Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 998 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-10 07:01 | |
![]() | jeehunmoon, 1. Tråden handlar inte om skatt 2. Nej jag tror inte du är den enda pokerspelaren som bryr sig om skatt, men det är en annan tråd 3. Att dra en skiljelinje mellan spelare och ickespelare får trådens rubrik att verka rimlig och ger mitt påstående om poker som ny religion trovärdigt. Tack | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 09:28 | |
![]() | emman: det enda du skriver alltid är "du är ute o cyklar" o ska va dryg o ironisk som vindsus86 i mainchatten, men DU kommer aldrig med något konkret alls utan ska bara hacka på den som diskuterar o håller med dina kompisar. Vad tillförde DU i din post tycker du själv. Bidrog du med någon form av information som tillförde tråden mer fakta? Sansa dig lite själv o kom med fakta o ge fan inte mig order om att sansa mig, jag tar inte order av såna som dig. mårten: no vivo en la sierra no, pero al lado de la playa, tenemos 50m a la playa, y puedo ver la mar de mi cama. Y soy alto si, pero no tan alto que has escribiendo, y POLIZIA estaba una broma, pero tu no me ententido porke estas un majadero. ordvältaren: som svar på ditt "1. För att alkohol varit lagligtlänge i vår kultur och är kraftigt beskattat. Hade du lanserat alkohol idag hade det aldrig blivit lagligt. 2. Så vitt jag vet existerar ingen sådan kultur, Jamaica och Holland är väl knappast alkoholfria?" 1. Så du menar att lagar o paragrafer kan inte ändras? De var lagligt att köra utan både hjälm o bälte förr men har ändrat det, precis som spriten är oxo farlig men det har dom inte ändrat. 2. Indianstammar, djungelfolk, kulturer som bor i skymundan i sydamerika, asien osv osv. Där har dom ingen sprit, men röker gör dom, och inte Marlboro iaf, mer grön rock´n´roll-tobak då. Vad dör dom av då är mest troligt? Alkohol eller narkotikumbaserad substans? Sen la du inte någon aspekt på mitt "det finns många ungdomar som BÖRJAR med att testa på "röka" eller uppåttjack för att hamna i skiten som sedemera även blir vän med flaskan. Eller tror du bara på att det är tvärtom? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-10 09:32 | |
![]() | 1. Lagar ändras inte om det finns pengar att tjäna, du borde kanske omvärdera din bild av staten? Känns lite blåögt 2. Indianstammar, djungelfolk och kulturer i skymundan har väl så vitt jag vet ganska få trafikolyckor oavsett berusningsmedel, dessutom utgör de en mycket liten del av jordens befolkning. Antalet rattfyllor på månen är väldigt lågt, men det betyder inte att man kan åberopa statistik därifrån som jämförelsematerial i den här diskussionen... tror jag? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 09:47 | |
![]() | ordvältaren: jag citerar ditt första inlägg om detta "mormor1951, jag tror alkohol, cigaretter och lagligt spel är betydligt större problem än narkotika och prostitution." VAR står det att det handlar om trafikolyckor där? Det hela handlade om att DU trodde att alkohol vig o lagligt spel är större problem än knark o horor. Fel eller rätt uppfattat av mig?? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 09:48 | |
![]() | för att vara lite emman, nu e du lite ute och cyklar... | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 09:51 | |
![]() | jag har läst på nätet om statistik, och JA, fler dör av alkohol o tobak, ÄN SÅ LÄNGE, men knarket breder ut sig mer o mer till skillnad mot alkohol o tobak dör folk nyttjar det mindre o mindre, DÄRFÖR säger jag fortf att knark är STÖRRE problem och kommer bli det oxo eftersom det är en växande trend med narkotika, till skillnad mot tobak o alkohol. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-10 10:13 | |
