Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 942 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2008-06-22 18:47 | |
![]() | Ursäkta hasten, jag skrev med kvasten. Pennan var sprucken och själv var jag drucken. Vill du veta mitt namn så res till Köpenhamn. Sist i boken vill jag stå men främst bland vännerna ändå. En lärarinna gav mig denna Dagerman-dikt: Jorden kan du inte göra om. Stilla din häftiga själ! Endast en sak kan du göra: en annan människa väl. Men detta är redan så mycket att själva stjärnorna ler. En hungrande människa mindre betyder en broder mer." | |
| peter | 2013-11-18 14:11 | |
![]() | Ibland hittar man storslagna diktverk....även om jag inte skrivit den själv så smälter jag för dessa gamla ord.... ------------------------- ------------------------ Kär var mig alltid denna öde kulle och denna häck som skymmer större delen av horisontens rand för mina blickar. Men då jag sitter här i lugn begrundan manar min tanke fram en värld därbakom av rymder utan slut, av övermänsklig tystnad och gränslös, outsäglig stillhet som nästan skrämmer hjärtat. Och när vinden hörs susa svagt i dessa blad och grenar jämför jag den med ändlöshetens tystnad därutanför: då minns jag evigheten och döda tider, och den tid som lever i detta nu, och dess brus. Så, helt sakta drunknar min tanke i det omätbara, och i dess hav är det ljuvt att få förlisa. Giacomo Leopardi (1798-1837) ------------------------- ------------------------- ------------------ | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-11-18 15:30 | |
![]() | Sol i sinne brun inne | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-18 16:43 | |
![]() | Fint Challe | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-11-18 17:32 | |
![]() | Sven Dufvas fader var sergeant, afdankad, arm och grå, Var med år åttiåtta ren och var ren gammal då; Nu bodde på sin torfva han och fick sitt bröd af den Och hade kring sig nio barn, och yngst bland dem sin Sven. Om gubben haft förstånd, han själf, att dela med sig af Tillräckligt åt en sådan svärm, det vet man ej utaf; Dock visst lär han de äldre gets långt mer, än billigt var, Ty för den son, som sist blef född, fanns knappt en smula kvar. De 2 första verserna om Sven Dufva. Borde kanske öppna "Fänrik Stål" igen, kommer ihåg att jag gillade mycket av den. | |
| pes2012 | 2013-12-02 00:56 | |
![]() | "Du bad mig skriva poesi, det blev bara toseri, namn och datum har jag glömt, för mor har almanackan gömt." "Jag önskar dig lycka, skor som ej trycka, ljus när det skymmer och inga bekymmer" | |