Spelrum
Giraffen | 49 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 83 |
Mobilspel
Pågående | 20 458 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:39 | |
![]() | Jag är inte allergisk men är inte intresserad av att gå på fik eller restaurang där en massa hundar huserar. Tanken på en våt hund som plötsligt rister hela sin kropp så päls, vatten och dregel från munnen far kors och tvärs känns minst sagt oaptitlig. Urrrrk! Det i kombination med doften från en våt hund räcker mer än väl för hundförbud på matställen för mig. | |
Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:40 | |
![]() | Amen to that Fantasi_regn :) | |
Miss_jk | 2008-06-09 20:40 | |
![]() | Tvärtom vad? Det var väl båda sidorna som stod med där eftersom det råder delade meningar. | |
lisatheman | 2008-06-09 20:42 | |
![]() | alltså, att det är bra att utsättas för pälsdjur under första levnadsåret om man vill minska risken för allergi. tycker nite heller det är så fresch med djur på restauranger, speciellt inte inne. man skaffar väl för övrigt inte djur till sina barn som man själv är allergisk emot? | |
Miss_jk | 2008-06-09 20:43 | |
![]() | De har överansträngningsastma så för dem är det inga problem med pälsdjur. De problemen fick jag. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:44 | |
![]() | Med tanke på hur många allergiker vi har vore det diskrimenerande att få ha husdjur på restauranger eftersom allergikerna tvingas äta med täppt näsa och det ju alla hur kul det är. | |
lisatheman | 2008-06-09 20:45 | |
![]() | efter att inte ha utsatts för det som nybakad ja.. :P i senare barnaår kan man dock ganska lätt utveckla allergier. | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:46 | |
![]() | Jag skulle inte vilja sitta på ett café där det finns husdjur som inte är tränade att sitta och lyda. Annars så har jag inget emot att sitta bland hundar och annat på cafeér och annat. Detta med ohygieniskt, hm, som jag påpeka här innan så beror det helt på hur väl man tar hand om djuret. Själv har jag inget eget husdjur men då jag t.ex rastat en hund så låter jag inte hunden gå och nosa i all skit som finns. Barn tycker jag är mer smittspridande. En bekant blev sjuk på grund av ett dagis som bakat chockladbollar som de sedan fick ta hem till familjen. Ja, man kan ju tänka hur många bakterier som fanns i degen. | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:47 | |
![]() | Hundar i stadsmiljö är av ondo. Hundar,barn och tedrickare bör hållas borta från krogen. | |
Miss_jk | 2008-06-09 20:47 | |
![]() | Okej, så ingen över huvud taget borde egentligen vara allergisk eller? Om det vore så enkelt så känns det som att man skulle utsätta barnen för allt det redan på BB. | |
Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:52 | |
![]() | Fast det är ju inget jag ser när jag är på restaurang. Däremot är det lätt att tappa aptiten när en hund ligger och slickar sig i skrevet mitt framför ögonen på mig när jag ska äta. | |
Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:52 | |
![]() | Mitt svar var till Pg up! | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:55 | |
![]() | Fantasi_regn, ah, det har att göra med aptit också. Men hur kan du garantera att det inte sitter t.ex en människa som petar sig i näsan eller loskar ut en svettig, salivfull loska? Eller är det kanske inte lika aptit nedsättande som när en hund tvättar sig? | |
Miss_jk | 2008-06-09 20:57 | |
![]() | Det känns som att risken är betydligt större att en hund tvättar sig än att någon loskar i maten. Och skulle då någon loska i maten så skulle han nästan garanterat bli utslängd eftersom det inte heller är särskilt trevligt. | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:59 | |
![]() | Pg up: Jag tror att det är dags för dig att byta stamkrog. | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:59 | |
![]() | Loskar i maten? Nu mena jag: loska på asfalt/marken. Sorres att jag inte var så tydlig. | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:01 | |
![]() | Och nu snackar jag om uteserveringar/ute caféer osv osv. Ej inomhus. Och om det är inomhus så: petar sig i näsan då? osv. Människan är inte ett dugg renligare eller mer hygenisk än vad ett djur kan vara. | |
Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:01 | |
![]() | Nej det kan jag inte garantera. Men det är ändå lättare att säga åt en människa att bära sig ordentligt åt vid matbordet än att få en hund att sluta slicka sig, fnatta sig så pälsen yr, rista på kroppen, dregla osv. Dessutom undrar jag var man ska dra gränsen. Ska det vara lika ok att med sig sina tre Grand danois-hundar som sin dvärgpudel? Ska jag få ta med mig min minigris? Iller? Vilka husdjur ska vara ok? | |
lisatheman | 2008-06-09 21:01 | |
![]() | vi skulle ha bra mycket mindre allergier. det finns också ärftlig allergi som inte går att göra lika mycket åt. faktum kvarstår ju att 'ju renare land, ju fler allergiker'. överbeskyddande samhälle? - ja. | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-06-09 21:01 | |
![]() | Pg uo: Du kanske skulle börja käka ur skål. | |