Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 20 061 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-10 14:52 | |
![]() | Ja varför inte mommes... bra skrivet. Är det ok för dem som tycker att det gör väl inget med mer övervakning. Borde inte telefonsamtal och e-post kunna likställas med vanliga brev? De kan ju förvisso öppnas i vissa fall, men åtminstone kommer jag att få reda på att så har skett... räkna inte med att SÄPO kommer att skicka ett brev där de förklarar varför de lyssnat på dina telefonsamtal och att de beklagar det... | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-10 15:03 | |
![]() | <Dyslekso. jag är mycket förbannad, men lite nöjd att vi troligtvis kommer få se några politikers drog och hor-inköp dokumenterade> ordvält: Sedärja, där kom det problem med knark igen :P <Det är väl lika bra att säpo öppnar post också då och kollar om våra vykort är godkända :/ Finns visst inget privatliv någon stans.> mommesfrites: Man behöver inte öppna vykort ;) <elPatron: men du vill väl inte att emman ska kunna se dig när du är ute och cyklar? :)> dyslekso: Min cykel e stulen nu så emman kan inte se mig vara ute o cykla mer ;) dudeniro: Sant de där om kamera på allmän plats, dom får gärna skylta med att "hela stan är övervakad" så vet man det, så åker fler dit, men som du sa, min e-post vill jag inte visa för kreti o pleti. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 15:07 | |
![]() | Jaha, har du fått cykeln stulen? Då förstår jag att du blev arg när emman stal din självkänsla också :) Ingenting får man ha ifred nu mer. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-10 15:10 | |
![]() | Disculpe el Patron :) Öppnar post OCH kollar vykort. Ja och så finns det ju vykort med kuvert iofs :) Que lo pase bien. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-10 15:24 | |
![]() | Jag är inte absolut inte för förslaget ifråga. Jag tror inte något sådant skulle behövas. Skulle det bli så, så skulle det nog inte störa mig så väldigt mycket ändå. Jag är inte vidare rädd för eventuella terrorhot, men några är det. Och om detta kan få dem att sova bättre om nätterna så kör på. Att det kan "stoppa annan form av brottslighet" tror jag själv är rent skitsnack. Någo/några har lite för stort kontrollbehov idag och lite för lite kontroll. "Vi har fått de politikerna vi förtjänar." För var är våra kära politiker egentligen? Som jag ser det; Bara en återspegling av samhället iövrigt. Media också. De speglar samhället som vi är med och skapar. Så om de förmedlar sjuka saker så är det bara så att samhället är så sjukt. "We must become the change we want to see." - Ghandi. Jag tror mera på en liten gnutta civilkurage. | |
| IchbinTysk | 2008-06-10 15:52 | |
![]() | Det är helt åt helvete, usch. | |
| emman | 2008-06-10 17:46 | |
![]() | Det har du så rätt i IchbinTysk. Jag var i upplösningstillstånd över saken i en vecka innan en god vän lugnade mig. Jag är fortfarande topp tunnor rasande (egentligen) men tröstar mig iaf lite grann med att kunna läsa om regeringstopparnas smutsiga byk i valfri kvällstidning. För min del är det mest principen jag är arg över, inte att jag är rädd att någon ska komma på mig i skumraskaffärer. Jag tycker man borde ha rätt till ett privatliv, hur tråkigt det än må vara ;) | |
| jonaker | 2008-06-10 18:29 | |
![]() | Jag vill inte sitta och bajsa med öppen dörr trots att jag inte har något att dölja. | |
| emman | 2008-06-10 18:48 | |
![]() | ah, jonaker sa det hela "lite" bättre än jag ;) | |
| DennisPlz | 2008-06-10 19:42 | |
![]() | Att praktisera privata samtal över internet är som att ha megafonsex på plattan i rusningstid. | |
| SunsetBiker - Ej medlem längre | 2008-06-10 19:52 | |
![]() | Jag förstår tanken. Det är väl en god idé att kunna förhindra tragiska terrordåd och liknande. Tyvärr skyddas ju inte vår integretitet om det genomförs. Det får man ställa i förhållande till hur stor hotbild som finns och hur trygga vi vill känna oss. Tyvärr återigen, så tror jag bara att det är bortkastade resurser. Om det väl genomförs så är det väl klart att "the bad guys" hittar andra sätt att kommunicera på. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-10 20:26 | |
![]() | Äh orka bry sig. Folk pratar ju redan om de mest intima detaljer i telefon på tunnelbanan osv. Hemligheten är att vara anonym i den stora folkmängden, och se till att man inte är tillräckligt intressant för att någon ska vilja lyssna. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-06-10 20:37 | |
![]() | Jag måste hålla med E Solu, tycker väldigt många redan hänger ut sitt privatliv med vilje överallt så jag kan inte riktigt förstå problemet. | |
| Rolf C - Ej medlem längre | 2008-06-10 20:50 | |
![]() | Jag må hålla med Little_Red,, den som har rent mjöl i påsen har väl inget att dölja?? Jag har då endast rent mjöl i min påse,. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-06-10 20:54 | |
![]() | Tack Rolf C! Själv har jag mitt mjöl i en fin gammal burk som det står mjöl på! Men ren är den! | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-06-10 20:55 | |
![]() | Alltså både burken och mjölet! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-10 20:58 | |
![]() | Det handlar ju inte om rent mjöl utan om att man i egenskap av "folk" inte ska ha så otroligt jäkla stor tilltro till en stat som vissa i Sverige har. Att många hänger ut sina privatliv har väl inte särskilt mycket med saken att göra. Man ska helt enkelt få vara så fri som möjligt. | |
| Uffetuffe | 2008-06-10 20:59 | |
![]() | Det är ju samma som med övervakningskameror att polis och myndighet har tillgång till detta när ett brott har begåtts,,annars kommer ju inte staten sitta och lustläsa våra mail,,bara om brottsmisstanke finns och då är det säker en ful fisk som man har span på...så jag är för det hela. | |
| Rolf C - Ej medlem längre | 2008-06-10 21:00 | |
![]() | Inget är så fängslande som total frihet,,, som man upplever, när man flyger helikopter! | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-06-10 21:06 | |
![]() | Övervakningskamerorna är ju bortbytta till trygghetskameror! Men jag känner mig trygg i vetskapen att Gud ser allt! | |