Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tufflan | 2008-06-29 20:36 | |
![]() | Om det inte skrivits om en sån allvarlig sak undrar man. Det måste ju anmälas av sjukhuset självt, en sån allvarlig felbedömning som leder till någons död, och jag tror att landstingen är skyldiga att offentliggöra alla anmälningar och om alla journalister i landet missat en sån stor grej så vore det högst märkligt, så jag antar att svaret blir ja, om ingen skrivit om det så verkar det högst tveksamt att det hänt, iaf på det sättet du beskriver det. Fast helt säker kan man ju aldrig vara. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:36 | |
![]() | När jag lämnade akuten låg hon ensam på en bänk En äldre sköterska gick fram till henne, kände efter puls en annan sköterska dök upp, de tittade på varandra och ryckte på axlarna. Varav den ene sa till den andre, -hon är död. | |
| Tufflan | 2008-06-29 20:38 | |
![]() | Hhahahahaaaaa okej hörru !! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:38 | |
![]() | Vilken akut då? Vad heter sjukhuset och var ligger det? | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:39 | |
![]() | Javisst... | |
| Tufflan | 2008-06-29 20:39 | |
![]() | Gariam, det här är ett sånt tillfälle då man ska föja ditt kloka råd och andas .... andas :))) | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:40 | |
![]() | Jag va et inte vilken praxis som gäller på sjukhus vid dödsfall. men det kan ju inte vara första eller sista gången någon människa avlider på akuten. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:40 | |
![]() | Hahaha ja. Tack för påminelsen ;) | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:42 | |
![]() | Lasarettet ifråga VAR Gamla Luleå Lasarett. Det inträffade i slutet av 80-talet. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:44 | |
![]() | Jag läser nästan hela tiden om människor som blir hemskickade från akuten och som sen dör när de kommer hem. I alla fall minst 1 gång vart femte år. | |
| Alabaster | 2008-06-29 20:45 | |
![]() | Later kul dethaer - jag ska bespara er mina sjukhistorier, men jag vet av ytterst bitter erfarenhet att man ska var valdigt frisk och ha envisa anhoriga for att fa vard i Sverige. Om man har tur...ocksa. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:45 | |
![]() | Och det uppmärksammades inte alls? Det är ju verkligen helt galet isf. | |
| brini | 2008-06-29 20:46 | |
![]() | Då läser du dåligt. Det händer tyvärr altför ofta numera. | |
| Kidelidideli | 2008-06-29 20:49 | |
![]() | För att återgå till nutid, så åkte min syster in och ut på akuten 9 gånger (varav 5 med ambulans) för kraftiga magsmärtor. Några gånger skickad hem utan hjälp, vissa med medicin för sura uppstötningar. Sista gången skrev de inte ens med hennes besök i journalen, trots att hon svimmat i korridoren av smärta. Sen var hon hos besök hos mig vid nästa anfall, så åkte vi in och de undersökte henne och fick akut operera henne för gallsten och ta bort hela gallblåsan då den var så skadad av att gå med detta så länge. | |
| Rönnbybo | 2008-06-29 20:49 | |
![]() | Min bror bröt foten på två ställen men inte i sitt hemlän, var på väg in på operation när överläkaren kom på det och han fick ta sig hem med hjälp av kamrater med uppmaning att vänta på att hans sjukhus skulle kontakt honom. När de inte ringt efter två dygn tog han själv kontakt men då var foten så svullen att det inte gick att operera på ytterliga två dygn. | |
| Tufflan | 2008-06-29 20:53 | |
![]() | Visst är det hemskt med felbedömningar, som hon den där som dem inte släppte in på BB för ett par år sen som födde på stationen på väg hem igen... herre gud vilken mardröm! | |
| Kidelidideli | 2008-06-29 20:55 | |
![]() | ja, många gånger fungerar inte vården som den skall. Men kommer man väl in i "hjulet", så tycker jag det funkar bra. | |
| elbe | 2008-06-29 21:20 | |
![]() | ...och som ett litet påpekande får man ju bara höra när saker och ting inte är som de ska i vården... Jag säger som jag alltid brukar göra - se till att utnyttja era medborgerliga rättigheter - rösta, engagera er politiskt på andra sätt, etc... | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-29 21:27 | |
![]() | Kräkas färskt blod betyder inte att man har blödande magsår. Blod som kommer från magsäcken reagerar med saltsyran och får därför ett kaffesumpsliknande utseende. Kastar man upp ideligen irriterar man naturligtvis slemhinnorna och det är säkerligen därför det kommit blod. Akut buk är väldigt vanligt och det brukar finnas tydliga symtom som avgör om det kräver akut behandling. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-29 21:29 | |
![]() | Vården funkar jättebra om man tänker på vilket stort maskineri det är. | |