Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Teppy | 2008-06-04 14:46 | |
![]() | Barbi, har du pratat med pojkarna? Hur gamla är dem? | |
| barbi | 2008-06-04 14:48 | |
![]() | ja har pratat flera gånger me dom.. nu vill ja inte ha nå påhopp eller nåt de här är va barna själva har sagt " att dom håller ihop för att dom är släkt att min son är svensk" dom är allt från 7-13år | |
| Teppy | 2008-06-04 14:52 | |
![]() | Så det är invandrar pojkar? Men suck.. Håller dom på såhär för att din son är svensk? Eller tror du att något annat ligger bakom också? Har din son gjort något mot dom också nångång? | |
| milly25 | 2008-06-04 15:01 | |
![]() | jo visst så kanske de e att de är släkt men vad säger de att din son gjort för om de e deras ända ursäkt så måste han gjort nåt annars är det helt sjukt av dem, o deras föräldrar, om det inte slutar får du göra som min jobbarkompis gjorde, ringde föräldrarna o sa "- Om en vecka ska era barn be om förlåtelse och sluta trakasera min son annars polisanmäler jag".. och det gjorde hon visst vart det ett jäkla liv och skolan var tvugna att agera men situationen blev sedan bättre | |
| milly25 | 2008-06-04 15:02 | |
![]() | är du säker på för att han vill att de slutar? Kan han inte göra det för att de tvingar honom till sånt? Lurar han till det? | |
| milly25 | 2008-06-04 15:03 | |
![]() | asså sno pengar | |
| barbi | 2008-06-04 15:06 | |
![]() | mm de är de.. dom har sagt till mig att min son inte passar in och att dom är släkt o håller ihop.. ja vet att min son har försökt o ge igen för några dagar sen men då va ja tvungen o gå ut då va dom ca 15st o han va själv o dom skriker slå han slå han.. så ja går ut men så fort dom såg mig så sprang alla i väg.. o ja fråga min son vad som hade hänt då hade de börjat me att dom hade sagt ursäkta orden nu" knulla din mamma" o han hade sagt tillbax o då kom flera st o skulle piskan han för han fick inte säga så till dom.. känner att de är lite mitt fel oxå för ja har sagt till min son att slå tillbax så de vart lite fel den gången för han hade ju ingen chans mot såå många | |
| barbi | 2008-06-04 15:09 | |
![]() | om ja tänker efter så tror ja att han vill vara kompis me dom för han har även tagit tex spela av sig själv o gett dom (ca ett år sen) ja har helt ärligt tänkt tanken o polisanmäla några av dom. men skulle polisen bry sig? allså me tanken på att dom är så små? | |
| barbi | 2008-06-04 15:11 | |
![]() | alltså min son är ingen ängel han kan vara jävlig han me men han har alltid respekterat mig o lyssnat men nu är han som förbytt:(( hänger inte me alls.. men ju mer ja skriver nu ju mer kommer ja på som kan hänga ihop varför han har blivit så här bla de här gänget.. hur ska ja få ett slut på de här | |
| milly25 | 2008-06-04 15:13 | |
![]() | det var juh bara några dagar sen. Det verkar som det hållit på längre än så. O dessutom låter det som hot om misshandel. det är allvarligt o de e fler många fler än din son! Inte bara i skolan utan hemma med, antingen måste nåt ha utlöst detta bråk eller så ska de andra barnen spela tuffa inför varandra o går då på den som är minst eller ensam.. så jäkla sjukt av föräldrarn o säga Pojkar är pojkar.. visst upfostra dem till gentlemen då för fan!!! Nä du får nog blanda in polisen nästan tycker jag om föräldrar och skola inte verkar bry sig eller "inte kan" göra nåt.... | |
| robban72 | 2008-06-04 15:16 | |
![]() | Han kommer aldrig att köpa sig in i gänget, han kommer nog att bli utnyttjad en lång tid framöver, du får nog försöka hjälpa honom att hitta en ny kamratkrets | |
| barbi | 2008-06-04 15:20 | |
![]() | ja har sagt många gånger till han att han bara ska strunta i dom för han har ju andra kompisar.. men några av dom tar avstånd från min son när dom andra kommer.. har tom me tänkt tanken o flytta från stan för ja är så rädd att de kommer o gå för långt nån da för ja ser att min son blir mer o mer arg på dom.. nån som vet om ja skulle få hjälp av polisen o va dom skulle göra isf? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-04 15:21 | |
![]() | Rent spontant så tycker jag att detta på något vis borde gå genom unganas föräldrar (som du ju försökt tala med...?)... | |
| robban72 | 2008-06-04 15:24 | |
![]() | Har du möjlighet tycker jag att du ska flytta till en annan stadsdel, byta skola. | |
| barbi | 2008-06-04 15:25 | |
![]() | tror mig har försökt så många gånger o prata me dom... ja har bett dom o komma till mig om min son gör nåt ist för att dom ska bråka.. o så fort ja kommer ut så sticker dom.. men hur ska ja få barna o sluta när inte ens deras föräldrar tycker att de är fel? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-04 15:29 | |
![]() | Är föräldrarna av typen "bryr sig inte?" eller är de bara svåra (obekväma?) att prata med? I bästa fall så skulle du ju kunna börja med de(n) förälder du känner dig bekvämast med och be om att få prata och säga att din grabb känner sig mobbad... börja i ändan med att inte få föräldrarna att hamna i försvarsställning, utan säg att din grabb mår dåligt och känner sig hotad och att du tycker det känns olustigt. Åtminstone jag tror att föräldrarna borde kunna relatera till det, misstänker också att det är lätt för föräldrar att hamna i försvarsställning om de känner att du "bashar" deras barn. | |
| barbi | 2008-06-04 15:31 | |
![]() | dom bryr sig inte dom tycker att pojkar är pojkar | |
| milly25 | 2008-06-04 15:35 | |
![]() | man kan ringa och råd fråga hos polisen på nr 11414 för frågor som inte rör sig om akuta brott. Gör det om du känner att en vacker dag kommer din åtta åring hem med bruta ben o blåtiror och en fläskläpp... skadar inte att fråga om råd. :) Annars bris vuxentelefon på nr 0771 150 50 50.. för vuxna med frågor om barn.. | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-06-04 15:37 | |
![]() | ok men säg åt honom atthan inte sk hänga med dom killarna som är dumma och kanske du kan gå till bup med honom det kan hjälpa! Lycka till! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-04 15:38 | |
![]() | Barbi, jag tycker du skall snacka med föräldrarna igen. Det är klart de bryr sig, och kanske har de inte förstått helt vad det är du försöker säga. Det låter ju som en ibland hörd ursäkt för pojkars lite mer våldssamma lekar, men knappast ens ok om det är som du beskrivit. Om du har lite känsla för grannarna, så kanske du kan snacka med någon annan i området först. Misstänker att det är känsligt här och att det kanske är så att du känner att det är "vi" och dom" (eller att de känne så), tror du måste bryta ner det... hur det nu skall gå till... | |