Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 806 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Era2 | 2008-06-17 09:40 | |
![]() | Jag håller med Nephelia och MåstesPela. Det gäller att ta vara på det som är bra för det är klart att det blir dalar ibland. Det kan ju räcka med att någon blir sjuk så känns livet jobbigare. Kärlek är för mig även att man kan lita på att den andre finns där och mår bra med en när man känner sig piggare igen. Man måste inte alltid deppa tillsammans. Jag älskar verkligen fortfarande min man, efter tio år, men visst har vi haft tuffa tider emellanåt. Det viktigaste för att få förhållanden att fungera tror jag är kommunikation, respekt för varandra som individer och att ändå växa tillsammans och inte ifrån varandra... för det är klart att man förändras genom åren. Hur visste jag att just min man var den rätte för mig? Jo, jag minns att jag i början helst av allt ville vara i hans närhet hela tiden, och faktiskt är det fortfarande så att jag mår bra av att han är i närheten... till och med när vi är osams. Låter ju helt vrickat - jag vet! Men så känns det för mig. PS. Dessutom tror jag att det finns många som är "den rätte" för alla. Det handlar nog mycket om timing... att mötas i livet vid rätt tillfälle. | |
| Mnd | 2008-06-17 09:59 | |
![]() | Jag och min sambo har varit tillsammans i 8 år nu, då inräknat både de dåliga och de bra situationer ett förhållande kan tvingas ställas inför. Att svara på om jag varit lycklig varje dag genom åren låter jag vara osagt :) Det handlar om att kämpa och inse att gräset inte alltid är grönare på andra sidan, och absolut att aldrig ta varandra för givet. | |
| tengeling | 2008-06-18 23:57 | |
![]() | Mnd du ser ut som Sibel... Är du en idolvinnare eller nåt | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:05 | |
![]() | 4 år? Kort tid ju.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:08 | |
![]() | Jag är förundrad över de som håller ihop 30 år och mer... Hur lyckas man inte slå ihjäl varann? Finns det alltså ärliga folk... | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:09 | |
![]() | Ja, snacka om de som håller ihop i 30 år och mer. Det är så vackert att se att jag blir gråtfärdig! | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:10 | |
![]() | Då kan man börja snacka om lyckliga (lyckade?) förhållanden. Eller? Vad ska ett lyckligt förhållande innehålla? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:13 | |
![]() | Alla kanske inte är lyckliga förhållanden utan mer praktiska lösningar. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:14 | |
![]() | Jag kommer gissa på "Givande och tagande" på "Vad ska ett lyckligt förhållande innehålla?" Vad är "givande och tagande"? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:16 | |
![]() | Ge och ta av brödet. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:18 | |
![]() | Uppoffringar. Gemensamma intressen och att känna till varandras kärleksspråk blir mina följande gissningar. Gissningar? Ja. Jag har inte en aning. | |
| asastina | 2008-06-19 00:20 | |
![]() | Få kärlek o ge kärlek tillbaka förstås!!! Min far dog för en vecka sedan. Han o mamma skulle varit gifta i 50 år nu till nyår = Kärlek i ur o skur!!! Tror att man måste jobba stenhårt i ett förhållande, trots att man hittat rätt. Livet är ju inte en konstant, utan det tillkommer nya variabler hela tiden. Är nog själv lite för slö, enklare o va ensam men stark :)! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:21 | |
![]() | Har haft samme man i ca 15 år nu,,, Tre barn senare och en massa tråkigheter så bor vi fortfarande tillsammans. Klart det går upp och ner i ett förhållande. Det finns tillfällen då jag vill strypa honom för att han gjort/INTE gjort något... men sen inser man att det inte är hela världen (Vad det nu var man vart arg för)... OK, att han lämnade strykbrädan mitt i vardagsrummet med en hög stryktvätt på... där stog den flera dagar och jag vart lite irri... Men va f*n!!! Är det inga värre saker man blir arg/irriterad över så är det väldigt bra! ;-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:22 | |
![]() | Piller mot svartsjuka skulle rädda många förhållanden. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:23 | |
![]() | Relationer överlag kan gå upp och ned beroendes på individ. Men det är väl i förhållanden som det blir allt oftare såvida man inte bor isär och hela köret. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:23 | |
![]() | Ha-ha, trashone. Sant, sant. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:24 | |
![]() | Finns ju många varianter av förhållanden. Allt behöver ju inte liknas vid ett hus-hem-kvinna-man-jobb. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:26 | |
![]() | Tja. Hus-sommarhus-båt-husvagn -husbil-minibuss-kvinna-h und-barn-jobb-herrgård-el ler-nåt-villa-utomlands finns ju också. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-19 00:26 | |
![]() | Fast... Jag tror inte på att hålla mig till en partner livet ut. Så själv tiden man är ihop skall inte vara det viktiga. Kort kan vara lyckligt. | |
| Isvakos | 2008-06-19 00:34 | |
![]() | "Gräset är alltid grönare på andra sidan" har väl blivit något som blivit mer sant för alla år om man ser till gemene man. Ska jag vara ärlig så kan jag inte förstå hur det kan vara så illa som det är i Sverige när det gäller äktenskap. Har inga siffror med vad jag förstått så är det väl närmare hälften som går i stöpet nuförtiden? En mer liberal livsstil kan väl vara ett svar, men vad fasen. Hur svårt ska det vara egentligen? Själv hoppas jag verkligen att när jag väl funnit den rätte att det ska hålla. Kanske kan vara en idé att verkligen vänta tills man vet att det känns helt rätt innan man gifter sig? Som det är i dagsläget känns det som att många gifter sig litegrann för skojs skull. Eller nu överdriver jag kanske en aning, vill verkligen inte låta som någon konservativst här nu men det känns ändå på något vis fel att så många äktenskap ska gå till spillo..... | |