Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 779

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lisatheman2008-07-02 19:22
Antal inlägg: 271

bitte, det beror kanske på hur och varför man går ner i vikt..?
att inte vilja gå ner i vikt bara för att man sett några skräckexemplar hamna i drogmissbruk och depression är ju helt vansinnigt. de allra flesta som förlorar övervikt mår ju bättre av det. rent fysiskt är det såklart bättre att vara normalviktig än överviktig. det är ju inte meningen att man ska bli anorektisk som många verkar tro. frisk.
sedan kanske man, innan man försöker bli av med något, bör fundera lite över varför man har fått det....?

grönöga - Ej medlem längre2008-07-02 19:22
Antal inlägg: 5570

jisses....

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-02 19:23
Antal inlägg: 1045

grönöga, blanda inte ihop pessimism och osäkerhet :)

grönöga - Ej medlem längre2008-07-02 19:24

Mitt "jisses" var menat till Trash.

grönöga - Ej medlem längre2008-07-02 19:25

Ah!

trashone - Ej medlem längre2008-07-02 19:25
Antal inlägg: 18678

*ler sött*

Bitte - Administratör2008-07-02 19:30
Antal inlägg: 24213

Säger väl så här ,, många tror att en tappad vikt lösert alla problem i livet,, ,, har sett många som säger bara jag blir smal ska jag ,, och detta ska jag handlar egentligen inte om vikten utan om självförtoendet, coh det sitter inte i vikten

Bitte

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-02 19:33

Bitte, din livssyn är så positiv att jag blir alldeles rörd.... hur kan man ta nåt så positivt som: Bättre hälsa, självförtroende, ökad disciplin, uppskatting från omgivning osv osv och göra om det till nåt negativt, du praktiskt taget varnar ju människor för att ta tag i sitt liv... Är det verkligen bättre att stanna kvar inlåst i sin övervikt än att ta tag i sitt liv och ta kontroll över sin situation?

Tinatintin - Ej medlem längre2008-07-02 19:38
Antal inlägg: 192

Jag har varit både tjock och smal så jag vet att vikten inte påverkar min lycka. Jag har bra självförtroende och är nöjd med mitt liv. Jag har inte upplevt mig som mindre attraktiv pga extra kilon, blir fortfarande flirtad med och raggad på vare sig jag vill eller inte ;0)
Och att vara tjock är inte alls alltid samma sak som att vara sjuk! Jag har inget fel på vare sig hjärta, blodfetter eller blodsocker.

trashone - Ej medlem längre2008-07-02 19:38
Antal inlägg: 18678

Vilken låst tråd. Jag skall iaf äta glass nu, nästan samtliga får gärna joina.

aspekt2008-07-02 19:41
Antal inlägg: 60

Jag tycker såhär: Om man har problem med sin vikt, om man mår dåligt fysiskt eller psykiskt pga den, då är det dags att göra nåt åt det, oavsett om det handlar om att gå ned i vikt, upp i vikt eller att arbeta med självkänslan. Mycket sitter i självkänslan och självbilden.

Jag vet att jag väger för mycket, men jag ser mig varken som överviktig eller tjock. Jag var smalare förut men har lärt mig acceptera hur jag ser ut nu. Jag känner inte igen mig när jag går in i en klädaffär och måste köpa byxor för storvuxna kvinnor, jag ser mig inte som storvuxen. Visst, det skulle inte göra nåt om jag kunde förlora några kilon men jag låter inte det uppfylla hela mitt liv. Jag är trött på att lyssna på folk som bara pratar om vikt och bantning när de inte ens är överviktiga! Folk som verkligen tror att de blir lyckligare av att bli smalare.
Det handlar om hur man väljer att se på sig själv. Folk glor på mig på gatan ibland, några har undrat om jag är några månader gravid men det struntar jag i. Så länge jag trivs med mig själv så kan alla andra fara åt fanders!

Tinatintin - Ej medlem längre2008-07-02 19:41
Antal inlägg: 192

Glass låter gott :0)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-02 19:43
Antal inlägg: 7605

Särskilt med jordgubbar

CHL2008-07-02 19:47
Antal inlägg: 1212

ordhämnaren:
Ja, inte för tjock och inte för smal, men vad innebär det då?
Vad ska man gå efter för att veta enligt dig?

Jag vet ingen sida som det står rekommenderade vikter för ålder, längd, muskelmassa och vikt.

Det enda jag sett är sidor med BMI, men kolla en med mycket muskler, denna hamnar ju ofta på farlig övervikt.

Så vart ser man vad som faktiskt är normalt eller inte? Inte på vågen iaf.
Då måste man ju gå å mäta kroppsfett i % , eller har ni andra sätt?

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-02 19:50

Runt 10% är väl rimligt

le-lou2008-07-02 19:55
Antal inlägg: 17500

All lycka sitter inte i vikten, men nog fasen är det en sanning för många att lider av att vara överviktiga och att JA- när de har gått ner i vikten så försvinner just det problemet och JA - en del blir mer harmoniska och glada.

Fattar inte att det skulle vara nåt "fel" i det, eller att det alltid måste handla om att man har "andra problem" än just vikten..att man inte blir lyckligare av att gå ner i vikt? Jo, väldigt många gånger OM det är det man vill.
Och det ska vara helt ok det med :)

CHL2008-07-02 19:55

ja.. jo, men finns det nånstans man kan kolla allt detta förutom genom undersökning?

CHL2008-07-02 19:56

jag anser att man blir lyckligare om man går ner i vikt (om man är överviktig då)
Men man ska ju för den sakens skulle inte tro att det löser alla andra problem man har!

-huggo2008-07-02 19:57
Antal inlägg: 129

Detta är värden på kroppsfett. Scrolla ner en bit på sidan så finns det formler för uträkning av kroppsfett.

www.markazits.com/di...i. php#fett

Kön Normal På gränsen till övervikt Övervikt
Man 12 - 20% 21 - 25% > 25%
Kvinna 20 - 30% 31 - 33% > 33%

le-lou2008-07-02 19:58
Antal inlägg: 17500

känner att mitt inlägg ser rörigt ut. Vete fn om jag själv förstår vad jag skrivit.
Jag menar iaf att en del visst blir lyckliga när de gått ner i vikt och mår på så sätt bättre, och vad är det då för fel att sträva efter det? iNget att skämmas för, om man vill droppa ner i vikt för att se bättre ut.
Och det, UTAN att få höra att man inte kommer bli lyckligare för det, för problemen sitter nån annanstans.

Nej, ibland kan det faktiskt bara vara just det :).

(mindre rörigt ? ) nja.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?