Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 617 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-03 21:29 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related www.youtube.com/watc...re =related | |
| -huggo | 2008-07-03 22:12 | |
![]() | Sån skulle man ha: www.vedbil.se/film.shtml Bor i skogen gör jag ju. 6 mil till macken så detta kanske vore nåt | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-03 22:20 | |
![]() | Vad vi i Sverige bidrar till klimatförstöringen är bara en fis i rymden. Ta med i beräkningarna länder som Indien o Kina. Försök att få grepp om världsläget innan ni uttalar er. Jag jobbar på ett internationellt företag där vi har indier som arbetar hos oss. De tycker det är tomt på våra gator här. Jag jobbar i Sveriges 6:e störtsta stad Västerås!!! | |
| DennisPlz | 2008-07-03 22:20 | |
![]() | Gör som USA. Stjäl. | |
| MissT | 2008-07-03 22:24 | |
![]() | Eftersom vi har varannan vecka barn så bor barnen i olika stadsdelar mamma/pappa veckor och därför ligger dagis/fritids inte i närheten av varann. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-03 22:25 | |
![]() | Stjäla vad? Utsläppsrätter? | |
| Barbablond | 2008-07-03 22:29 | |
![]() | Jag tycker också att bensinpriset kan höjas en bit till. Ju högre det blir desto mer tänker man sig för innan man tar bilen. Jag har börjat cykla till jobbet och det kanske jag inte skulle gjort annars? Kolbxbo - nä, så kan man ju inte tänka! Det är ju varje liten människa i världen som tillsammans har skapat den situation vi är i idag, då får varje liten människa göra det den kan för att vända den negativa utvecklingen. | |
| DennisPlz | 2008-07-03 22:29 | |
![]() | Annektera (läs: befria) ett land, rigga (läs: organisera) val, tillsätt en marionettregering (läs: demokratiskt vald), och exportera (läs: stjäl) naturtillgångar, t ex olja (läs: världens blod). | |
| y not | 2008-07-03 22:30 | |
![]() | Kolbxbo, varje svensk bidrar ca 3 gågner så mycket till koldioxidutsläppen som varje kines, och fem gånger så mycket som varje indier. Att dela in människorna i grupper om ca tio miljoner och hävda att den gruppens betydelse har en marginell roll är väl ett ganska dåligt sätt att minska utsläppen. Rättvisare vore väl i så falla att räkna fram hur mycket utsläpp i snitt varje männniska kan släppa ut utan att förvärrra situationen och sätta det som en övre gräns för var och en. Och den gränsen torde ligga någonstans mittemellan indierns och kinesens utsläpp | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-03 22:50 | |
![]() | Men det är ju jobbigt att ändra på inlärda vanor. Lättare att låta naturen ha sin gång tills 75% av mänskligheten dör till följd av naturkatastrofer. Då bör också utsläppen minska därefter. | |
| Jesper M | 2008-07-03 22:51 | |
![]() | skyll er själva om ni bor långt ifrån jobb osv... vill man prompt göra det så är det bara att acceptera att det blir dyrare. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-03 22:54 | |
![]() | Y not är kanske mer påläst än jag. Men Sveriges befolkning på 9miljoner mot en miljard kineser. Det pågår en enorm utveckling i Kina o Indien som få västlänningar kan förstå. De som varit där har sett det med egna ögon. På mitt jobb är det kollegor som åker till Kina ofta. Många jobb som kunde hamnat i Sverige läggs ut till utlandet framför allt Kina o Indien. man kan lätt räkna ut att deras levnadsstandard ökar snabbt. Jag ser tyvärr det med egna ögon hur svenska jobb försvinner ut ur Sverige. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-03 22:54 | |
![]() | Jesper M, Qu’ils mangent de la brioche | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-03 22:59 | |
![]() | Inte så konstigt kanske med tanke på att här i Sverige strejkar ju arbetarna då och då utan att bli ihjälskjutna. Dessutom tror de att de är värda högre löner än andra folkslag. | |
| palle-71 | 2008-07-03 23:19 | |
![]() | man får ju dra av i deklarationen för resor till och från jobbet. höj priset till 20 kr litern så företag börjar hitta andra driv medel så vi inte släpper ut massa koldioxid. | |
| y not | 2008-07-03 23:41 | |
![]() | kolbxbo. Kina består av 123 grupper a 9 miljoner som var och en släåpper ut en trtedjedel så mycket som vår grupp. Varför är dessa 9 miljonersgrupper mer betydelsefulla än några andra av jordens 618 9miljonsgrupper. Är det på grund av hudfärgen Sen kan ju tilläggas att en väsentlig del av Kinas utsläpp består i västvärldens konsumtion, vilket innebär att våra utsläpp egentligen är högre och deras lägre. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-04 00:26 | |
![]() | y not: Jag tror att Kina är lite svårare en så. | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-04 00:37 | |
![]() | hur kommer det sig att det kostar 3500 kr att åka turoretur sthlm-berlin med tåg medan man kan få det för några hundralappar med flyg? inte direkt pga engagerad miljöpolitik. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-04 00:39 | |
![]() | y not: Grattis till dit nya kön. | |
| Termin8or - Ej medlem längre | 2008-07-04 01:12 | |
![]() | Vita loafers, det beror säkert på att flygplanen inte behöver betala markhyra för någon räls. | |