsta på stjärntecken. :)

Vilka av vattumannens egenskaper prickar jag in?

Positiva egenskaper:
* Fredsälskande (What's so funny 'bout peace, love and understanding?)
* Lojal och har många vänner (lojal, det är jag, men mina vänner kan jag räkna på ena handens fingrar... tar vi däremot in bekanta, så kan jag räkna dem på båda händernas fingrar... plus tårna på högerfoten)
* Fördomsfri och accepterar folk som de är (ingen männsika är helt fri från fördomar, men jag försöker)
* Personlig frihet och rättvisa betyder mycket (beror på hur man definierar "personlig frihet")
* Annorlunda, uppfinningsrik och intellektuell (annorlunda, javisst, och om uppfinningsrik på något sätt är relaterat till kreativ, så javisst där med... intellektuell vill jag gärna tro att jag är)
* Struntar i konventioner och "allmänhetens" åsikt om honom/henne (indeed)
* Reformvänlig revolutionär (någotsånär)

Negativa egenskaper:
* Självgod och trotsig (verkligen inte självgod, men något trotsig)
* Går glatt med på att förändra världen men vägrar ändra sig själv och tenderar till att benhårt hålla fast vid sina åsikter. (det stämmer rätt så bra)
* Kan vara svår att nå in till, skärmar gärna av sitt rätta jag (ja, en försvarsmekanism jag har för att undvika att bli sårad... och såra)
* Osäker som äktenskapspartner (?)
* Kan vara kylig, okänslig och distanserad inte bara när det gäller kärlek (hmmm...)
* Trotsig, oberäknelig och rebellisk (någotsånär)

Och det där såg ju ut ungefär som det såg ut på skytten....

trashone - Ej medlem längre2008-05-30 13:35

Vagt så det förslår. Funkar på mig med ser jg, och jag är inte skytte.

zmiley2008-05-30 13:43
Antal inlägg: 2170

Jag är en clown som älskar att synas och väcka känslor. Har också en mörk sida som jag döljer väl..... Är lat och bekväm, gillar katter och har en fetisch för vaniljhjärtan. Gissa mitt stjärntecken.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-30 13:48

Jag är rätt blyg och har en ljus sida som jag döljer väl. Hatar att synas och brukar därför mest röra mig ute på nätterna. Är obekväm och energisk, vilar frenetiskt varje dag.

trashone - Ej medlem längre2008-05-30 13:49

Skata och katt på er två?

*vilt gissande*

trashone - Ej medlem längre2008-05-30 13:50

Skata.. finns nog inte kom jag på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?