Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 772 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pococurante | 2008-07-02 01:18 | |
![]() | Jag varvar lite, ibland kör jag på mobilen och ibland på väckarklockan som står 5 meter bort. När jag kör på väckarklockan måste jag gå upp för att stänga av den, men jag rusar alltid till sängs igen och försover mig. På mobilen lyckas jag oftast snooza lagom i alla fall (ca 20 min) och hinner upp till vad det nu gäller :=) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-02 01:37 | |
![]() | Även om jag lyckas ta mig upp på morgonen så slutar det ofta med att bara reptilhjärnan vaknar, och den lyckas övertyga mig om att det inte är någon fara om jag låter bli att gå upp utan sover vidare. Det var ingen hit på mitt jobb. | |
| Mimikryp | 2008-07-02 08:26 | |
![]() | Skaffa en Kalle Anka-klocka, som drar av honom täcket, piskar honom på fötterna och tömmer ner honom i badkaret! :-) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-02 11:01 | |
![]() | Om jag får berätta det här, så är _Candids morgontrötte bror född sån. T ex när han fyllde 5 år, tassade hela familjen till hans säng med paket och frukost. Vi klämde i med "Ja, må han leva" varpå gossen kikade med ena ögat och sa: "Kan ni va lite tysta, jag försöker sova här". | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:44 | |
![]() | Ja, det får du nog mommes, jag frågade om lov innan jag startade tråden =) Sedan behövde jag själv lite tips, jag somnar lätt om fast klockan ringt, eller ibland minns jag inte ens att jag hört den. Då funkar det bättre om någon ruskar liv i mig för har man väl vaknat ordentligt är det inte lika lätt att somna om! | |
| Dyslekso | 2008-07-02 12:55 | |
![]() | Den här ska vara bra: www.youtube.com/watc...re =related | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:56 | |
![]() | Den ser ju bara irriterande ut. Såna uppvaknanden får mig att vilja somna för gott istället för att gå upp. | |
| Dyslekso | 2008-07-02 12:59 | |
![]() | Passar den här herrn bättre? www.youtube.com/watc...aj ut1IglzQ | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-02 13:07 | |
![]() | Den var ju lite småtuff. Men jag skulle hellre köpa en sån där väckarklocka som känner av sömncyklerna och börjar tända artificiellt solljus några minuter innan det är dags att gå upp. | |
| Dyslekso | 2008-07-02 13:09 | |
![]() | Mesigt. Jag skulle vilja ha en med sprutarm som injicerar 10 cc adrenalin i hjärtat när jag ska gå upp. | |
| emman | 2008-07-02 17:49 | |
![]() | Jag vaknar inte av väckarklockor öht :( För två år sedan asfalterades vår väg utanför huset, vi sov med öppet fönster. Jag vaknade vid 13hugget och upptäckte att vi hade asfalt, medan Mårten hade varit vaken sen 07 av oväsendet. Likaså när de renoverade fasaden precis utanför vårt sovrum så sov jag som en stock | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-02 17:54 | |
![]() | Min son nr 2 sov sig igenom ett brutalt åskväder, där åskan slog ner i telefonen 1 m ifrån hans säng. Vi har bra sömn i släkten. | |
| emman | 2008-07-02 17:58 | |
![]() | för min del anser jag inte koman vara "bra sömn" ;) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-02 18:11 | |
![]() | Klockan i första länken Dyslekso postade är nog effektiv, med den där vibrerande grejen, fast den verkar rätt knölig att sova på. Kanske funkar det att ha den i fotänden, och om man inte råkar sparka bort den i sömnen... Jag har provat ett par typer av alarm-klockor, de som spelar någon vacker musikslinga, typ ett klassiskt musikstycke, och de vaknar jag inte alls av, och så den gamla klockradio-typen som låter som ett skrällande brandlarm, och då vaknar jag visserligen, fast kanske inte på mitt bästa humör :P | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-02 19:12 | |
![]() | En trasa indränkt i ammoniak bör få den mest sega att vakna till. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 19:22 | |
![]() | Analsex, jag tror närmare motivering är överflödig | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-02 19:33 | |
![]() | O_O | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-02 19:35 | |
![]() | Fy och usch, nä då fortsätter jag hellre sova | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-02 19:37 | |
![]() | Skaffa kennel gärna med jakthundar,oavsett väder och vind är man uppe för att få tyst på åbäkena när de blivit hungriga på morgonen. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-02 19:44 | |
![]() | Ja, husdjur över huvud taget vore bra :) Och jag ignorerar inlägget från ordhämnaren som bara besudlade min tråd! | |