Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mårten2008-06-05 15:51
Antal inlägg: 2529

om du använder vista är din dator per definition kaputt.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-05 16:01
Antal inlägg: 2483

ordsvall, nej filerna är temporära, stäng ner firefox och ta bort filerna så är allt bort. Inget installeras eller blir kvar, det var just därför vi valde den modellen.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-05 16:03

Om Firefox kraschade så är det förresten möjligt att går att stödja trots allt. Jag ska undersöka saken.

ordsvall - Ej medlem längre2008-06-05 16:22
Antal inlägg: 425

yippee! *väntar med tindrande ögon*

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-05 18:22

ordsvall, har testat i windows vista nu, det fungerar fint i FireFox, men inte Internet Explorer. Den version du har fungerar i 32 bit Vista Home Premium. Är det en 64 bitars version du kör?

emman2008-06-05 18:54
Antal inlägg: 1630

även Opera funkar i Windows Vista

ANDERStG2008-06-05 19:32
Antal inlägg: 7560

Brickställen dyker väl upp så många gånger som det finns anagram på amma brickställ? (STORKNA/KONSTRA/SNOKART tre gånger) Men då jag tränar sjuor, 51-100, så dyker AMNESTI/SENTIMA bara upp en gång.

Då den här buggen kan betecknas som allvarlig och gör programmet nästan obrukbart tycker jag ni ska se på det så snabbt som möjligt. :)

ordsvall - Ej medlem längre2008-06-05 20:19
Antal inlägg: 425

ordvältaren: jag har en 32-bitars Vista Basic. säg att det är nån inställning eller nåt annat trivialt som behövs för att det ska funka, snäällaaa... =D

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-05 21:04

AnderstG, Vi ber om ursäkt för vållat besvär :(
Problemet ligger i att många ord har samma sannolikhet som AMNESTI och SENTIMA (1/12240). Det betyder tyvärr att vissa anagram kan hamna på varsin sida om gränsen ibland, här är plats 85-113

UNDERST
TIGREAN
STENRIK
SNOKARE
SNEDTAK
SKONERT
SKONARE
SIGNERA
SENTIMA
SENDRAG
NEUTRAL
NERSLAG
NEDKAST
MONTERA
MONSTER
MINARET
LUNTARE
KRISTEN
KONTERA
KONSERT
KNOSTER
KERATIN
KAROTEN
KANSLER
GRENSLA
ARTENOM
ARSENIK
ANSIKTE
AMNESTI

Samtliga har sannolikheten 1/12240, det bästa sättet att komma runt problemet är att helt enkelt göra egna listor där man själv bestämmer hur många ord som får vara med. Man kan även i värsta fall öka sitt intervall med nästföljande 5o. Det är möjligt att vi försöker ordna en anagramorganiserad sannolikhetslista, men vi kan tyvärr aldrig garantera att alla ords respektive anagram kommer befinna sig på rätt sida om intervallgränserna. Eventuellt kan man tänka sig nån pre-scan som tittar på listan och delar av den vid anagramskifte då sannolikhet överbryggar intervallgräns. Tåls att fundera över :)

ordsvall, Jag skulle vilja be dig prova Opera, kontakta mig via pm så ska jag skicka en debugversion till din vista så att vi kan reda ut vad det är som strular. Eftersom det funkar på premium 32 borde vi nog kunna lösa det även på din version.

ANDERStG2008-06-05 21:39

Ok, bra svar. Jag får leva med det. :)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-06 01:39

Nu har jag försökt i ett par timmar att få Brickräknarn att krascha i Windows Vista, helt utan framgång. Den tycks faktiskt fungera utmärkt. Ett tag trodde vi att det kunde vara relaterat till Norton (ingen större skräll) men hittills har det fungerat även med sånt elände installerat.

Vi undrar nu om några fler användare av Vista har haft problem med brickräknaren, än så länge har vi bara fått en felrapport från en användare med Vista Basic 32 bit. Vi har inte lyckats reproducera felet på någon av våra Vistainstallationer. Stöd för Vista var inte tänkt från början, men efter att det visat sig fungera utmärkt med både Firefox och Opera så tyckte vi det kunde vara värt att undersöka saken lite.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-07 03:01

Nytt program för hakningsträning:
www.mortem.se/scrabb...ag alaz.zip
Hagalaz (uttalas Hak-kalas) är ett program som innehåller samtliga* giltiga ord som utgör hakningar på någon av alfabetetes bokstäver.
Starta programmet, välj bokstav och riktning för hakningen och öva på dem. Programmet är byggt på Practicando och är lätt att använda.

*Bokstaven A har över 2000 hakningar, vi har tagit med de 1000 mest sannolika i längden 4-7 bokstäver. För den som vill utforma egna listor att öva på och även ha den kompletta A-listan rekommenderas www.scrabolatorium.com och dess Flängbibliotek där kompletta hakningslistor finns att tillgå.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-07 12:20

För den som vill träna på engelska listor finns redan dessa på den engelska delen av Scrabolatorium® i dess så kallade Extendibrary från A - Z, man kan helt enkelt kopiera dem och ladda dem manuellt i Hagalaz.

ANDERStG2008-06-07 12:29

Brickräknaren tar för lång tid att läsa av då hjärnan ska sålla bland nollor och likhetstecken. Istället kunde ni låta den visa så många bokstäver som finns kvar (8 A i början) med en gemensam vänsterkant. Sedan försvinner bokstäverna längst till höger kant då de används.

ANDERStG2008-06-07 12:30

BB
C
DDDDD
FF

osv

ANDERStG2008-06-07 12:31

Spamvarning...

Om första spelaren lägger TBC så ser räknaren sedan ut så här

B

DDDDD
FF

Idén är direkt från avprickningsprotokollen vid irl-spel.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-07 13:10

Nåt år det här hållet?
www.mortem.se/scrabb...ak narn.zip

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-07 13:30

Vi har lagt upp en nedladdningssida nu, så att man lätt kan få rätt versioner: www.scrabolatorium.c...dd ning.php

ANDERStG2008-06-08 08:32

Japp, nu är det ett nöje att använda brickräknaren. En ytterligare förbättring kunde vara att använda en font där alla bokstäver tar upp lika mycket bredd (monospaced).

ANDERStG2008-06-08 08:39

O så kan utrymmet för Q och W tas bort. Ingen kan lyfta dem, hur mycket man än önskar det åt motståndaren.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?