Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-06-21 19:47 | |
![]() | När vi renoverade dotterns rum letade vi efter en liten enkel vägghylla men hittade ingen passande. Så då bad jag en kollega (konstruktör som ritar i CAD-program) göra en ritning på en vägghylla helt enligt våra önskemål. Jag gick med ritningen till en snickare som tillverkade den. Det blev verkligen superbra och inte alltför dyrt. Ett litet tips om man vet vad man vill ha men inte hittar det. | |
| emmylicious | 2008-06-21 19:48 | |
![]() | Jag funderar på att utbilda mig till CAD-konstruktör.. | |
| Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-06-21 19:51 | |
![]() | Aha! Våra anställda är mest maskiningenjörer eller civilare. Är det något sådant du tänker läsa? De jobbar mest i ett program som heter Solid Edge. | |
| vulcan | 2008-06-21 19:54 | |
![]() | Jag är inte helt ointresserad, men jag prioriterar alla gånger upplevelser framför möbler och annat. Möbler ska vara funktionella och bekväma i första hand! Bakgrunden på min bild är min fina vardagsrumsgardin. Fast den blev just nerskriven som "porrgardin" av en recensent :-) | |
| emmylicious | 2008-06-21 19:57 | |
![]() | Hahaha! Röda gardiner när det inte ens är jul? ;) | |
| Igelkottfisk - Ej medlem längre | 2008-06-21 20:07 | |
![]() | Trashone, you go! :) | |
| guranboy | 2008-06-21 20:09 | |
![]() | Röda gardiner passar kanske när man ser helheten. Flyttar själv in i ny bostad nästa helg där alla väggar är vita å då blir det färgmöblera med lampor och gardiner och sånt. Ingen ide att tapetsera eller måla första 2 åren då det är nybyggt och allt kommer att sätta sig och väggar kan spricka. Det mörkblåa sovrummet får vänta tills efterbesiktningen är klar om 2 år. | |
| Bitte - Administratör | 2008-06-21 20:09 | |
![]() | Men Em man kan ha alal färger hela året, rött är INTE bara jul Bitte som har röda gardinder i sovrummet | |
| emmylicious | 2008-06-21 20:11 | |
![]() | Jag var inte helt seriös, hehe.. | |
| le-lou | 2008-06-21 20:41 | |
![]() | Jag har mycket svårt för "tidens mode" , alltså den bild som alla som vill möblera "modernt" visar upp på allahanda inredningsidor. Det är så slätstruket IKEA över allt, det ser ut som samma rum på alla sidor, bara i olika färger. Soffor med schäslonger, ekbord, 60-tals linjer på många möbler...tja det är stuket på allt. Inte att det inte är snyggt, för det kan det visst vara..bara att man lätt tröttnar på att alla kör same shit. Jag gillar begagnade saker, saker som levt med andra människor och gärna får det också synas. När jag bodde själv månade jag mest om belysningen hemma, många smålampor och tanken var att det ska hållas MYSIGT :). (vilket det nog var sa många). Älskar lantlig inredning rent allmänt. Sen jag blev sambo har det ändrats en smula, han gillar mer minimalistisk stil och 60 tal (jag avskyr just 60 tals möbler). Jag tror faktiskt inte vi har nån stil alls just nu haha. Vi har köpt lägenhet och därmed kommer vi att få "börja om" lite mer nu, vilket ska bli asball. Ja, det kommer bli diskussioner. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-21 21:01 | |
![]() | Då har jag ju oxå sjuanstolarna i vitt...Inte dom riktiga förståss, men nästan... Myranstolarna kallar jag dom ,m ne det kanske är fel?? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-21 21:06 | |
![]() | Det var visst skillnad på Myran o sjuan, men jag tycker Myran är snyggare:) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-21 21:09 | |
![]() | Igelkottfisk: Tack :) | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2008-06-21 22:07 | |
![]() | Håller med Åsnis. Jag är trött på hela inredningstrenden. Trött på hur vi förpuppar oss, på det faktum att vi ska välja livsstilar, definiera oss, visa vilka vi är genom saker. MEN - jag är fullständigt nöjd med att andra gillar det, det är inte det, men jag tror jag hade trivts bättre under vad, sjuttiotalet kanske :) Love peace and understandning. Men det kanske också bara var en - ism. Jag vill bara vara. Så det är jag ;) Medan jag har en egen bojkott mot Kina. | |
| taru | 2008-06-21 22:39 | |
![]() | Har ljusblått i sovrummet där vi gjort om, annars är det hejvilt o ingen stil. Försöker hålla undan grejer så man ser vad som faktiskt finns. Har mest foton på väggarna, saker som gör mig glad. Vill inte ha nåt designerhem, skulle inte trivas, men lite mer stilrent kanske, eller kanske bara mer lättstädat/-underhållet. Typ ett sånt kök som i IKEA-reklamen ett tag sen, när ungarna ätit är det bara att spola av! :) | |
| SashaLuna | 2008-06-21 22:57 | |
![]() | Tycker jättemycket om mitt vardagsrum. Har bruna väggar, ganska högt till tak, växlar mellan mina svarta sammetsgardiner och mina svarta spetsgardiner, kristallkrona, orginalträgolv, mörkbetsade möbler från samma serie som passar bra ihop, Mörkröda detaljer så som ljuslyktor och även en del detaljer i rostad stål. Vill dock ha en ny soffa, den jag har nu är cremefärgad och passar ganska bra men skulle egentligen vilja ha en mörkare. Har denna tavlan: www.emp-online.com/b...ru b=search Tycker att stolen som trashone länkade till va underbar! | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-06-21 23:10 | |
![]() | Carpatibokhylla o grön skinnsoffgrupp 2+3, en snurrfåtölj i svart. Och ett kontorsbord från IKEA som soffbord ..haha Letar efter vettigt soffbord än. | |
| emmylicious | 2008-06-21 23:12 | |
![]() | Soffbord är jättesvårt att hitta har jag konstaterat för längesen, och dom flesta tar verkligen ut överpriser på soffbord tycker jag. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-06-21 23:13 | |
![]() | Vi har ganska stökigt med valp och 4 barn:-D | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-06-21 23:16 | |
![]() | Carpatimöbler är kvalitet...har det som arvegods efter mamma. Bordet har min bror.. Lite tokigt att det hamna där. Känns inte motiverat att köpa ett nytt då det gamla har visst slitage. Kanske skulle leta på blocket. | |