Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 779 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:11 | |
![]() | Varför skulle Teppy inte kunna förstå det? | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 12:13 | |
![]() | Att du inte fattar beror ju på vilka ideal du har Teppy. Dina ideal är att de med mycket bilringar inte är snygga. Så du kan aldrig förstå. Dina fördomar mot tjocka människor är också det som får bilringsmänniskor att må dåligt om de har dåligt självförtroende. Men jag vet att man kan må aldeles toppen även med dessa valkar. Det lönar sig inte ens att försöka få dig förstå det, men så länge du inte fördömmer oss bilringsmänniskor så är det helt okej! :-) Frågan kvarstår om silikon i rumpan, och jag håller med en föregående talare att det är väl okej om det är nån slags rekonstruktion eller liknande, i övrigt tycker jag man ska acceptera livet och sluta haka upp sig på sådana saker i livet när det finns bra mycket andra saker att lägga energi på. Botemedel mot cancer eller liknande. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 12:15 | |
![]() | grönöga, om en människa skriver att hon inte tror det är roligt för en människa att ha enorma "traktordäck", så hur ska då en människa kunna förstå att det faktiskt kan vara enormt roligt? :-D Argumenten är ju redan klara sas. Jag tänker inte ens försöka föra över mina argument, tycker mest det är tragiskt att tro att människor inte kan ha så kul bara för att de är tjocka. Och det platsar i en annan tråd och inte i en om silikonrumpor :-) | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:17 | |
![]() | andraideal, jag tror inte det är Teppy som får tjocka att må dåligt, jag tror snarare att det kan hänga ihop med att de egentligen vet att hon har rätt i en del hon säger. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 12:21 | |
![]() | ordhämnaren, ptja, inte Teppy som enskild person kanske, men om det hela tiden frambringas att en smal människa är det enda som är rätt för att vara lycklig, så tycker jag det är synd eftersom man kan må himla bra med sina bildäck eller traktordäck ändå. Sen handlar det ju förstås om en hälsoaspekt, att vara gravt överviktig är inte hälsosamt, men nog kan man må bra rent psykiskt ändå. Att generellt säga att traktordäcksmänniskor inte kan ha särskilt kul är ju en intressant kommentar från en som säkert är smal :) | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 12:22 | |
![]() | Vill också lägga in att jag inte vill måla ut dig som enskild person Teppy. Däremot argumenten :) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:24 | |
![]() | *Fniss* Jag trodde Teppy var en enskild person. Har jag missat nåt? | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 12:26 | |
![]() | illiterate, hehe, du har missat att jag missformulerat mig ;) Kan man photoshopa bort det med? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:26 | |
![]() | Ja det går det också :) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:27 | |
![]() | Bröt benet för ett par år sen, blev väldigt orörlig under en lång tid, har gått upp 10-15 kg. Bilringar, wow! Förut hade jag en kropp som de flesta skulle mörda för. Nu skulle jag enligt många behöva hakimplantat, intensiv rumpträning, fettsugning, laserbehandling mot acneärr, vaxningar här och var och minst tio veckors intensiv sminkkurs. Men icke, jag är lyckligare nu än jag någonsin varit! Självklart handlar inte lycka (behov?) om silikon i rumpa, bröst och läppar. Det handlar om helt andra grejer än utseende. Jag har en vän som har i princip obefintliga bröst. Det lilla som finns där är inte särskilt attraktivt heller. Men det skiter hon i, för hon njuter i fulla drag av livet och sin fina man... | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:27 | |
![]() | illiterate, Mark 5:9 | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:28 | |
![]() | Usch då ordhämnaren, det var inte snällt sagt. :) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:30 | |
![]() | Det ÄR inte "kul" att ha traktordäck runt magen... Nu har jag iofs aldrig haft det men dock bildäck. Och visst har jag känt mig "vacker", men inte fullt ut. Jag mådde inte bra, fullt ut... när jag bar på den övervikten. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:31 | |
![]() | Katalias, det finns människor som tror att världen ska bestå av levande barbiedockor. Vi behöver inte bry oss om dem. Vi är lyckliga och älskar vårt liv. Världen behöver många andra ideal. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:31 | |
![]() | Men tja, vem vet, jag kanske är ytlig.... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:32 | |
![]() | Låter man sin övervikt överskugga lyckan så får man göra något åt det. Ingen påstår att det är lätt, men det går. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 12:33 | |
![]() | grönöga, så tycker du att det du kände med dina bilringar, att din åsikt om dig själv, är värd att generallisera över alla som har bilringar eller traktordäck, att det verkligen ÄR så att det ÄR tråkigt för precis alla? :) Bra att du i alla fall mår bra nu, hoppas det fortsätter så. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:34 | |
![]() | Mommes, ja verkligen. Är gärna med och jobbar fram bättre ideal! :) | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:34 | |
![]() | Grönöga: Ja jag tolkar dina inlägg som att du är en ganska ytlig person. Det jag menade var att det handlar inte om en bildring eller tjugo, det handlar om att vara nöjd med sig själv. Jag tror inte Teppy förstår att en 200kg+ kvinna kan vara nöjd med sig själv. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 12:35 | |
![]() | Jag är ytlig, men jag hymlar inte med det | |