Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 998 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MissT | 2008-06-11 10:38 | |
![]() | Ja det är jobbigt för oss gnälliga svenska nu när inget är "lagom". Det är för varmt, det är för kallt, det är för regnigt, det är för soligt.... Vi är såna patetiska människor som ska ha det så tråkigt lagom jämt. Själv älskar jag alla väder! Sol och varmt = Bada och slappa Regning och varmt = Mysigt bad i en sjö eller en riktigt mysig promenad i regnet Regningt och kallt = Kudde och täcke på soffan och kolla på en bra film Snö och sol = Göra snögubbar, åka skior, åka skoter Snö och iskallt = Pyssla hemma, dricka varm choklad umgås inne med familjen | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-11 11:04 | |
![]() | Åh, vad du är optimistisk MissT..=) Oftast gillar jag alla väder,* bara man har bra kläder* men idag hade jag velat ha varmt o soligt och inte blåsigt, blir på ännu deppigare humör nu när det är tråkigt väder också! | |
| MissT | 2008-06-11 11:15 | |
![]() | Inte Bennyboll! Vad kan man göra i dåligt väder som får en att må bra? Gå och se den där filmen på bio som man velat se så länge, shoppa, läsa en bra bok, krypa upp i soffan med en bra film, besöka badhuset och sol, basta och bubbla eller kanske unna sig en liten tupplur mitt på blanka dan? Jag gillar också sol och värme men nu fick jag en ledig dag i lugn och ro inne istället. | |
| asboi | 2008-06-11 12:04 | |
![]() | Snälla miss T. herregud vad jag är spagetti på hela det här "svenskar är så lagom". Är jag lagom för att jag hatar snö? borde inte slask vara "lagom" en vinter dag? runt 1-2grader ute, helt perfekt, va? tok lagom. | |
| tuta | 2008-06-11 12:20 | |
![]() | tycker de har varit underbart me värme... har inte känt att man har behov att åka på solsemester direkt.. sola o bada som tokar... men tycker att de e rätt skönt nu oxo när man kommer in efter en regnskur o känner hur ren luften är.. pollenet har åkt i backen o man kan andas utan att pipa.. :) | |
| Miss_jk | 2008-06-11 12:35 | |
![]() | Lagom är man väl inte för att man gillar en viss sorts väder? Fattade inte ett dugg av den kommentaren. Jag älskar sol, och då ska det definitivt inte vara lagom med sol, utan det ska steka på utav bara h-e. Och när det regnar (ja, det kan få göra det någon enstaka dag i månaden typ) då vill jag helst att det ska spöregna, åska och blixtra. Sådär så att det blir alldeles mörkt ute. | |
| tuta | 2008-06-11 12:59 | |
![]() | mm, håller me dej miss_jk. sååååå nice med ösregn o åska... ska de va så ska de vara. håller även med om att de ska steka om de väl steker.. haha =D lagom e så...lagom... tråkigt.. mitt emellan.. bläää.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-11 13:04 | |
![]() | Jag har märkt att jag klagar mindre och mindre på vädret. Kanske är åldern. Numera så tas det mesta (utom blankis) med jämnmod. Är vädret lagom så fine, finns nog kläder till det med. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-11 13:07 | |
![]() | Då August gnäller om att det är vinter, och sen när det är sommar, ja, då gnäller August om att det var vinter, och sen när det blir höst, ja, då är det inte heller något vidare för då är August deprimerad av mörkret och när det är vår, då är slask något som det gnälls över av August. Ja, jag undrar vilket väder August vill ha och när det är dugligt. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-11 13:09 | |
![]() | Och givetvis gnäller August om att det är varmt på sommaren, och att kläderna klibbar. | |
| MissT | 2008-06-11 13:16 | |
![]() | Mitt inlägg baseras på att det finns en tråd som heter Phuu va varmt och nu en Brrr va det är kallt. Folk är ju aldrig nöjda. Mellan kallt och varmt ligger väl kanske lagom? Kul att folk reagerar på att jag har en åsikt.... | |
| Miss_jk | 2008-06-11 14:17 | |
![]() | Men är det samma personer som startat de trådarna då? Den ena kanske älskar iskallt medan den andre älskar stekhett. Då är det inte så lagom.Sedan beror det väl faktiskt på vad man gör. Jag älskar som sagt stekhett, men det är liiiite trist och jobbigt att jobba sådana dagar, liksom det är liiiite jobbigt att vara ute och promenera utan paraply i spöregnet som jag också gillar. | |