Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lindad | 2008-07-09 10:47 | |
![]() | Såg idag att det stod "Urval förbereds/körs" på min anmälan, tidigare har man ju kunnat gå in o kika på den. Längtar till imorrn! | |
| Ballerina | 2008-07-09 11:02 | |
![]() | jag tycker att vg och mvg i alla ämnen borde vara bra, men det räcker inte långt det heller. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-09 11:04 | |
![]() | MVG i alla ämnen räcker ju inte ens till att bli vad man vill, om man inte vill bli fysiker eller något annat skitjobb. Ska man bli läkare gäller det att ha tur i lottningen också. | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-07-11 10:41 | |
![]() | Det blev socialantropologi till slut! Halleluja! Kom in på mina folkhögskolebetyg! :D | |
| Bergarn1 | 2008-07-11 13:22 | |
![]() | Så jäkla orättvist med läkare. Folk kan åka ut i ett år till typ vitryssland och läsa läkare, komma tillbaka och komma in på vilket läkareprogram som helst i sverige. Jag är fan mer kvalificerad än dom, och ändå ska jag lottas in på nån jäkla skitkvot som gäller för oss biomedicinare. Jag är bitter! De som är ansvariga för intaget till läkarlinjen är korrupta! Nu ska dom sätta in en invandringskvot (folk med utländska betyg) på vanliga intaget i Umeå också. Känns jäkligt nödvändigt... | |
| PowerYoga | 2008-07-11 14:00 | |
![]() | Vem har sagt att livet är rättvist? ;)...och lottning gäller i fler sammanhang i livet än i vissa utvalda vidaregående studier. | |
| asboi | 2008-07-11 15:15 | |
![]() | det där med invandrar kvot i umeå tror jag inte riktigt på. Uppsalauniversitet blev för ett på år sen stämda PGA invandrar kvotering. Och i dagsläget blir Svenska Lantbruks Universitetet (Också i Uppsala(!)) stämda på ett miljonbelopp då de ska ha kvoterat in killar. Kvotering är inte accepterat och bra är det! | |
| asboi | 2008-07-11 15:15 | |
![]() | Ber om ursäkt för särskrivning. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-11 15:37 | |
![]() | Uppsala är bra på rasism, det går tillbaka till rasbiologiska institutet. | |
| Bergarn1 | 2008-07-11 15:48 | |
![]() | Man kan dock inte dra några som helst paraleller mellan att vara rasist och vara motståndare för invandrarkvotering/kvot.. . därför är ditt inlägg ganska malplacerat illiterate... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-11 15:57 | |
![]() | Ditt inlägg är ganska malplacerat. | |
| asboi | 2008-07-12 01:47 | |
![]() | Bergarn1: klart kvotering med invandrarbakrund är rasistisk: bara för att en person är utländsk betyder inte att den ska få gå före en person som är född i sverige. Rasism funkar åt båda hållen, den med svnsk etnisk bakgrund blir i detta exempel särbehandlad pga sin bakgrund: rasism. som antirasist förespråkar jag antirasism på alla plan. | |