Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2008-07-04 14:03 | |
![]() | Ja, det förstod jag, men andra här verkar ta väldigt illa vid sig om man säger det, även på ett trevligt sätt. Jag fattar väl att han menar avocado när han säger att han "åt en advocado med räkor", men är det inte bättre att han får lära sig vad det heter? Varför ska man säga fel? | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-04 14:03 | |
![]() | Jag skulle aldrig orka märka ord eller stavning, är bara intresserad av att höra folks åsikter och jag tycker inte att det är det minsta pinsamt med lite slarvfel, nästa gång är det jag som kastar om orden eller råkar smyga in något stavfel. Däremot brukar jag vara snabb att rätta mig själv oftast, just för att jag vet att det finns många som gärna märker stavfel och jag vill ju bara komma vidare i diskussionen eller konversationen =) | |
| Miss_jk | 2008-07-04 14:05 | |
![]() | Men just slarvfel har jag inte sett särskilt många här inne som påpekar. Just sådana där det är "uppnebart". | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-04 14:11 | |
![]() | Nä det kanske är sant, hade jag själv skrivit advokado för femtionde gången skulle jag inte ta illa upp om någon påpekade det heller :P | |
| jeehunmoon | 2008-07-04 14:16 | |
![]() | "uppenbart" stavas det. | |
| jeehunmoon | 2008-07-04 14:17 | |
![]() | Fan vad ägd jag blev om du med flit skrev "uppnebart" för övrigt. | |
| Miss_jk | 2008-07-04 14:20 | |
![]() | Då äger jag dig ganska fett nu då! | |
| jeehunmoon | 2008-07-04 14:24 | |
![]() | Ibland agerar jag för snabbt för mitt eget bästa. För övrigt tycker jag att det är värre när folk är inkonsekventa än konsekventa när det gäller stavfel. Dvs om någon som mig själv skriver "advokado" jämnt så låt gå enligt mig. Om jag skriver "avokado" hälften av gångerna och "advokado", "avokato" och "arrondato" resten av gångerna när jag menar samma sak, då är det på sin plats att jag får höra att jag bör skriva "avokado" samtliga ggr. | |
| hungerstrejk | 2008-07-04 14:26 | |
![]() | Hur skriver man ett ord jämnt? | |
| hungerstrejk | 2008-07-04 14:27 | |
![]() | Jag ska iaf börja använda "arrondato". Det var det coolaste ordet jag hört på länge! | |
| jeehunmoon | 2008-07-04 14:33 | |
![]() | Arrondato är jättegott, särskilt i sallader eller till reker eller andra skaldjur. | |
| Miss_jk | 2008-07-04 14:38 | |
![]() | Hahaha, det ska jag också börja säga. Jag keka faktiskt arrondato me lax, skagenröra å reker igår. På allvar alltså. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-04 14:39 | |
![]() | Förstöra räkor så :( | |
| hungerstrejk | 2008-07-04 14:40 | |
![]() | Arrondato me reker, gôtt mos änna! =) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-04 14:48 | |
![]() | Ler också åt att "ska man stava fel så får man väl ändå lov att göra det konsekvent" :P Ett konsekvent arrondato är alltså bättre än advokado hälften av gångerna och avokado hälften av gångerna =) | |
| Pialina | 2008-07-04 14:59 | |
![]() | Jag har reagerat på samma sak som einsturz. Att medvetet särskriva en massa i sitt inlägg bara för att någon särskrivit, tycker jag är otrevligt. För de flesta är det självklart att veta om orden skrivs ihop eller inte, medan andra inte bryr sig. Det viktiga är ändå att det finns en grupp som har svårt att lära sig allt som har med stavning att göra. Är man dyslektisk och fått höra en massa gliringar om det - äldre personer har kanske tom under skoltiden fått höra att de helt enkelt är dumma - då är det verkligen inte kul att folk skämtar och härmar. Hur många av er vill göra något ni har svårt för så att en massa människor ser? Heder åt dem som vågar skriva fast de har svårigheter med språk och stavning. Ju fler som skriver och diskuterar, desto trevligare och risken finns att en del slutar skriva om de får negativa kommentarer om något de inte kan göra något åt. | |
| emmylicious | 2008-07-04 15:06 | |
![]() | Det första inlägget har jag inga direkt åsikter om, men i det andra kan jag inte göra annat än att hålla med. Väldigt många som slänger in helt onödiga svar, som inte alls tillför något eller är direkt oseriösa. Ja, man kanske har skapat tråden under "Snack", men den kanske inte passade under "Seriöst" heller? Om jag skapar en tråd i "Snack" som jag vill ska hållas någorlunda seriös så brukar jag skriva det i första inlägget. Ett litet tips. | |
| werigo - Ej medlem längre | 2008-07-04 15:19 | |
![]() | Jag tycker absolut att det ska hackas på o racka ner på de som särskriver. Sånt höjer temeraturen. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-07-04 15:19 | |
![]() | Det sorgliga är väl att vissa kör samma skämt 200 gånger utan skam i kroppen(lustiga inlägg med felstavningar och särskrivningar). Till och med Özz Nujen skulle skämmas. | |