Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 879

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gonewiththes2008-06-23 17:54
Antal inlägg: 47

Hur ska man kunna prata om nåt eller skämta om något ämne om man ska ta hänsyn alla hela tiden?
Kommer alltid finnas människor som tar illa upp, vad man än säger. Ska man ta hänsyn till alla som kan tänkas reagera får man ju tiga hela livet.

patboone2008-06-23 17:55
Antal inlägg: 3222

Humor är ju som bekant helt obegriplig för den som inte har någon.
Själv älskar jag "jewish-american-princess es" skämt men det är gravt icke-pk då de ironiserar över kvinnor, en trosinriktning samt mentalt handikappade. Dessutom är det nästan bara mina judiska vänner som förstår dem (eller vågar skratta åt dem).

Candee2008-06-23 17:59
Antal inlägg: 1256

Jovisst är humor obegripligt för många, men sen finns det humor på låg nivå...ingen tycker om all slags humor och jag tycker inte det här är roligt...måste jag det?
Jag säger min syn på saken som så många andra gör och ni behöver inte ta hänsyn till det...men jag behöver heller inte ta hänsyn till det ni tycker...eller hur? Jag tycker det här är omoget, hänsynslöst etc då jag inte brukar skratta åt människor utan med människor. Jag har tillräckligt mycket empati för andra som lider av sin femta för att sitta o garva åt dom i forum som denna. Sen om ni tycker att jag inte har någon humor är väl vad just ni tycker..bekommer mig inte ett skit egentligen...

Imbattibile - Ej medlem längre2008-06-23 18:06
Antal inlägg: 1609

Mer mat åt dom överviktiga!

*Makt

Imbattibile - Ej medlem längre2008-06-23 18:16
Antal inlägg: 1609

Illi jag tyckte tråden va askul, man kan skämta om vad som helst så länge man gör de snyggt, vilket du gjorde!

Stå på dig och skapa en ny :)

skitlångatår - Ej medlem längre2008-06-23 18:57
Antal inlägg: 560

Men hur ska vi lösa det här då?
Kan man inte fråga innan om man får skämta om en minoritetsgrupp?

Typ: "Nu tänkte jag dra ett skämt om en kvinna/begåvningshandikap pad/anorektiker/sjukpensi onerad dvärg/chihuahua" är det okej med er eller har jag brist på empati då?

Silverin - Ej medlem längre2008-06-23 19:00
Antal inlägg: 1760

Eller så e man empatilös, tjock o fet, bor på nedre botten o skiter i vilket - som jag.

Som för mitt liv aldrig kommer förstå vikten av att bry sig i ett forum.

trashone - Ej medlem längre2008-06-23 19:00
Antal inlägg: 18678

Hehe

Silverin - Ej medlem längre2008-06-23 19:07
Antal inlägg: 1760

Fast, krya på dig skitlångatår ;-)

Å du, Illi - lite senapsgas i grannens brevlåda kanske :-)

anduors83 - Ej medlem längre2008-06-23 19:09
Antal inlägg: 134

"Som för mitt liv aldrig kommer förstå vikten av att bry sig i ett forum".

Tummen upp för dig Silver! ;-)

vulcan2008-06-23 19:50
Antal inlägg: 7666

Elmis får man skämta om också. Han uppfyller alla regler i min PK-humormall ovan och är dessutom en retsticka av guds nåde själv :-)

---
Jag är ledsen om du eller nån annan tar åt dig Candee, men jag tycker inte det är rimligt att sätta en humorribba så lågt att man överhuvudtaget inte ens skulle få använda själva fenomenet att människor är olika tunga i ett skämt.

Candee2008-06-23 20:08

Mmm..jag kommer inte att ändra mig ändå oavsett vad vissa tycker. Och vill man stämpla mig som humorbefrida så visst..kör för det..som sagt det rör mig inte i ryggen. Jag kan skämta om de flesta saker och är knappast så seriös som vissa direkt vill påpeka. Absolut får man skämta om vad som helst men jag håller fortfarande min ståndpunkt..så e de bara..;)

Candee2008-06-23 20:10

Skitlångatår: Javisst tycker jag det..man ska fråga om PRECIS ALLT innan man skriver inlägg och frågar om något tar illa upp..vilken genial ide..öhh..

trashone - Ej medlem längre2008-06-23 20:13
Antal inlägg: 18678

Jag gillar de som håller på sin ståndpunkt. Kan dock bli väl mycket banka sitt huvud i väggen ibland. Men men

Candee2008-06-23 20:14

Där delar jag din åsikt trashone..;)

beaujolais - Ej medlem längre2008-06-23 20:16
Antal inlägg: 338

Oj vad det är skojigt att skratta åt sånt som man själv inte är/saknar/har osv!? Jag vet någon i tråden som skrattade glatt - om jag skulle börja skämta om hans egenheter/intressen så skulle han hugga som en kobra på anabola. (Orkar tyvärr inte leta tråd för "bevis" :p) Visst är det härligt med humor!!

Teppy2008-06-23 20:21
Antal inlägg: 2314

skriv ett brev och lägg in i brevinkastet.

Snoosy2008-06-23 20:21
Antal inlägg: 4273

haha, det är ganska lustigt att det står att man inte får komma med diksriminerade inlägg på detta forum. Men så fort det kommer till överviktiga, så förbises det :)

Candee2008-06-23 20:23

Ja, speciellt när man får skratta på någon annans bekostnad. Tänk va många ämnen och typer av människor man skulle kunna skratta åt om man verkligen ansträgner sig..
..och vill man inte hålla med eliten som vet vad humor är så är man totalt humorbefriad...jeee...jag är nog den tristaste mest seriösa typen som finns på beta..ska nog gå och hänga mig nu..eller ta ett rus lyckopiller så kanske jag kan skratta åt alla som har humor härinne..

Förlåt, nu glömde jag att förvarna..är det ok om jag kör lite ironi här inne i forumet..jag är inte så seriös för tillfället, och absolut inte arg elelr förbannad..fast jag kanske borde vara det så att det kan styrkas att jag är och tillhör den kategorin surpuppor som sägs finnas här..??

Guppa - Ej medlem längre2008-06-23 20:24
Antal inlägg: 355

mitt förslag är att att tvångsförflytta alla överviktiga till en öde ö, där de har knappt någon mat. när de sedan nått sin målvikt kan de skickas hem igen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?