![]() | Att rökningen börjat minska något handlar nog snarare om de absurda regleringsreglerna och om att tobaksföretagen bestämt sig för att flytta sina marknader och i viss mån även lägga om sin produktion. Vad gäller alkohol... Vinkonsumtionen ökar mer än öl och sprit. Det syns särskilt tydligt bland kvinnor, där vindrickandet dominerar, säger Sven Andreasson, alkoholläkare på Folkhälsoinstitutet. Följderna har inte låtit vänta på sig. www.gp.se/gp/jsp/Cro...p? a=371707 Svenska folkets alkoholkonsumtion har ökat kraftigt från mitten av 1990-talet till år 2005. Orsaken är nya EU-anpassade införselregler, sänkt alkoholskatt, längre öppethållanden och förändrade alkoholvanor i form av att vi dricker oftare och dessutom dricker vi mer vid varje tillfälle. De senaste åren har alkoholkonsumtionen ökat mycket snabbt. År 2005 uppskattades den totala alkoholkonsumtionen till 10,2 liter 100% alkohol per invånare 15 år och äldre. www.lulea.se/forinva...01 349.html | |
| Suds McDuff | 2008-06-10 11:05 | |
![]() | Jag spelar inte poker, och jag spelar inget annat om pengar heller. Men jag tror att jag skulle kunna bli bra på det, jag är bra på att analysera situationer och läsa av människor. Det finns mycket pengar att tjäna på dumma, rika och fulla amerikaner. Men jag har bestämt mig att aldrig börja, för jag har en så kallad beroendepersonlighet. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 11:29 | |
![]() | ordvältaren: Du nämner inte ett jota om att knark breder ut sig (jag fattar varför iofs), och att det kommer att bli ett mycket stort problem och redan är, jag pratar globalt, du kanske om din lilla by, vet inte, men de facto är iaf att knarket är/kommer bli största problemet, för det är väl fan så mycket farligare att dra en koka-lina eller en rökheroin-join om dan än att dra två burkar Falcon väl? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-10 12:02 | |
![]() | När kommer knarket bli det största problemet? Det vore trevligt med en tidtabell. Hittills tycks du vara ensam om att tro det, så det vore trevligt att veta när det är dags att börja oroa sig. | |
| jeehunmoon | 2008-06-10 14:33 | |
![]() | Ordvältaren, du sa aldrig om jag hade dina sympatier? "Att dra en skiljelinje mellan spelare och ickespelare får trådens rubrik att verka rimlig och ger mitt påstående om poker som ny religion trovärdigt." Klart att jag drar en linje mellan det i diskussion eftersom du själv verkar besatt av linjedragningen, lättare att dela in när vi talar om detta. Sedan skulle jag vilja påstå att det inte är närheten av religion, men många av oss tycker att vi är bättre/har det bättre ställt än många andra med frihet och pengar på fickan bland annat. Såna saker kan få oss att bli rätt dryga, vilket ger intrycket av att vi tycker att vi är ännu bättre än många andra än vad vi själva tycker. Jag tycker du borde joina vår skara för många av oss är redan besserwissers och du passar profilen. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:38 | |
![]() | <När kommer knarket bli det största problemet? Det vore trevligt med en tidtabell. Hittills tycks du vara ensam om att tro det, så det vore trevligt att veta när det är dags att börja oroa sig.> ordsvällaren: Du ser inte knark som ngt problem alls? Kanske du är för att legalisera skiten? Eller nyttjar du själv? Läser du aldrig om drogpåverkade som gör brott? Är detta inget problem då? | |
| Mårten | 2008-06-10 15:11 | |
![]() | ElPatron, Eftersom min grundinställning alltid är allt en person som utger sig för att vara pokerspelare säger från början till slut är lögn tills något annat har bevisats utgick jag när du sa dig bo i spanien men kallade polisen vid dess italienska namn att du ljög om att du bodde i spanien. Min skepsis om fattar normalt även huruvida folk som säger sig vara pokerspelare faktiskt spelar poker. Jag har efter att ha läst dina rabiata inlägg de senaste dagarna trots allt kommit fram till att du nog säkerligen spelar poker. Du har nog även spenderat en hel del tid i Spanien utan att ha studerat spanska innan du begav dig dit och lär dig språket genom att höra det, eftersom du formulerar dig vettigt men stavar som en kratta. Det kan ju också förklara "polizia"-incidenten. Jag utgår därför från att du har spelat massor av poker, och tjänat massor av pengar, och använt de pengarna till att flytta till Spanien, eftersom det är varmt och skönt där och som du säger du kan bo 50 meter från stranden och spela lite på din dator när det faller dig in. För