Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade34
Mobilspel
Pågående19 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gariam - Ej medlem längre2008-06-01 21:06
Antal inlägg: 2590

Sitt i en mörk garderob 1 timme om dan så går det över.

gonewiththes2008-06-01 21:22
Antal inlägg: 47

Älskar vintern, och hela långa vintern har jag fått höra klagande om hur mörkt och kallt det är.
Nu när den hemska sommaren kommit tycker jag att jag kan få klaga lite över den utan att någon ska bli sur för det.

Nattravn - Ej medlem längre2008-06-01 21:25
Antal inlägg: 9141

Eller så kan du tänka på hur jobbigt det var när de andra klagade, och låta bli utsätta andra för det? *drar till med en chansning från klar himmel*

gonewiththes2008-06-01 21:29
Antal inlägg: 47

Njaa.. känns bättre att hämnas :P

gic - Ej medlem längre2008-06-01 21:36
Antal inlägg: 241

Och det va fiiiiint väääääääääääääder........ ......

Ok tänkte jag, äntligen en tråd där jag trodde något av följande skulle dyka upp,

Nu får det va nog...
- 1.25 miljoner barn dog i irak under 90 talet pg a FNs sanktioner
- 3 miljoner irakier anses dött under andra Irak kriget
- All integritet är försvunnen pg a Kamersamhället och Övervakningssamhället (ECHELON se wikipedia)
- Svenska Pass som äger vår biometriska data ägs av ett multinationellt finskt bolag som i sin tur ägs av ett Franskt globalt företag
- Folkmord är ett återkommande fenomen som är större än tidigare nämnt under WW2.
- 1% äger 43% av sverige
- Moderaterna håller i Irak konferens och slickar Condolezza Rice i .... där huvud nyheten är trafiken i sverige under omständigheterna eller affärsmöjligheten runt Infracity...

Ja, vad som helst förutom gnäll om vädret.

Yonderboy - People Always talk about the weather
www.youtube.com/watc...rF ML2nl9XY

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-01 21:39
Antal inlägg: 7605

Nu är den förbannade sommaren här,
en obeskrivlig plåga.
Svettig och dammig och slö och tvär,
torteras jag av sol.

Hur sommarn kan vara så populär,
det är för mig en fråga.
Jag pustar och flåsar med stort besvär
bland sippor och viol.

Fan vad jag plågas och lider,
huden är rödbränd och svider.
Svedan är värst bak på ryggen.
När solen gått bort kommer myggen.
På dagarna får jag sviter
av småkryp som stinger och biter,
spyflugor, humlor och bromsar och myror och getingar.

Törsten är olidlig, ölet ljumt
och maten står och surnar.
Sommarn som skalderna jämt berömt
får gärna bli till höst.

Blekfeta kärringar på var strand
är gnälliga och sura
på ungar som bråkar och kastar sand
och spiller saft och glass.

Vi badar i avloppsbrunt vatten,
får maskrosor uti rabatten.
Luften den stinker utav tjära,
vad mer kan Carl-Anton begära.

Om jag ligger i solen och lurar
väcks jag av åska och skurar.
Drömmen vi drömde om sommarn i vintras
var alltför falsk.

/ Bengt Sändh

mamman - Ej medlem längre2008-06-01 21:56
Antal inlägg: 6379

Sommaren är underbar!!!
Jag sitter nu med tokstress inför tenta på torsdag och sambons 40-årsfest på lördag... Så blir man lite irriterad över något och så kommer barnen och avbryter en hela tiden... Och så blir man lite arg för man inte kommer ihåg något viktigt som stog på förra sidan i boken osv....
Sen kommer en bris med alla underbara dofter och man ser solen, känner värmen och blickar ut över äppelträd med miljoner blommor!!
UNDERBART!!!

E Solu - Ej medlem längre2008-06-01 22:07
Antal inlägg: 4715

Själv gillar jag när det regnar. Men man blir jämt så deprimerad då för alla andra är så sura.

mamman - Ej medlem längre2008-06-01 22:26
Antal inlägg: 6379

Är f.ö lite avis på boyakashas pussmun...

Katrine122008-06-01 22:32
Antal inlägg: 10

Nä, det är härligt när det är så här varmt. När det blir för vart så går jag in till min AC, rekomenderas

Peddape2008-06-01 22:44
Antal inlägg: 647

E Solu
Vad gäller spinga i värmen. Funkar det så eller, du driver inte? Tänkte ge mig ut o springa igår när det va som varmast, men tänkte att då att jag pallar nog inte av det i värmen.
För övrigt så tycker jag det är ok att utrycka sig och klaga lite grand emellanåt. Jag skulle vilja klaga lite på alla som klagar på dem som klagar!

illiterate - Ej medlem längre2008-06-01 22:49
Antal inlägg: 6521

Ja det funkar så, man klarar värme bättre när man rör sig än när man är stillasittande.

Peddape2008-06-01 23:26

Jo det låter ju ganska förnuftigt egentligen. Eftersvettningar då? :P

E Solu - Ej medlem längre2008-06-01 23:33

Saken är den att jag nästan frös när jag kom hem efter joggingrundan istället (på ett skönt sätt, inte som vinterkyla). Kroppen anpassar ju värmeproduktionen efter behovet. När man hettat upp kroppen ordentligt några minuter och sedan tar en sval dusch (inte kall, det får omvänd effekt) så har man dels kylt ner sig, och dels slutat att skapa värme i onödan.

En tvärtomeffekt uppstår om man äter glass, och kyler ner gommen på detta sätt. Hjärnans temperturreglage tror då att det blivit kallt, och hjärnan hettas upp, varpå man kan få huvudvärk. Ett fulhack som uppfanns av en av betatestarna av människokroppen är att pressa tungan mot gommen, vilket värmer upp hjärnans termostat, varpå hjärnan slutar värma sig själv.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-01 23:38
Antal inlägg: 7605

Mja, hett kaffe i solvärmen gör mig faktiskt inte varmare, konstigt nog.
AC är härligt. Hundägare, har ni bil med aircondition, så kör den för fullt och stoppa in vovven i bilen. Bada funkar också. En barnpool för hundar kanske om man inte har tillgång till fjällbäckar, som jag.

E Solu - Ej medlem längre2008-06-01 23:38

Ännu bättre än att springa, om man råkar vara rik, är att köpa en cykel och cykla. Det säger sig dock nästan självt, men jag kom på att man bör påpeka det så att inte alla som har investerat i cyklar sliter ut knälederna i onödan.

Hillegnu2008-06-02 00:05
Antal inlägg: 710

Jag hoppas på en sommar likt den som var 2006. Regnade en dag på hela min ledighet som varade 2,5 månad. Gotlands landskap var helt gråvitt och bönderna slet sitt hår medan vi andra badade i havet som blev 25 gradigt. Helt fantastiskt! En sån sommar tror jag på!

Peddape2008-06-02 00:23

Min far är bonde. Det blir jobbigt om han skall behöva slita sitt hår (det han har kvar).

Ydh2008-06-02 00:24
Antal inlägg: 211

Ni som gör det: Ge f-an i att klaga på värmen!! Flytta till Grönland istället, så slipper ni skiten.

SOMMAR <3
STUDENTEN 5/6 2008!! <3

sjutusan2008-06-02 07:40
Antal inlägg: 824

Tycker vädret är lagomt jag. Boyakasha.. Kiss me tiger!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?