Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 779

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gubbi2008-06-18 23:38
Antal inlägg: 2638

Jag skulle byta vilken svensk spelare som helst mot Arsjavin eller Zhirkov.

fredzoo2008-06-18 23:41
Antal inlägg: 41

Basta, Holland skulle smeka Sverige. Ingen tvekan om det.

shakespear2008-06-18 23:44
Antal inlägg: 764

Lagerväck ska bort med omedelbar verkan. Vi har ett spelarmaterial som absolut håller kvartsfinalkvalitet, men tyvärr har ett par av dem blivit förpassade till bänken (Larsson och Källström) och detta kan enbart förbundskaptenerna lastas för. Varför använda Elmander som högermittfältare? Hans enda fint är att slå bollen förbi motståndaren och hoppas han kan springa ifrån honom... Varför både Daniel och Anders som defensiva mittfältare? Där är ju en evighetslucka mellan anfall och mittfält. Det känns ju som när man själv var liten och lirade back. Gud nåde om man gick över mittlinjen. Vi har spelare som kan spela offensivt, men nej, det känns inte norrlänskt helylletryggt, så så kan vi ju inte spela. Låt oss backa och slå långa bollar på Bengt...

Tyvärr så kommer vi inte att få en ny förbundskapten nu, då Lagerväck inte avgår frivilligt och smålänningen på penningpungen inte kommer att låta honom gå. Att anställa en ny kompetent förbundskapten som har marknadsmässiga lönekrav kommer inte att anställas.

HEJ DÅ LAGERVÄCK.

Cajsa-Stina2008-06-18 23:45
Antal inlägg: 3154

Varför ska Lagerbäck gå, såg inte honom ute på plan en enda gång?

Basta - Ej medlem längre2008-06-18 23:46
Antal inlägg: 3528

Snoosy: Då kanske din sambo kan ta fram dom där spelarna som han har gömt någonstans, den som möjligtvis skulle ha haft en plats i truppen är Berg. ( kennedy för att jag har ett bajenhjärta)
Ge mig gärna en alt. startelva

Basta - Ej medlem längre2008-06-18 23:48

Källström är Sveriges mest överskattade spelare sen Mjällby.

shakespear2008-06-18 23:49

mmm, det är därför han är ordinarie i korplaget Lyon...

Basta - Ej medlem längre2008-06-18 23:50

Sen när är han ordinarie i Lyon?

shakespear2008-06-18 23:51

Varför är han överskattad?

Basta - Ej medlem längre2008-06-18 23:55

Svensk press har en övertro på Källströms kvaliteter, han är en habil mittfältare som var extremt lovande som ung men vad har hänt med hans utveckling? Jag tycker att han börjar påminna om Rödlund.

run-marie2008-06-18 23:56
Antal inlägg: 1806

Om man inte ens vet att Lagerbäck inte är en spelare tycker jag inte man ska ha nån åsikt om att han ska bort från laget.

Tycker nog att media varit, som vanligt när det gäller svensk idrott
m m, alltför optimistiska, hörde igår t ex på en radiokanal, Ryssland ja men då vinner vi väl med 8-0. Även om det var ett skämt så var det väl att ta i. Sverige var ju redan från början inte speciellt högt rankade efter kvalmatcher och vänskapsmatcher osv. Men att skylla på Lagerbäck enbart tycker jag är helt fel!

Snoosy2008-06-19 00:07
Antal inlägg: 4273

Shakespear ;) Du och min sambo är tvillingsjälar :P Du skrev ordagrant allt han sagt..

Basta.. sa i en tidigare tråd. Att ta ut allsvenska spelare ut på plan, före proffs är ju helt vansinne.
Klart som fasen att det är Lagerväcks ;) fel.
Lagerbäck är för feg i sitt tänkande. Han hade till att börja med aldrig tränat på elitnivå, innan han tog över landslaget. Han fick ta över tillsammans med Söderberg för att Söderberg hade svårt med mediabiten.
När Söderberg avgick tyckte han att dom båda gjort sitt, men Lagerbäck ville fortsätta...
Med Tommy Söderberg som tränare var det mer fart och fläkt. Spelarna kämpade mer.