att bli så bra på poker som du måste ha blivit för att tjäna dessa pengar, krävs som jag ser det dels någon form av intelligens, och framförallt åtminstone något korn av slutledningsförmåga. Nu argumenterar du i denna tråd på ett sånt sätt som du gör mot ordgrävaren, t.ex. "Narkotika är inte det största problemet => Narkotika är inget problem alls" (alla problem kan inte vara det största problemet, och det kan faktiskt finnas mer än ett problem på samma gång), "X anser inte narkotika vara det största problemet => x "nyttjar själv" (kommentar överflödig egentligen) och jag kan inte riktigt se hur dessa felslut som till och med de flesta högt stående primater skulle skratta åt kan vara produkter av en hjärna som inbringat vinster i ett intelligenskrävande skicklighetsspel som poker. Min slutsats är därför att du omöjligen kan vara så korkad som du framstår i denna tråd utan bara gör dig dum för att väcka uppseende. Det är inte så trevligt och jag tror inte någon tycker det är roligt, i alla fall inte längre. Sluta med det. Jetzt bitte... | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 15:20 | |
![]() | mårten: 1. Jag är INTE pokerspelare, men tittar på det på TV ibland för det är kul. 2. Jag bor i Spanien, du kan få adress o nummer om du misstror mig, har lärt mig språket själv, och skriver vissa ord fel medvetet likadant som man gör på svenska (tex Det är ok, skriver man D e ok, också som oxo, osv), polizia var ett skämt som jag oxo skrev, porque stavas porke på dataspråk, trankilo likaså, kiro osv osv... eftersom jag skriver sms o msn på spanska så har jag lärt mig korta ner precis som svenskan i sms o msn, så kallat dataspråk. Adios! | |
| emman | 2008-06-10 17:08 | |
![]() | Jag har jobbat fram till nu och därför inte kunnat besvara elPatron i tråden tidigare elPatron 2008-06-10 09:28 emman: det enda du skriver alltid är "du är ute o cyklar" o ska va dryg o ironisk som vindsus86 i mainchatten, men DU kommer aldrig med något konkret alls utan ska bara hacka på den som diskuterar o håller med dina kompisar. Vad tillförde DU i din post tycker du själv. Bidrog du med någon form av information som tillförde tråden mer fakta? Sansa dig lite själv o kom med fakta o ge fan inte mig order om att sansa mig, jag tar inte order av såna som dig. elPatron: Jag skrev att jag ansåg att du var ute och cyklade, för att jag tyckte det (och har knappast ändrat inställning sen dess i frågan). Det är inget drygt standardsvar jag använder i alla trådar. Jag anser själv att jag skriver i trådar för att DISKUTERA mina och andras åsikter och för att jag tycker om att argumentera. Jag anser mig inte vara drygare än någon annan (dig t.ex). "Håller med mina kompisar"? Oftast väljer jag att umgås med människor som ligger ganska nära mig i åsikter, inte alltid dock och när jag inte håller med dem så säger jag det, lika väl som att jag absolut håller med när jag anser att någon briljerat i en diskussion. Jag skulle även vilja veta vilka "mina kompisar" är enligt dig? Du är för mig en total främling, som jag dock sett skriva i flertalet trådar. Jag torde vara detsamma för dig. Mårten är väl min "kompis" eftersom vi ligger med varandra, men jag är på intet sätt hans knähund. Jag råkade helt enkelt anse att ditt härjande var irriterande då du skrev alla på näsan om hur fel de hade, men inte kunde komma med några som helst fakta själv. "Så här är det och dina faktakällor har fel" brukar inte vinna några diskussioner, eller anses tillföra något som helst av intresse. Åsikter är alltid intressant att höra, men att hävda att man själv har rätt och andra har fel, utan minsta lilla rad att backa upp det med är en helt annan sak. Jag är väldigt sansad. Jag vet inte riktigt vad det är för fakta du vill att jag ska komma med? JAG har inte hävdat att "så här är det". Jag kommenterade att ditt sätt att "argumentera" inte riktigt funkade. Jag gav dig inga som helst order, och "såna som mig" vet jag inte riktigt vad det är tänkt att betyda, så jag väljer att inte bemöta det alls. Jag kan även tillägga att min åsikt om att du "var ute och cyklade" på intet sätt var ironisk. | |