Spelrum
Giraffen56
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade92
Mobilspel
Pågående20 270

Forumkategorier

Användare Inlägg  
barbi2008-06-11 17:39
Antal inlägg: 1924

jobbig du är:( de här är helt klart en fråga för sig..
som när en kvinna är gravid o ska föda. så du behöver ju inte läsa o skriva i tråden om du inte har nå vettigt o skriva..
tråden kan gärna flyttas till seriöst för en del verkar ju inte fatta när man skriver i snack att man kan vara allvarig!

Knevertism - Ej medlem längre2008-06-11 17:39
Antal inlägg: 1032

Förflytta den till papperskorgen.

barbi2008-06-11 17:41

så sant lyreco men nu är de så att vi inte visste att hon höglöpte för vi har själva en han hund hemma som inte brydde sig nå o hin vissa inga tecken på o löpa.. så vi träffa grannen som vanligt o släppte hundarna så dom fick leka o vips så satt dom fast gick så fort:(

vindsus862008-06-11 17:42
Antal inlägg: 3785

alltså barbi, bäst är väl ändå om du ringer en veterinär och frågar om den där sprutan och så? eller annat du undrar över. onödigt starta en tråd, de flesta som skriver i trådarna vet ändå ingenting om ämnet även om de gärna låtsas.

barbi2008-06-11 17:45

klart ja kommer ringa till vet ska göra UL men självklart så finns de säkert några betare som har haft en dräktig tik

Lyreco2008-06-11 17:46
Antal inlägg: 265

Ge hunden en abortspruta. Eller har du och grannen gnidit händerna åt pengarna som kommer rulla in när valparna blir 8 veckor?

Helt sjukt, helt helt sjukt. I en sån fråga borde det inte ens finnas ngt att fundera över. Abortspruta!

barbi2008-06-11 17:52

men lilla du:) för de första så vill ja inte ge sprutan när ja har läst allt som kan hända.. hmm om du tror att vi kommer bli rika på de här såå är du helt fel ute! hanhunden som ja oxå har hemma är en Chihuahua alltså en poppis ras som ja skulle få mkt mer pengar för.. har du nån anning om va de kan kosta om de blir kejsasnitt?! jo mellan 15-20000kr helt tydligt att du inte vet nå om valpning så du behöver inte heller svara

alfamarie - Ej medlem längre2008-06-11 17:56
Antal inlägg: 1003

Jag vidhåller: behåll valparna, de kommer säkert att bli fina. Blandraserna som ni har ligger väl inte så lång ifrån varandra i utseende och beteende?
Jag förstår varför man har avlat fram olika raser, då de passar för olika syften men därifrån till att idag använda sig av inavel/linjeavel och avla fram en massa "kusinsjukdomar" som hundarna lider av, DET tycker jag är "helt sjukt, helt helt sjukt"!
Idag finns det ett sådant utbud av hundar att ta ifrån, att man inte borde behöva använda sig av morfarsfar för att avla på sin tik! Detta är ett väl använt sätt att avla på idag och jag som har haft en hund som fick epilepsi pga denna inavel tycker att det är förkastligt!
JA, jag vet också att det finns oerhört många seriösa uppfödare som ALDRIG skulle göra så, både inom rasrena hundar och blandrashundar!
All heder åt dem som har inavelskoefficient 0%, oavsett vilken ras/blandras det handlar om!

barbi2008-06-11 17:58

håller helt klart me dig alfa inavel de är helt sjukt!

trashone - Ej medlem längre2008-06-11 18:01
Antal inlägg: 18678

alfamarie: Orkar inte bemöda mig att påpeka alla fel du har. Men visst, lev i tron att para hej vilt ger mindre sjukdommar.

Lyreco2008-06-11 18:01
Antal inlägg: 265

Lilla barbi, jag har haft min beskärda del av valpar ska du se, så jo, jag vet ett och annat om valpning. Dessvärre lyser din kunskap med sin frånvaro, det är skäl ETT att ge hunden en abortspruta.

CrazyQ2008-06-11 18:02
Antal inlägg: 602

Tänk att det ska finnas Besserwissrar även här! Läs och begrunda min blogg!
blogg.aftonbladet.se/1383 6

trashone - Ej medlem längre2008-06-11 18:03

Varför inte göra reklam för bloggen i medlemmars bloggartråden?

CrazyQ2008-06-11 18:05
Antal inlägg: 602

Därför att det endast är 2 inlägg där och det handlar om just detta ämne. Ok?

barbi2008-06-11 18:06

hihi va det de bästa du kunde komma me o skriva som mig:=)) *gulligt*
om du nu vet nåt så borde du veta att man inte gör pengar på valpar vet du de?? om nu du gör de hur kan du då skriva
"Eller har du och grannen gnidit händerna åt pengarna som kommer rulla in när valparna blir 8 veckor?"
ps lyre du får gärna ställa fråger om valpning sen så kan ja ge dig råd:=))
crazy ja läste:=) såå söta dom va

trashone - Ej medlem längre2008-06-11 18:07

Vad vill du att man skll säga? Heja? Det finns inget att begrunda, du valde fel imo.

alfamarie - Ej medlem längre2008-06-11 18:14

trashone: som felställda ben på schäfrar, blindhet hos pudlar, rinnande ögon på boxrar, testiklar som inte ramlar ner (kan inte den medicinska termen) hos jämtar, epilepsi hos shipperke/finnspetsar/grå hundar...?
Nej, det är klart att man kan avla bort sjukdomar också, om man har sällsynt friska hundar. Det vet jag också men det finns många exempel på hundraser som har blivit poppis och sedan förstörda pga inavel.
Det är också helt självklart att blandraser KAN vara lika sjukdomsbenägna som renrasiga men jag tar hellre två friska blandningar som garanterat inte är släkt, än renrasiga kusiner som ökar riskerna för släktsjukdomar.
Tyck att jag är okunnig men jag har haft en Shipperke, ett par Finska spetsar, en Jämthund och ett flertal Norsk Gråhund, ett par Schäfrar i min absoluta närhet. Samtliga hade, om man tittar på stamtavlor på nätet, där man kan gå fler generationer bakåt i tiden, rena nätverket av släktingar som man parat "hej vilt" med varandra...
Nu kommer många att bli skitarga på mig men som jag tidigare påpekade: "JA, jag vet också att det finns oerhört många seriösa uppfödare som ALDRIG skulle göra så, både inom rasrena hundar och blandrashundar!
All heder åt dem som har inavelskoefficient 0%, oavsett vilken ras/blandras det handlar om!"

trashone - Ej medlem längre2008-06-11 18:18

Kan hoppas du inte tänker avla på dina djur bara, så får du tycka vad du vill.

trashone - Ej medlem längre2008-06-11 18:24

Jag håller med om de sk "poppisraserna". Synd för resten av hundsporten.

alfamarie - Ej medlem längre2008-06-11 18:24

Jag (eller egentligen min dotter) har för tillfället en hamster som jag inte tänker avla på, överhuvudtaget! Varken med hennes kusiner eller andra hamstrar.
Jag har som sagt ingen hund, för den har jag varit tvungen att avliva, då den hade epilepsianfall som var hemska och hon tittade så himla olyckligt på mig när hon "kom till sig" igen. Jag kunde inte låta henne lida så, rätt eller fel, hon finns i hundhimlen idag och jag skulle vilja ge den j...a uppfödaren på nöten men så gör man ju inte!?
Dåliga erfarenheter ger mina tyckanden!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?