Snoosy2008-06-19 00:09

men snälla Run-Marie..
På dig låter det som vi inte behöver nån tränare alls.
Förstår du att tränaren är kärnan i ett lag ??

Basta - Ej medlem längre2008-06-19 00:12

Henke är Allsvensk.

Isvakos2008-06-19 00:13
Antal inlägg: 21

Sen när Källström varit ordinarie i Lyon?
Ja sedan förra säsongsstarten då, om jag inte missminner mig någon gång i augusti förra året. Inte långt ifrån att bära kaptensbideln i franska ligans bästa lag, klubbar som Valencia rycker i honom. Menar du då på fullaste allvar att han är överskattad?
Det är snarare så att en stor del av svenska folket inte har en aning om vad som händer i franska ligan, uppenbarligen i likhet med den totalt taktiskt obegåvade Lagerbäck då.
Att Sverige lyckats så pass bra under Lars era beror på att vi haft ett antal toppspelare i europeiska storklubbar som vårt land inte haft på årtionden. Att misslyckas med att nå resultat med det spelarmaterial Sverige förfogat över sedan kvalet till VM 2002 skulle få landslagscoacher misslyckats med.
Att det sen går åt helvete i år är en blandning av att många spelare befinner sig på nerförsbacke i karriären, dålig form på många, ont om speltid i sina klubblag, skador, men framförallt vår förhatlige och taktiskt obegåvade coach Lars Lagerbäck med bihang. Fegare och mer konservativ tränare får man leta länge efter. Att envisas med samma spelare hela tiden och vänta med de två sista minuterna tills matchen redan är kör är i mina ögon totalt förkastligt.
Redan på förhand deklarerade ju karl´n att "i normala fall ska vi besegra Ryssland" samt "vi har ingen anledning att stressa upp oss offensivt sett eftersom vi går vidare med en poäng". Osade en aning underskattnin och okunnighet redan på förhand.
Problemen syntes ju redan mot Spanien. En bra förstahalvlek, sedan är det försvar som gäller för att försöka skydda en poäng. Där borde Lagerbäck lärt sig läxan att försvarsspel inte fungerar mot lag med snabbare spelare och teknsikt mer kunniga.
Nu är jag visserligen förbannad så här snabbt efter förlusten, men Lagerbäck ska ut ur svenska landslaget. Sparkas ut eller frivilligt lämnar hoppas jag även Alexandersson, Svensson, Micke Nilsson, Allbäck och en av mina favoritspelare Henrik Larsson gör.

Sjukanmäler mig nog från jobbet imorn så jag slipper snacka om skiten.

Isvakos2008-06-19 00:16
Antal inlägg: 21

Att vänta med de två sista bytena tills matchens sista dryga tio minuter skulle det stå där i mitten. Har tröstat mig med ett par norrlands under matchen, därav stavfelen.....

Snoosy2008-06-19 00:17

Basta, du är ju bara ute efter att provocera..
Henke har ju aldrig varit proffs, eller hur ??
Ähh tänker inte lägga ner nån energi på såna som dig mer..

Basta - Ej medlem längre2008-06-19 00:18

Isvakos: Vilka är dom Svenska toppspelarna i storklubbar?

Den enda jag kommer på är Ibra, sen finns ju Mellberg i Juve från nästa år. Men vilka förutom Ibra är Toppspelare?

run-marie2008-06-19 00:20
Antal inlägg: 1806

Det är klart att jag vet att han är tränare, och dessutom en bra sån, men vissa tidigare kommentarer var ju "spelade han?" m m. Det är klart att tränaren är jätteviktig för ett lag, problemet med "vårt" lag är att dom inte är samspelta. Skulle träna mer tillsammans innan viktiga landslagsmatcher.

Så, Snoosy, du har nog missförstått mitt inlägg i debatten helt. Vad jag upprör mig mest över är hur media nästan gör Sverige till guldmedaljörer innan de ens gått vidare, oavsett vilken sport eller idrott det än gäller, sen kanske det blir en hedrande (i bästa fall) sjättesplats.

Bra att vara optimist, men också att vara realist!

Basta - Ej medlem längre2008-06-19 00:20

Snoosy: Du tyckte att det var illa att använda sig utav allsvenska spelare.
Sidleds har vart proffs likväl som Svensson och Alexandersson.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?