Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 998

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sejmårr2008-06-07 16:52
Antal inlägg: 843

Little-red! Så är det alltid för mig! När jag kommer på nåt så är det redan gjort!! :-(

sejmårr2008-06-09 23:44
Antal inlägg: 843

Nä, måste vi jobba upp frågan!
Ett torkat gäddhuvud och en svastika med en örn! Folk i huset har de mest inspirerande spionnamn från alla världens hörn. Hej, ni Betapetare! Visst tillhör ni Sveriges grädda?! Tänk till!

LadyZara2008-06-10 01:56
Antal inlägg: 1057

Jag tror att någon fångat en gädda och tänkt torka det som trofé så här:

azote.se/index.asp?g...%C 3%A5thus

Tyvärr hade denne någon ingen spik hemma och använde sin svastika-och-örn-pin för att sätta upp gäddhuvudet på väggen. Pin-varianten var inte helt lyckad och allt damp i backen...

LadyZara2008-06-10 01:57
Antal inlägg: 1057

det=huvudet

ANDERStG2008-06-10 11:01
Antal inlägg: 7560

Kanske gäddan åt upp en tysk marinofficer från någon sjunken båt. Sedan blev den kanske misstänkt och likviderad av Mossad.

dudeniro - Ej medlem längre2008-06-10 11:52
Antal inlägg: 6214

Nu har jag tänkt till och tillämpat alla mina tallanger (se bifogad cv). Slutsaterna av min skuggutredning är som följer:

Gäddan är en gammal symbol för list och slughet, samt om att hålla i hop och att ha ryggen fri. Gäddan skall tolkas som att du skall hålla dig jävligt lugn, och inte rota i någon annans sopor (logiken kan förstås utifrån bifogad cv, se punkt 2-3 i bilagan).

Pinsvarianten är också starkt symboliskt, kanske skall du gå ett extra varv runt bilen varje morgon för någon vill punktera dina däck (följ instruktionerna i klassiska spelet "Police Quest" för hur du kontrollerar däcken).

Örnen är irrelevant som fågelart. Det du nu skall oroa dig för är duvägg på din balkong/altan/uteplats. Om du finner ett sådant ägg så är det fara (som jag inte går in på här, vill liksom inte ta ut något i förskott).

Varsågod

RESUME
1. Master of symbolisk tolkning (kvasi)
2. Miljöcertifierad
3. Utbildning i call-center-astrologi och spådom
4. Svart bälte i dryghet.

dudeniro - Ej medlem längre2008-06-10 11:55
Antal inlägg: 6214

Vart skickar jag fakturan?

sissla2008-06-10 12:04
Antal inlägg: 77

Rolig som vanligt, dude (:

Efter en snabbkoll kan jag rapportera att saker o ting hittas i gäddor, t ex
babystrumpa (utan babyfot)
klocka
patron (!)
padda
eltandborste (kan den behöva.. )
morakniv
kapsyler

Gäddan du hittade har kanske hittat nån avrättad/dränkt nynazist, tyckt att han smakade bittert, spottat ut honom men inte lyckats bli av med nålen. Låter troligt tycker jag.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?